Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tarcze przod - inny kolor
Autor Wiadomość
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-10-2012, 17:32   tarcze przod - inny kolor

Witam
Od kilku dni zauwazylem ze zaczely slabiej brac hamulce a dzisiaj po powrocie z grzybow gdy mylem auto zaobserwowalem ze tarcze nie sa ladnie blyszczace tylko maja taki ciemny kolor. czy ktos wie czym moze byc to spowodowane i czy to wplywa na sile hamowania?
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-10-2012, 17:39   

hmm są "fioletowe"? :P Zapewne je przegrzałeś lub wjechałeś z rozgrzanymi tarczami w duża kałużę
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-10-2012, 17:43   

wedlug mnie bardziej brazowe niz fioletowe
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-10-2012, 17:44   

tak jak pisałem. Zobaczymy co inni na to powiedzą. A piszczą ?

** Dodano: 06-10-2012, 18:44 **
i czy klocki masz dobre czy już na wykończeniu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-10-2012, 17:48   

Nie piszcza i jeszcze troche ich zostalo a od nowosci jak je zalozylem to nie wiem czemu nie braly mi na gorze tarczy od zewnetrznej strony. jutro jak cos postaram sie wstawic zdjecia tylko nie wiem czy bedzie ten kolor widac
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2012, 17:51   

Zależy co rozumiesz przez inny kolor ? Jeżeli jest to kolor brązowy, rdzy - to znaczy , że hamulce nie hamują wcale :D ...
A tak poważnie - prawdopodobnie tarcze są koloru niebieskiego , a to oznacza że przegrzałeś hamulce . I tu powody mogą być dwa : albo nadużywasz hamulców , albo nie cofają ci się tłoczki . Tłoczki mogą być zapieczone , bo przegrzałeś hamulce . itd
Powinieneś podnieść auto, zdjąć zaciski z tarcz, wcisnąć tłoczki . Jeżeli da się to zrobić - problemem jesteś ty i musisz nauczyć się hamować silnikiem . Przy okazji rzuć okiem na klocki . Jeżeli płaszczyzna styku z tarczą jest popękana , nosi ślady spalenia - ich skuteczność jest żadna i takie klocki nadają się do wyrzucenia .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-10-2012, 17:56   

ja hamulcow jakos czesto nie uzywam i wiekszosc hamuje silnikiem i staram sie jezdzic delikatnie bo benzyna droga:).
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2012, 18:47   

Czasem brazowe tarcze ale ze szklista powierzchnia widuje u ludzi ktorzy malo i lekko hamuja sadzac ze tak bedzie ekonomiczniej.Najpierw rosnie rdza a pozniej jak juz jest grubsza warstwa tak sie wygladzi i wyslizga ze tarcze robia sie brazowe ale gladkie,szkliste.
Da sie ta warstwe obic malym mlotkiem (ta warstwa sie kruszy i odpada)ale pod spodem tarcza zwykle jest zardzewiala z glebokimi wzerami.Wtedy tylko wymiana tarcz i klockow.

Ja hamuje zdecydowanie mocniej bo wiem ze to i tak sie bardziej oplaca.Oczywiscie hamowanie silnikiem tez wykorzystuje bo jak kolega wspomnial PB droga.Niemniej kilka razy na tydzien hamuje tak ze abs zalacza sie na suchym asfalcie.Ma to na celu wlasnie przeczyszczenie tarcz.Szczegolnie sluzy to tylnim tarczom ktore zdecydowanie szybciej zachodza rdza z powodu ze tam mniejsza sila docisku klockow.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-10-2012, 10:10   

http://imageshack.us/a/img16/7572/dsc01485ah.jpg

Tak jak mowilem ciagle nie brala na gorze od, strony wewnetrznej bierze po calosci. Troszke widac ten kolor :?
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2012, 12:10   

Taka korozja tarcz nie pojawia się z dnia na dzień ! Aby powstały tak głębokie wżery - trzeba miesięcy . To auto stało długo, zanim je kupiłeś ? Albo miałeś jakąś grubszą awarię , która go unieruchomiła ?
Ja na podstawie tego zdjęcia widzę wręcz , że teraz dopiero klocek próbuje wyrównać tarczę , ale aby to zrobił - trzeba paru tysięcy przejechanych kilometrów .
Jako dwie inne przyczyny takiego stanu rzeczy można domiemywać , że jeździłeś długi czas z odklejoną częścią okładziny klocka , albo masz zapieczone prowadnice zacisku, lub klocki w jarzmie.
Tak czy inaczej musisz zdjąć zaciski z tarcz i posprawdzać po kolei : stan klocków , czy klocki włożone w jarzmo poruszają się bez użycia siły i czy zacisk porusza się po prowadnicach bez oporów .
Tarcze w takim stanie nadają się do przetoczenia , a najlepiej - do wymiany .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-10-2012, 15:06   

Auto jest w ciaglej eksploatacji nie mialo postoju dluzszego jak 2 dni. W wakacje wymienialem zapieczone jazma to tarcze mialy normalny odcien procz tej gory. Juz teraz mam pewnosc ze tarcze do wymiany. Jaka jest średnica tarcz przy silniku 1.6 bez abs bo widzialem na forum ktorys z kolegow mial tarcze 240 i 257 tylko nie wiem ktore podejda
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-10-2012, 15:12   

pawcio0706, tak ja je mam, zmierz jakie masz bo u mnie ktoś przełożył i okazały się inne :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2012, 17:56   

pawcio0706, do wymiany tarcze na nowe, klocki na nowe, przesmaru, ewentualnie rozruszaj prowadniczki zaciskow tak, aby leciutko chodzily i dokladnie obejrzyj, czy nie masz wycieku spod tłoka zacisku, jezeli tak - regeneruj zacisk. Wstyd jezdzic z takimi hamulcami.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 08-10-2012, 17:57   

wegług mnię to tarcza jest już zurzyta i do wymiany sie nadaje .
ja tak samo miałem
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2012, 19:18   

Ja miałem taki sam problem. Zaciski były regenerowane, sprawdzane, malowane i nic nie dało. Problem zniknął dopiero w momencie wymiany przewodów miedzianych i gumowych od pompy do zacisku. Teraz nawet auto może postać tydzień-dwa (zrobi się nalot) i po jednej przejażdżce tarcze są czyste na całej powierzchni której dotyka klocek.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-10-2012, 20:22   

flor16 napisał/a:
wegług mnię to tarcza jest już zurzyta i do wymiany sie nadaje .
ja tak samo miałem

to nie jest normalny objaw zużycia tarcz tylko objaw, że coś jest nie halo z hamulcami lub auto wcześniej stało na dnie rzeki przez 3 miesiące ....

a tak serio obstawiam problem ze "szpilkami" jarzma, a mianowicie górna część zacisku nie pracuje. albo szpilka pokrzywiona albo sparciała uszczelka i wyciekł z niej smar, skorodowało i się zapiekło.z tej okazji klocek ścierał się nie równomiernie... do przesmarowania szpilki, klocki do wymiany, tarcze do przetoczenia jeśli jest jeszcze co z nich toczyć, chociaż rantów nie widać więc możliwe, że z tarcz jeszcze coś będzie ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-10-2012, 20:50   

Prowadniczki chodzily lekko gdy kupilem jazma plus do tego nalozylem nowego smaru wiec nie powinno sie znow zapiec :? . W srode przod do gory i rozpoczne mala zabawe bo dobre hamulce to podstawa
KrzychuB w jakim stanie sa twoje tarcze jaka grubosc itp bo z moich tarcz to watpie czy cos jeszcze bedzie
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-10-2012, 20:59   

pawcio0706, co do tarcz pisz na PW co byś tu wątku nie stracił. Napisz które chcesz żeby sprawdzic :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-10-2012, 17:55   

http://imageshack.us/a/img560/1287/dsc01494z.jpg

http://imageshack.us/a/img203/2582/dsc01496xr.jpg

http://imageshack.us/a/img829/791/dsc01500fg.jpg

Dzisiaj sprawdzilem jedna strone druga wyglada identycznie . Prowadniczki chodza bez oporu. Czy cos bedzie jeszcze z tych tarcz??
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-10-2012, 18:07   

według mnię to się one skończyły
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load