tarcze przod - inny kolor |
Autor |
Wiadomość |
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:32 tarcze przod - inny kolor
|
|
|
Witam
Od kilku dni zauwazylem ze zaczely slabiej brac hamulce a dzisiaj po powrocie z grzybow gdy mylem auto zaobserwowalem ze tarcze nie sa ladnie blyszczace tylko maja taki ciemny kolor. czy ktos wie czym moze byc to spowodowane i czy to wplywa na sile hamowania? |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:39
|
|
|
hmm są "fioletowe"? Zapewne je przegrzałeś lub wjechałeś z rozgrzanymi tarczami w duża kałużę |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:43
|
|
|
wedlug mnie bardziej brazowe niz fioletowe |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:44
|
|
|
tak jak pisałem. Zobaczymy co inni na to powiedzą. A piszczą ?
** Dodano: 06-10-2012, 18:44 **
i czy klocki masz dobre czy już na wykończeniu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:48
|
|
|
Nie piszcza i jeszcze troche ich zostalo a od nowosci jak je zalozylem to nie wiem czemu nie braly mi na gorze tarczy od zewnetrznej strony. jutro jak cos postaram sie wstawic zdjecia tylko nie wiem czy bedzie ten kolor widac |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:51
|
|
|
Zależy co rozumiesz przez inny kolor ? Jeżeli jest to kolor brązowy, rdzy - to znaczy , że hamulce nie hamują wcale ...
A tak poważnie - prawdopodobnie tarcze są koloru niebieskiego , a to oznacza że przegrzałeś hamulce . I tu powody mogą być dwa : albo nadużywasz hamulców , albo nie cofają ci się tłoczki . Tłoczki mogą być zapieczone , bo przegrzałeś hamulce . itd
Powinieneś podnieść auto, zdjąć zaciski z tarcz, wcisnąć tłoczki . Jeżeli da się to zrobić - problemem jesteś ty i musisz nauczyć się hamować silnikiem . Przy okazji rzuć okiem na klocki . Jeżeli płaszczyzna styku z tarczą jest popękana , nosi ślady spalenia - ich skuteczność jest żadna i takie klocki nadają się do wyrzucenia . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:56
|
|
|
ja hamulcow jakos czesto nie uzywam i wiekszosc hamuje silnikiem i staram sie jezdzic delikatnie bo benzyna droga:). |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2012, 18:47
|
|
|
Czasem brazowe tarcze ale ze szklista powierzchnia widuje u ludzi ktorzy malo i lekko hamuja sadzac ze tak bedzie ekonomiczniej.Najpierw rosnie rdza a pozniej jak juz jest grubsza warstwa tak sie wygladzi i wyslizga ze tarcze robia sie brazowe ale gladkie,szkliste.
Da sie ta warstwe obic malym mlotkiem (ta warstwa sie kruszy i odpada)ale pod spodem tarcza zwykle jest zardzewiala z glebokimi wzerami.Wtedy tylko wymiana tarcz i klockow.
Ja hamuje zdecydowanie mocniej bo wiem ze to i tak sie bardziej oplaca.Oczywiscie hamowanie silnikiem tez wykorzystuje bo jak kolega wspomnial PB droga.Niemniej kilka razy na tydzien hamuje tak ze abs zalacza sie na suchym asfalcie.Ma to na celu wlasnie przeczyszczenie tarcz.Szczegolnie sluzy to tylnim tarczom ktore zdecydowanie szybciej zachodza rdza z powodu ze tam mniejsza sila docisku klockow. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2012, 12:10
|
|
|
Taka korozja tarcz nie pojawia się z dnia na dzień ! Aby powstały tak głębokie wżery - trzeba miesięcy . To auto stało długo, zanim je kupiłeś ? Albo miałeś jakąś grubszą awarię , która go unieruchomiła ?
Ja na podstawie tego zdjęcia widzę wręcz , że teraz dopiero klocek próbuje wyrównać tarczę , ale aby to zrobił - trzeba paru tysięcy przejechanych kilometrów .
Jako dwie inne przyczyny takiego stanu rzeczy można domiemywać , że jeździłeś długi czas z odklejoną częścią okładziny klocka , albo masz zapieczone prowadnice zacisku, lub klocki w jarzmie.
Tak czy inaczej musisz zdjąć zaciski z tarcz i posprawdzać po kolei : stan klocków , czy klocki włożone w jarzmo poruszają się bez użycia siły i czy zacisk porusza się po prowadnicach bez oporów .
Tarcze w takim stanie nadają się do przetoczenia , a najlepiej - do wymiany . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-10-2012, 15:06
|
|
|
Auto jest w ciaglej eksploatacji nie mialo postoju dluzszego jak 2 dni. W wakacje wymienialem zapieczone jazma to tarcze mialy normalny odcien procz tej gory. Juz teraz mam pewnosc ze tarcze do wymiany. Jaka jest średnica tarcz przy silniku 1.6 bez abs bo widzialem na forum ktorys z kolegow mial tarcze 240 i 257 tylko nie wiem ktore podejda |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-10-2012, 17:56
|
|
|
pawcio0706, do wymiany tarcze na nowe, klocki na nowe, przesmaru, ewentualnie rozruszaj prowadniczki zaciskow tak, aby leciutko chodzily i dokladnie obejrzyj, czy nie masz wycieku spod tłoka zacisku, jezeli tak - regeneruj zacisk. Wstyd jezdzic z takimi hamulcami. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-10-2012, 17:57
|
|
|
wegług mnię to tarcza jest już zurzyta i do wymiany sie nadaje .
ja tak samo miałem |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2012, 19:18
|
|
|
Ja miałem taki sam problem. Zaciski były regenerowane, sprawdzane, malowane i nic nie dało. Problem zniknął dopiero w momencie wymiany przewodów miedzianych i gumowych od pompy do zacisku. Teraz nawet auto może postać tydzień-dwa (zrobi się nalot) i po jednej przejażdżce tarcze są czyste na całej powierzchni której dotyka klocek. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-10-2012, 20:22
|
|
|
flor16 napisał/a: | wegług mnię to tarcza jest już zurzyta i do wymiany sie nadaje .
ja tak samo miałem |
to nie jest normalny objaw zużycia tarcz tylko objaw, że coś jest nie halo z hamulcami lub auto wcześniej stało na dnie rzeki przez 3 miesiące ....
a tak serio obstawiam problem ze "szpilkami" jarzma, a mianowicie górna część zacisku nie pracuje. albo szpilka pokrzywiona albo sparciała uszczelka i wyciekł z niej smar, skorodowało i się zapiekło.z tej okazji klocek ścierał się nie równomiernie... do przesmarowania szpilki, klocki do wymiany, tarcze do przetoczenia jeśli jest jeszcze co z nich toczyć, chociaż rantów nie widać więc możliwe, że z tarcz jeszcze coś będzie ...
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-10-2012, 20:50
|
|
|
Prowadniczki chodzily lekko gdy kupilem jazma plus do tego nalozylem nowego smaru wiec nie powinno sie znow zapiec . W srode przod do gory i rozpoczne mala zabawe bo dobre hamulce to podstawa
KrzychuB w jakim stanie sa twoje tarcze jaka grubosc itp bo z moich tarcz to watpie czy cos jeszcze bedzie |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-10-2012, 18:07
|
|
|
według mnię to się one skończyły |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
|