Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka okładzin ciernych przednich hamulców
Autor Wiadomość
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2005, 12:42   Kontrolka okładzin ciernych przednich hamulców

Jeżdże Tempra juz 3 lata a dopiero wczoraj zaczęło mnie zastanawiać za co odpowiedzialna jest ta kontrolka na desce rozdzielczej.



Poszperałem i okazuje się, że ona jest od zużycia się okładzin ciernych w przednich hamulcach. Pomijając fakt, że moje okładziny cierne nie mają czujników do podpięcia pod kabelek to ciekawi mnie w którym miejscu powinienem mieć taki kabelek (a może 2) gdzie mógłbym go dopiąć do klocków.
Szczerze mówiąc nigdy taki kabelek mi się nie rzucił w oczy a dość często zaglądam pod podwozie. Zawsze w związku z tym kupowałem tańsze klocki bez czujników. Skoro jednak taka kontrolka jest na desce to moznaby to naprawić i miec klocki z czujnikami.

I teraz moje pytanko.
Czy jeśli w mojej wersji (podstawowa decha analog) na desce rozdzielczej wśród zatrzęsiena chyba "aż" 6 kontrolek :D jest właśnie kontrolka od okładzin ham. to czy mogła fabrycznie nie być pociągnięta odpowiednia instalacja?
Wydaje mi sie że jak już namalowali taki znaczek na desce to chyba instalka powina być?
Na mojej desce brakuje wielu innych kontrolek, które są w wyższych wersjach więc gdyby i ta nie była używana to chyba by jej nie namalowali?
Jak to wygląda u Was?

Gdzie szukać kabelka/ów (tylko bez rozkręcania deski)?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-11-2005, 13:05   

Ja mam to - choc ma wersje rowniez prawie "podstawowa".

Kabelek u mnie znajduje się w po lewej stronie (od kierowcy) w nadkolu. Wychodzi od strony silnika na wysokosci skrzyni biegów. Dosyc cienki czarny kabelek w gumowej oslonce.

Powinien byc zakonczony taka specjalna koncowka taka "rurkową" - cos na wzor BNC przy np. satelitach, czy kabla od TV.

Na okladzienie powinine byc wlozony w specjalne miejsce (zazwyczaj) bialy koleczek.
Do tego koleczka "wpinamy" ten kabelek. Kiedy okladzina sie juz dosyc mocno zetrze, trzpien tego koleczka rowniez i co spowoduje, że "pojdzie masa" na kabelek, wtedy zapali się kontrolka.

U mnie niestety to nie dziala, kiedys uszkodzilem ta koncowke na kablu i tak w sumie nigdy juz tego nie naprawialem. Poprostu raz na dlugi czas tak z ciekawosci patrze jak sie maja okladziny i wtedy ewentualnie wiem czy je wymienic czy nie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2005, 13:47   

U mnie tez jest ale nie dziala to jak nalezy :/
Wiec klocki bez kabelkow i poprostu dogladnaie kiedy sie koncza :-) a niestety znwu sie koncza:(
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-11-2005, 16:09   

Miszko napisał wszystko na ten temat :) U mnie jest identycznie. Zmieniałem w sierpniu tarcze i klocki i odwrotnie założyłem klocki w lewym kole - ten z czujnikiem jest od zewnątrz, a powinien być od wewnątrz i przez zacisk nie mogę wsadzić kabelka - olałem sprawę, bo nie chciało mi się od początku tego wszystkiego zdejmowac... Nastepnym razem założe dobrze ;)

P.S. Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie? (bo chyba trzeba wszystko na raz wymieniać, prawda?)
     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2005, 16:28   

Erewan napisał/a:
P.S. Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie? (bo chyba trzeba wszystko na raz wymieniać, prawda?)

Jak zmieniasz tarcze to koniecznie musisz wymienić klocki bo są one juz dopasowane do starej tarczy i ich skuteczność hamowania będzie bardzo zła.

Co do częstości wymiany tarcz to chyba nie ma jakichś norm czasowych. Po prostu jak grubość tarcz spadnie poniżej wartości dopuszczalnej (bezpiecznej) to koniecznie należy wymianić. Ja mam właśnie takie wspaniałe tarcze, których grubość nieznacznie się różni od grubości kartki papieru. Muszę je wymienić (możliwie najszybciej).

Z klockami sprawa się ma podobnie jak z tarczami, z ta tylko różnicą że jak wymieniasz klocki to nie musisz wymieniać tarcz ;) . Klocki także wymienia się jak ich grubość będzie minimalna (nie mówiąc już o tym jak po tarczy będzie ślizgać sie już metal a nie okładzina)
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-11-2005, 16:35   

Erewan napisał/a:
Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie?

To wiec tak. Przy kazdej zmianie klockow powinienes zdjac tarcze i dac do przetoczenia. Jednak nikt chyba tego nie robi tylko zaklada nowe okladziny i jezdzi.

Tarcze (bez ABS i niewentylowane) maja nowe 12mm szerokosci. Zalecana jest ich zmiana gdy maja 9mm grubosci. Ja zmienialem tarcze po - juz nie pamietam - 220tys? Bynajmniej mialy okolo 5.5-6mm. Kupilem nowe w ASO.

Acha i nigdy nie przetaczalem tarcz... zawsze sie zakladalo nowe klocki i jezdzilo dalej.
Oczywiscie zaraz po zalozeniu odpowietrzalem uklad i jechalem na mala przejazdzke zeby lekko dotrzec klocki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2005, 16:38   

miszko napisał/a:
Tarcze (bez ABS i nie wentylowane) maja 12mm szerokosci. Zalecana jest ich zmiana gdy maja 9mm grubosci.

:lol: Moje mają 4 mm.
Pozostaje tylko [-o<
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2005, 17:42   

Nieźle ja wymieniłem jak miały cos koło 7 czy jakoś i myślałem ze to strasznie mało!! A kabelek mam podłączony i elegancko działa - tzn. jeszcze nie działa, bo klocki jeszcze są spoko:):
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-11-2005, 18:05   

No ja mam teraz eleganckie nowiutkie tarcze i klocki, cieszę sie więc, ze przy zmianie klocków nie trzeba zmieniac tarcz :) Przy najblizszej zmianie klockow zaloze dobrze kabelek :) By the way - co ile wymieniacie w takim razie SAME KLOCKI (tzn. na ile starczają czasowo przy średnim przebiegu)
     Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2005, 18:52   

Erewan napisał/a:
By the way - co ile wymieniacie w takim razie SAME KLOCKI (tzn. na ile starczają czasowo przy średnim przebiegu)

Pozwól, że znów ja Ci odpowiem.
Przebiegi robię raczej mniejsze niż średnie (około 10-12 tys rocznie).
Klocki zmieniałem już 3 razy. Wszystko zależy od firmy. Nie pamiętam jakich firm miałem poprzednie, ale nie jakaś rewelacja. obecnie mam chyba Siffert-a i jeszcze jeżdżą (zmieniałem rok temu).
Rekord pobiły poprzednie klocki, które starczyły na .... 2 tysiące km i się starły.

A więc widzisz Jarku, że to wszystko zależy od zasobu Twojego portfela (czyt. firmy)
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-11-2005, 19:42   

Trzeba uważać żeby nie zjechać za bardzo tarczy. cienka tarcza się bardzo szybko nagrzewa przez co może łatwiej się skrzywić i będzie wszystko chodziło w czasie hamowania. Co do klocków to raczej nie ma co kupować taniochy typu shiffer ( sam sobie taki badziew kupiłem ) klocki nie wymienia się aż tak często żeby oszczędzać. Ogólnie jak będziemy dużo hamować silnikiem i delikatnie hamulcem to na długooooo starczą.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-11-2005, 20:27   

Tomilee napisał/a:
Trzeba uważać żeby nie zjechać za bardzo tarczy. cienka tarcza się bardzo szybko nagrzewa przez co może łatwiej się skrzywić i będzie wszystko chodziło w czasie hamowania.

popieram.
Naprawdę poniżej 9mm powoli trzeba zbierać siędo wymiany.

Przetoczenie generalnie co drugie klocki.
Jednak na wszystko trzeba patrzeć indywidualnie czyli ocenić wzrokowo. Można zjechać tarczę po paru tysiącach jak sie ma beznadziejne twarde klocki a moze ona być dobra nawet po trzech zmianach klocków.
A więc zasada tylko jedna - popatrzeć i ocenić. 8)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2005, 20:39   

miszko napisał/a:
Ja mam to - choc ma wersje rowniez prawie "podstawowa".

Kabelek u mnie znajduje się w po lewej stronie (od kierowcy) w nadkolu. Wychodzi od strony silnika na wysokosci skrzyni biegów. Dosyc cienki czarny kabelek w gumowej oslonce.

Powinien byc zakonczony taka specjalna koncowka taka "rurkową" - cos na wzor BNC przy np. satelitach, czy kabla od TV.

Na okladzienie powinine byc wlozony w specjalne miejsce (zazwyczaj) bialy koleczek.
Do tego koleczka "wpinamy" ten kabelek.


Ja mam u siebie ten kabelek, niestety dynda sobie niepodlaczony, bo poprzedni wlasciciel oszczedzal na klockach z czujnikiem. Tego kabelka z samochodu nie podpina sie bezposrednio do malego bolca w klocku. Na wiosne zakladalem oryginalne klocki i te bolce byly, ale nie bylo od nich kabelka ktory to powinien miec koncoweczke pasujaca do tego z instalacji testujacej klocki. Jaka powinna byc "wtyczka" w instalacji auta, zeby to pasowalo do klockow? W zalaczeniu zdjecie klocka "z czujnikiem" i kabelkiem.

[ Dodano: Pon 07 Lis, 2005 20:43 ]
dzejbi napisał/a:
Gdzie szukać kabelka/ów (tylko bez rozkręcania deski)?


Dzejbi - napewno masz to podlaczone do deski skoro w Tipo "golasie" instalacja jest :) Poszukaj pod maska kabelka po stronie kierowcy.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load