|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
REGULATOR SIŁY HAMOWANIA - problemik :( |
Autor |
Wiadomość |
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 15:23 REGULATOR SIŁY HAMOWANIA - problemik :(
|
|
|
Od kilku dni mam wrażenie że tylne koła szybciej hamują niż tylne. Juz o tym pisałem ale w czym rzecz. Okazało się że sprężyna od regulatora siły hamowania jest urwana i sam regulator zatrzymal sie w pozycji w ktorej daje wieksza sile hamowania na tylna os. Czy jest jakis skuteczny sposob aby go przestawic na normalna pozycje...lub jakis inny patent aby tą usterke wyeliminowac - koszt wymiany tego urządzonka to 400PLN sam mechanizm..a gdzie robocizna.
Prosze o radę. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 15:28
|
|
|
bloku napisał/a: | że tylne koła szybciej hamują niż tylne. |
To faktycznie problem.
Oczywiście żart. Każdemu sie może zdarzyć |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 15:41 Re: REGULATOR SIŁY HAMOWANIA - problemik :(
|
|
|
bloku napisał/a: | Od kilku dni mam wrażenie że tylne koła szybciej hamują niż tylne. Juz o tym pisałem ale w czym rzecz. Okazało się że sprężyna od regulatora siły hamowania jest urwana i sam regulator zatrzymal sie w pozycji w ktorej daje wieksza sile hamowania na tylna os. Czy jest jakis skuteczny sposob aby go przestawic na normalna pozycje...lub jakis inny patent aby tą usterke wyeliminowac - koszt wymiany tego urządzonka to 400PLN sam mechanizm..a gdzie robocizna.
Prosze o radę. |
Możesz przecież wymienić sama sprężynę - po co wymieniać cały mechanizm,
lub zrób prowizorkę sprężyny z gumki z majtek - efekt powinien być zbliżony do oryginalej sprężyny (ja tak miałem i wszystko świetnie działało) |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 16:01 Re: REGULATOR SIŁY HAMOWANIA - problemik :(
|
|
|
Cytat: | Możesz przecież wymienić sama sprężynę - po co wymieniać cały mechanizm,
lub zrób prowizorkę sprężyny z gumki z majtek - efekt powinien być zbliżony do oryginalej sprężyny (ja tak miałem i wszystko świetnie działało) |
Powiedzmy ze rada...jak kazda dobra ale musi byc skuteczna. Mnie nie chodzi o sprezynke a o rozruszanie dzwigni tam sie znajdujacej! |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 19:37
|
|
|
Mająć podobny problem zdemontowałem regulator ponad trzy lata temu. Temperka nie ma problemu z hamowaniem Ten temat zresztą był już na forum poruszany i dość dużo postów w tym temacie jest napisane, skorzystaj z funkcji SZUKAJ |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 00:35
|
|
|
Wziąć i wyciepnąć.W niektórych modelach są w innych nie ma i jest dobrze. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 19:51
|
|
|
Ja go rozruszałem bo mialem tez zapieczony , pomogło WD40 po czym na 30 min do COLI po czym znów WD40 i puściło , Z tym że ja mam dalej problem bo mi pedał wpada w podłogę :/ miał ktoś kiedyś tak ?? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 20:11
|
|
|
Trochę stary temat odkopałeś. Są nowsze na temat korektora.
U mnie korektor był również padnięty i nie bawiłem się w wymianę. Wymontowałem go i podłączyłęm bezpośrednio.
Inni użytkownicy forum zwłaszcza starszej kadencji podobnie zrobili i nigdy nikt nie wspomniał o jakiś problemach związanych z tym, a tylko pisali, że się poprawiło hamowanie.
Ja powiem tak, że u mnie różnica była wyczuwalna i tył zaczął w końcu hamować.
Co do wpadania pedału w podłogę to mogą być różne tego przyczyny:
- zapowietrzony układ hamulcowy
- samoregulatory w tylnich kołach które "rozpychają" szczęki są zepsute przez to okładziny nie są "blisko" bębna (przez co powstaje przestrzeń i gdy wciskamy pedał hamulca szczęki się rozszerzają, a za tym i my musimy głębiej wciskać pedał hamulca)
- padnięta pompa hamulcowa
Proponuję wpierw wszystko odpowietrzyć i zobaczyć czy w trakcie odpowietrzania lecą bąbelki.
Jeżeli nie rozbierz tylnie bębny i spojrzyj na samoregulatory. Ja niestety mam je uszkodzone i dopiero po regulacji pedał hamulca nie był taki "masłowaty". Niestety regulatorów nie idzie dostać osobno więc tak raz na pół roku muszę zdjąc bęben i podregulować.
A to jest temat o wymontowaniu korektora (mój temat): http://forum.tempra.org/t...-osi-vt4199.htm
** Dodano: 19-08-2008, 21:12 **
Pomysł jego wyrzucenia już miałem dawniej, ale dopiero teraz miałem parę prac do zrobienia na tyle i go też wyrzuciłem (korektor). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|