Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
heble z sedici w temprze
Autor Wiadomość
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 03-06-2008, 11:28   heble z sedici w temprze

Mam możliwość założenia tarcz hamulcowych z sedici, i teraz pytanie:

do wymiany będą zaciski i jarzma - czy jarzma z sedici spasują do zwrotnicy w temprze Jeżeli trzeba zmieniać zwrotnice to czy spasuje przegub (nie spasuje) i pół ośka?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
  
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2008, 14:50   

ubek, Ty się zastanów, bo jak przyhamujesz na heblach z sedici to Ci buda z ramy spadnie :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-06-2008, 15:49   

yoyo, a od kiedy T/T są na ramie... :red_kartka:

Nasze samochody to konstrukcja samonośna na podłużnicach poziomych :evil:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-06-2008, 16:29   Re: heble z sedici w temprze

ubek napisał/a:
Mam mozliwosc zalorzenia hamulcy ztarcz hamulcowych z sedici, i teraz pytanie:

do wymiany beda zaciski i jazma - czy jazma z sedici spasuja do zwrotnicy w temprzeJezeli trzeba zmieniac zwrotnice to czy spasuje przegob (nie spasuje) i pol oska?



Trzeba zmieniać całą zwrotnice z jarzmem i zaciskiem bo samo mocowanie jest masywniejsze i na grubsze śruby. Jeśli masz w temprze 1,8 albo 2.0 czy 1,9TD pod maską to spasuje przegób, w innym wypadku nie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2008, 16:32   

dcfan napisał/a:
yoyo, a od kiedy T/T są na ramie... :red_kartka:

no niby tak :P
ale jak znam Ubeka to jego Tempra jest na szynach kolejowych :P (ale się mnie dziś złośliwości trzymają 8) )
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 03-06-2008, 16:37   

Hipo, chwile temu czytałem o wymianie u Ciebie.

W 1.6 nie da rady wymienic hebli na 284 - zwrotnica jest pod inną pół oske, idąc dalej tym tropem i wymieniając pół ośke trzeba by grzebać przy skrzyni birgów lub ją wymienić. Co oznacza że gra jest nie warta świeczki.

Choć większe heble by się przydały, przy takiej wymianie od razy tarcze by z tyłu wylądowały.

Ale cóż... może poszuszę się kiedyś wymieniać wszystko ze skrzynią włącznie.

** Dodano: 03-06-2008, 17:40 **
Panowie, na 6 postów 3 w temacie reszta spam...

yoyo, dcfan, nabijacie sobie posty :zolta: :badgrin: :lalala:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-06-2008, 16:46   

ubek, o ja sobie wypraszam :red_kartka:
Ja tylko wprowadzam pewne sprostowanie do wypowiedzi, jeszcze ktoś przeczyta, powtórzy potem i siara będzie, że T/T jeszcze na ramie robili, jak terenówki :zolta:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2008, 16:51   

ubek napisał/a:
yoyo, dcfan, nabijacie sobie posty :zolta: :badgrin: :lalala:

czepiasz się co najmniej jak świeżo upieczony mod :lalala:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-06-2008, 21:46   

ubek napisał/a:
W 1.6 nie da rady wymienic hebli na 284 - zwrotnica jest pod inną pół oske, idąc dalej tym tropem i wymieniając pół ośke trzeba by grzebać przy skrzyni birgów lub ją wymienić. Co oznacza że gra jest nie warta świeczki.

Choć większe heble by się przydały, przy takiej wymianie od razy tarcze by z tyłu wylądowały.

Ale cóż... może poszuszę się kiedyś wymieniać wszystko ze skrzynią włącznie.


No jest w tym jeszcze dwa problemy ;)

- koła 15"
- skrzynia z większych motorów nie spasi do mniejszych

Ale powiem Ci z doświadczenia własnego że te heble to fajna sprawa, ja po zmianie z 240 na 284 miałem banana na buzi jak wypróbowałem skuteczność :D jednak jest spora tarcza, powierzchnia cierna klocka chyba ze dwa razy większa :lalala:

Musiałbyś jeszcze sprawdzić czy nie dałoby się zamienić piasty tej grubszej na cieńszą, pytanie tylko czy łożysko pasujące do tej zwrotnicy byś dobrał, ewentualnie partyzantke odwalać i łozysko z 1,6 wbic w piaste na tulei dystansowej.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-06-2008, 23:03   

Chyba za dużo kombinujecie, te heble powinny podpasować bez zmiany skrzyni.... Niemożliwe, żeby trzeba było całe półosie wymieniać, chyba szybciej jak wymienisz zwrotnicę to dobrać sobie łożysko (np ja mam z cieniasa nie wiem jakim cudem ale żadne z t/t nie pasowało) odpowiednie... Taniej i szybciej na pewno.

Pozostają faktycznie fele, na 14 to nie wejdzie.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-06-2008, 07:09   

hipo dzis obadam sprawe w eperze - szkoda zeby tarcze zaciski i jazma ktore mam mozliwosc zalorzenia sie marnowaly, lub trofily na zlom. jezeli chodzi o felgi to nie ma problemu, bo sie wymieni, byle tylko wsadzic te tarcze.

** Dodano: 04-06-2008, 10:24 **
caly czas mysle o tych hamulcach, w mojej okocicy sa dwa przedsiebiostwa ktore sa w stanie zrobic pol oski. i jest kolejne pytanie, majac pol oske tak zrobiona ze z jednej strony pasuje do mojej skrzyni, z drugiej zas pasuje do przegubu i zwrotnicy z sedici jestem w stanie to polaczyc... nie myle sie? tylko jak bedzie z wytrzymaloscia pol osi w skrzyni...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-06-2008, 16:15   

dcfan napisał/a:
Chyba za dużo kombinujecie, te heble powinny podpasować bez zmiany skrzyni.... Niemożliwe, żeby trzeba było całe półosie wymieniać,



Kolego ja to przerabiałem wiec wiem co pasuje a co nie. Niby że co, dla przyjemności sobie zmienialem czy jak ? :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-06-2008, 21:12   

Hipo napisał/a:
dcfan napisał/a:
Chyba za dużo kombinujecie, te heble powinny podpasować bez zmiany skrzyni.... Niemożliwe, żeby trzeba było całe półosie wymieniać,



Kolego ja to przerabiałem wiec wiem co pasuje a co nie. Niby że co, dla przyjemności sobie zmienialem czy jak ? :lalala:


Ty patrz a ja do uno z heblami 240mm wsadziłem na seryjne zwrotnice heble od 2.0i jakoś da się jak widać, wystarczy trochę pomyśleć....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 11-06-2008, 21:14   

GrzesiekK., dzięki za pomoc, oszczędziłem sporo pracy. W razie jakiś problemów będę się kontaktował :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-06-2008, 21:28   

ubek napisał/a:
GrzesiekK., dzięki za pomoc, oszczędziłem sporo pracy. W razie jakiś problemów będę się kontaktował :D


W razie problemów pisz do mnie na GG, tam łatwiej mnie złapać niż na forum ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2008, 17:36   

GrzesiekK. napisał/a:
Ty patrz a ja do uno z heblami 240mm wsadziłem na seryjne zwrotnice heble od 2.0i jakoś da się jak widać, wystarczy trochę pomyśleć....


Zakładając że to Uno miało takie same 240 jak T/T to nie widze żadnego problemu z zapodaniem 257 wentylowanych od 2,0i. Ale zapodaj od 2,0 16V to pogadamy. W tym wypadku nie ma juz plug & play.

Zacisk od 16V jest większy przez co i jarzmo jest większe, średnica śrub jest większa. Mozna by kombinować z wbijaniem łożyska z piastą z 1,6 do zwrotnicy z 2,0 16V ale głowy nie dam czy to przejdzie bo zdaje mi się ze jest też różnica na średnicy zewnętrznej łożysk.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-06-2008, 17:53   

Hipo napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
Ty patrz a ja do uno z heblami 240mm wsadziłem na seryjne zwrotnice heble od 2.0i jakoś da się jak widać, wystarczy trochę pomyśleć....


Zakładając że to Uno miało takie same 240 jak T/T to nie widze żadnego problemu z zapodaniem 257 wentylowanych od 2,0i. Ale zapodaj od 2,0 16V to pogadamy. W tym wypadku nie ma juz plug & play.

Zacisk od 16V jest większy przez co i jarzmo jest większe, średnica śrub jest większa. Mozna by kombinować z wbijaniem łożyska z piastą z 1,6 do zwrotnicy z 2,0 16V ale głowy nie dam czy to przejdzie bo zdaje mi się ze jest też różnica na średnicy zewnętrznej łożysk.


Uniacz ma 240mm wentylowane, całkiem inne odsadzenie jarzma i tarczy, ale jak się pomyśli to sie da zrobić.
Z zapodaniem spowalniaczy od 16V tez nie ma problemu wiekszego, dystans miedzy jarzmo a zwrotnice w celu odpowiedniego ustawienia jarzma wzgledem tarczy, zabijane w jarzmo od 16V tulejki ze wględu na inna średnicę śrub i po problemie, to ze Tobie sie nie udalo nie znaczy ze inni z wiekszym zapleczem technicznym do takich przerobek tego nie wykonaja, Jak sie ma dojscie do odpowiednich maszyn CNC i WaterJet to da sie zrobic niemal wszytko nie dotykajac sie do seryjnych zwrotnic.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2008, 08:08   

GrzesiekK. napisał/a:
Uniacz ma 240mm we..................................ak sie niemal wszytko nie dotykajac sie do seryjnych zwrotnic.

pzdr. Grzesiek



Grześku nie twierdze że nie, ale ilu z kolegów z forum ma dostęp.. ba nawet ilu wie co oznacza skrót CNC ? pomijam już kwestie kosztów takich zabaw. No i takie zabawy z przykręcaniem jarzma nie do zwrotnicy ale pośrednio to nie bardzo mi się widzą ze względów bezpieczeństwa.

Również pozdrawiam :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-06-2008, 09:45   

Hipo napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
Uniacz ma 240mm we..................................ak sie niemal wszytko nie dotykajac sie do seryjnych zwrotnic.

pzdr. Grzesiek



No i takie zabawy z przykręcaniem jarzma nie do zwrotnicy ale pośrednio to nie bardzo mi się widzą ze względów bezpieczeństwa.

Również pozdrawiam :)


Jarzmo przekreca sie nadal do zwrotnicy, tak jak w oryginalnym rozwiazaniu, jedynie miedzy jarzmem a zwrotnica masz dystans 6mm aby zniwelowac roznice osadzenia tarczy, aż takim samobojca nie jestem aby jarzmo dokrecac do jakiegos kawalka szmela ktory dopiero potem mocowany mialby byc do zwrotnicy :lol: Co do kosztow wyciecie WhaterJetem dwoch potrzebnych przekladek dystansujacych to niecale 40zł juz z materiałem mnie kosztowało.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 20-06-2008, 14:07   

ludziska a czemu wy tak kombinujecie na żywca żeby to założyć nie lepiej kupić np. nacinane tarcze Ate plus klocki Ferodo ? hmm efekt może być nawet lepszy tylko taki przykład rzuciłem oczywiście są tarcze jeszcze lepsze innych firm ale tak mi przyszło do głowy możecie też pokombinować coś z wentylowanymi ale wtedy będą zaciski inne i dopiero będzie super zabawa przy hamowaniu silnik wyskoczy razem ze skrzynią na sankach :badgrin: ale jeszcze raz do kur... nędzy to jest tylko przykład żeby nikt tu się nie czepiał No ! :D
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-06-2008, 20:42   

lisvegas napisał/a:
ludziska a czemu wy tak kombinujecie na żywca żeby to założyć nie lepiej kupić np. nacinane tarcze Ate plus klocki Ferodo ? hmm efekt może być nawet lepszy tylko taki przykład rzuciłem oczywiście są tarcze jeszcze lepsze innych firm ale tak mi przyszło do głowy możecie też pokombinować coś z wentylowanymi ale wtedy będą zaciski inne i dopiero będzie super zabawa przy hamowaniu silnik wyskoczy razem ze skrzynią na sankach ale jeszcze raz do kur... nędzy to jest tylko przykład żeby nikt tu się nie czepiał No !




Możesz wytłumaczyć co twój post wniósł do dyskusji ? domyslam się że mało wiesz na temat który został tutaj poruszony ale odczułes porzebę uwolnienia słowotoku.

A co do meritum sprawy, myślisz że nacinane tarcze i miekkie klocki sprawdzą się lepiej niż większe tarcze o większej powierzchni ciernej? nie sądze ...
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2008, 20:45   

lisvegas, już czytam twój chyba 4 post mądrości (ten o zakupie nowej piasty był najlepszy)... :red_kartka:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 21-06-2008, 09:45   

Tiaaa jasne nie wiem o co ci biega dla mnie jest to lepsze wyjście niż zabawa z gwintowaniem wiem nie każdy się szarpnie na nowe ale ja sam tak robię jak mam do wyboru i kupuje nowe i mam spokój ! może to jakaś nowość dla niektórych ? a co do zestawu podam przykład znajomy miał nacinane ate (wentylowane) plus ferodo premier i naprawdę auto stawało dęba
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-06-2008, 10:20   

Ja mam heble od sedici..
nie było żadnej rzeźby. Wydajność hamowania rośnie wraz ze średnicą hamulców, i choćbyś nie wiem jak kombinował z nacinanymi tarczami i klockami to dojdziesz wydajnością do tego co możesz mieć swap'ując heble. to tak samo jak z silnikami :-)
Po co rzeźbić do X koni skoro można włożyć silnik który już je ma ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-06-2008, 10:59   

Raku napisał/a:
Po co rzeźbić do X koni skoro można włożyć silnik który już je ma


Raku widzę pewną niespójność w Twoich wypowiedziach :P czyżbyś zmienił kierunek? Nie dłubiesz już N/A?

OT OFF
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load