Fiat Tipo 1.4 95 r. |
Autor |
Wiadomość |
Tipo91
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:28 Fiat Tipo 1.4 95 r.
|
|
|
Witam. 2 dni temu kupiłem Fiata Tipo z 1995 roku. Jak na razie to nie ma się tak bardzo czym chwalić, bo samochód jest jednak troche zaniedbany.
Auto ma silnik o pojemności 1.4 tylko że ja (jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to nie mam zbyt dużej wiedzy) nie wiem jaki to jest dokładnie silnik, tzn z tyłu auta pisze Tipo 1.4 i.e. ale w dowodzie rejestracyjnym pisze, że auto waży 945 kg, a dopuszczalna to 1490 kg a to odpowiada silnikowi z gaźnikiem o mocy 78 KM, a wersje i.e. mają 70 KM. Jak na razie nie mam zdjęć tabliczki znamionowej, ale jak będzie trzeba to zrobie.
Prosiłbym was o pomoc. Wy te auta znacie na wylot, a mnie zastanawia jaki tam naprawde jest motor. |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:30
|
|
|
Tipo91, jest to silnik na wtrysku. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-01-2010, 21:10
|
|
|
dokladnie. Jednopunktowy wtrysk, z tabliczki znamionowej odczytaj wartośc taką w postaci 1XXAX.XXX np w moim przypadku jest to silnik 160A1.046. W sumie z zewnatrz mu nic nie brakuje auto w porządku, podejrzewam ze w srodku masz zegary bez obrotka wiec proponuje zmienic na te z obrotkiem ( wystarczy poprowadzic jeden kabelek z cewki do obrotomierza i ewentualnie wężyk do ekonomizera spalania jesli chcesz zeby to działalo ) zreszta na forum wszystko jest opisane na ten temat. Ja zmienilem bo te zegary bez obrotka raziły mnie swoją obrzydliwością.. poprostu mi sie nie podobały reszta to juz tylko Twoja inicjatywa jak powiadają stali tu bywalcy o dluzszym stażu niz ja ' jak sobie poszanujesz to pojezdzisz' |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Tipo91
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:17
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedzi
Mam jeszcze dwa pytania
1. moje auto to wersja 'S' - czy to jest wersja najuboższa, czy różni się tylko obiciem wnętrza lub silnikiem czy inną rzeczą ? jakbyście mogli to krótko obajśnić
2. czy samochód jest wyposażony w katalizator ? bo wiem, że są Tipo po liftingu z silnikiem 1.4 z i bez katalizatora ? |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:20
|
|
|
Tipo91, wersja "S" to najuboższa wersja Tipka, pod względem wyposażenia , najczęściej wersje S były z sinikami gaźnikowymi i wychodziły one przeważnie na Polskę .
** Dodano: 04-01-2010, 22:23 **
z tego co się orientuję, to jak już silniki był na wtrysku to wkładali od razu katalizator |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:38
|
|
|
no ja juz mam drugie tipo z tym silnikiem i w obu były katalizatory w pierwszym sam wywalilem a w drugim juz byl usuniety i widac jak spawana rura jest ) z tą wersją S jest różnie.. bo wiadomo to nie nowe auta.. a ludzie kochają grzebac najlepiej kierowac sie po numerze VIN w epeRze tam najwiecej sie dowiemy jak auto wyjechalo z fabryki fiata.. np moja eSka ma Wspomaganie, Abs, el szyby, szyberdach korba, AirBag tylko ze to jest 3D a to znow inna bajka |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:40
|
|
|
Stivi, ale twoja S-ka była produkowana zapewne na rynek zachodzni |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:43
|
|
|
Maciek napisał/a: | Stivi, ale twoja S-ka była produkowana zapewne na rynek zachodzni |
dziwi jednak ze zachodnim amantom dali szyberdach na korbe mimo ze juz 4 lata wczesniej montowali elektryczny |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Tipo91
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:54
|
|
|
Ja mam właśnie wyposażenie ubogie - radio (nie oryginalne), autoalarm i centralny zamek. Jednak pomimo braku wspomagania kierownicy to dość łatwo sie prowadzi auto, jak jeździłem Ibizą bez wspomogania to było gorzej niż tu, może to ze względu na przebieg (w Tipo jest 131 tysięcy, a w Ibizie z 97 roku o równe 100 tysięcy mniej) |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 23:50
|
|
|
Tipo91, w T/T kierownica chodzi lekko , nawet na 15 bez wspomagania. Co do wyposażenia też mam S-kę ale jest już prze zemnie doposażona. Tu masz wszystko o moim Tipku http://forum.tempra.org/t...rce-vt16012.htm |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-01-2010, 01:29
|
|
|
Tipo91 napisał/a: | Jednak pomimo braku wspomagania kierownicy to dość łatwo sie prowadzi auto |
tipo miało jakiś patent i łatwiej się kręciło bez wspomagania niż w innych autach.
Tipo91 napisał/a: | jak jeździłem Ibizą bez wspomogania to było gorzej niż tu, |
kolega miał cordobe ( czyli praktycznie to samo ) i tam kierownica chodziła na prawdę ciężko |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 06:06
|
|
|
Luczu, ten patent to masa auta |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-01-2010, 12:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Luczu, ten patent to masa auta |
cordoba lżejsza od tipo nie mówiąc o ibizie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|