|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POMOCY - PROBLEM Z LADOWANIEM |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2007, 22:15 POMOCY - PROBLEM Z LADOWANIEM
|
|
|
Witam. Kupilem niedawno tempre 1,6. mam maly problem. otoz wszsytko tyczy sie ladowania. zaczne od tego ze kontrolka od ladowania na desce sie nie swieci. podczas wlaczenia zaplonu powinna sie swiecic wraz z kontrolka od cisnienia oleju, ale niestety sie nie swieci. Co ciekawsza po odpaleniu silnika tez sie nie swieci, a kontrolka napewno jest sprawna. dodatkowo powiem, ze widac, ze wszystko powoli zaczyna ciemniec, swiatla, kontrolki itp. dzisiaj nawet padl mi akumulator. czyli wszystko wskazuje na to ze ladowania nie ma. teraz tak: przewod od akumulatora(+) do alternatora sprawdzalem - dziala, nie ma w nim przerwy na 100%. obok niego jest taki malutki cienki kabelek, nie wiem do czego on w sumie jest, ale przeczyscilem wsuwke od tego kabelka. Objaw dodatkowo jest taki, ze od 2 dni to na samym zaplonie ta kontrolka raz sie pali raz nie, ale teraz to juz zgasla na amen. panowie, pomozcie, moze ktos wie o co tu chodzi? moim zdaniem jest to gdzies jakas przerwa w instalacji elektrycznej, ale moge sie mylic.
teraz pytanie? zabierac sie za wymiane calego alternatora?
wymieniac szczotki?
wymieniac regulator napiecia?
czy tez moze jest to jakas zwykla pier*ol o ktorej nie mam pojecia?
nurtuje mnie jedno, jesli wysiada alternator (czyli szczotki, regulator, diody czy co kolwiek innego) to kontrolka powinna sie ciagle swiecic, a ona nie pali sie wcale !! POMOCY |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-10-2007, 12:18
|
|
|
Może nie masz już szczotek ? trzeba sprawdzić ich stan, ewentualnie wymienić szczotki tylko ze zdaje mi sie że są one w całosci razem z regulatorem napięcia. Na szczęscie koszt nie wielki bo coś koło 30-40zł.
Ja jeszcze na twoim miejscu najpierw kupiłbym sobie miernik jesli nie masz i sprawdził napięcie na akumulatorze na zgaszonym i na zapalonym silniku, a takze sprawdziłbym czy na tym cienkim kablu do alternatora, na tym od wzbudzenia czy jest wogóle napiecie po przekręceniu kluczyka. Bo jeśłi nie bedzie to alternator nie bedzie ładował. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2007, 13:29
|
|
|
kolego o ładowaniu jest morze postów na tym forum,wystarczy tylko poszukać |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2007, 19:58
|
|
|
wiesz postow moze troszke bylo, ale na kazda usterke nawet podobna moze byc kilka odpowiedzi a ja sie tylko moge domyslac...wolalem spytac bezposrednio. Przepraszam jesli zaklocilem tym tematem porzadek panujacy na forum. Pozdrawiam - punkt dla kolegi HIPO za pomoc:) dzieki
** Dodano: 15-10-2007, 21:00 **
a jeszcze jedno malutkie pytanie, bo zapomnialem:) jezeli na tym kabelku od wzbudzenia nie bedzie pradu to gdzie szukac przyczyny? skad dokad ten kabelek tak dokladniej biegnie? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2007, 11:02
|
|
|
Ten kabelek biegnie od przekaźnika ktory jest po lewej sttronie od skrzynki bezpieczników |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-10-2007, 11:40
|
|
|
Czyli brak wzbudzenia ? :] |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2007, 17:40
|
|
|
heh, dobra rada, jak masz magneti marelli alternator i to twój pierwszy tego typu problem, jaki by się nie okazał, czy to regulator napięcia padł czy obudowa ma zwarcie czy stojan czy pojedyncza dioda padła... jak to pierwszy przypadek - napraw.. ale jak to kolejny - lepiej kup może nowy/inny, może Bosch, bo od drugiej naprawy wzwyż koszt podobny a potem leci po kolei wszystko, te alternatory były czasem diabelskie.... wiem po sobie...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2007, 19:55
|
|
|
unknown napisał/a: | heh, dobra rada, jak masz magneti marelli alternator i to twój pierwszy tego typu problem, jaki by się nie okazał, czy to regulator napięcia padł czy obudowa ma zwarcie czy stojan czy pojedyncza dioda padła... jak to pierwszy przypadek - napraw.. ale jak to kolejny - lepiej kup może nowy/inny, może Bosch, bo od drugiej naprawy wzwyż koszt podobny a potem leci po kolei wszystko, te alternatory były czasem diabelskie.... wiem po sobie...... |
Dobra rada :) też zmieniłem na bosha :) Jak mi marelli w trasie padl a dokładnie wirnik się skończył dobrze że w mieścinie podjechalem do elektryka na szczęście moje miał rozebrany taki sam podmmienił wirnik i wszystko oki skasował 150 i dalej w drogę . Pochodził około miesiąca zaczeły sie ulewy i znowu się zaczeło to kupiłem używke bosha |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2007, 01:18
|
|
|
Jak mój alternator padł, to go wyjąłem, rozkręciłem i na powrót skręciłem licząc, że będzie działał. Nie pomogło , więc pojechałem na szrot i za 120plz kupiłem używkę. Tak wyszło najprościej i podejrzewam, że najtaniej(zakładając, że ten nie popsuje się zaraz). |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|