Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1.8 16v
Autor Wiadomość
Adamo 
witamy nowego



Wiek: 42
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 3
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-06-2005, 19:38   Silnik 1.8 16v

Witam

Znalazłem, że w Tipo był montowany silniki 1.8 16v 136KM. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś więcej o tym silniku??? Konkretnie chodzi mi o różnice z silnikiem 1.6 8v 90KM, którym w tej chwili mam u siebie w Punto i który też z tego co wiem występował w Tipo. Jak jest z mocowaniem silnika, skrzynia biegów, komputerem sterującym i pozostałymi rzeczami przy wymianie???
Jaka jest dostępność tego silnika u nas w Polsce i jakie są mniej więcej ceny???
Z góry dziękuje za wszelkie informacje i rady.

Pozdrawiam
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-06-2005, 21:45   

1.8 16V nie byly montowane, jedynie 2.0 16V byly montowane.

Jednakze 1.6 8V, 1.8 8V i 2.0 8V (16V) to jedna i ta sama rodzina silnikow.
Wszystkie sa dwuwałkowe. Sa tez 1.6 8V jednowałkowe z rodziny silnikow FIRE (1.0, 1.2, 1.4 i 1.6)

1.6 8V dwuwałkowy ma 90KM i wtrysk pełny.
Silniki 1.6 z rodziny FIRE maja pojedyczny wtrysk lub gazniki i moce w zaleznosci czy gaznik (86KM) czy wtryks pojedynczy (75KM).

Jednakze mocowania tych silnikow o ile dobrze pamietam sa takie same (takie same punkty mocowan). Roznice wystepuja napewno w zasotoswanych skrzyniach (rozne, odpowiednio dobrane przelozenia biegów).

Co do dostepnosci to 1.8 16V to juz chyba trzeba szukac w Bravo/Brava. Co do innych to sa raczej dostepne. Z czesciami tez raczej nie ma problemow.

Co do kompow to trzeba kupowac odrazu taki komputer z silnikiem. Raczej nie warto tego kupowac oddzielnie.

[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:06 ]
BTW Startujesz na 1/4 mili? Bede wypatrywal tego Punciaka w TVN Turbo lub jak bede na 1/4 mili...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adamo 
witamy nowego



Wiek: 42
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 3
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-06-2005, 22:24   

miszko napisał/a:
1.8 16V nie byly montowane, jedynie 2.0 16V byly montowane.

Jednakze 1.6 8V, 1.8 8V i 2.0 8V (16V) to jedna i ta sama rodzina silnikow.
Wszystkie sa dwuwałkowe. Sa tez 1.6 8V jednowałkowe z rodziny silnikow FIRE (1.0, 1.2, 1.4 i 1.6)

1.6 8V dwuwałkowy ma 90KM i wtrysk pełny.
Silniki 1.6 z rodziny FIRE maja pojedyczny wtrysk lub gazniki i moce w zaleznosci czy gaznik (86KM) czy wtryks pojedynczy (75KM).

Jednakze mocowania tych silnikow o ile dobrze pamietam sa takie same (takie same punkty mocowan). Roznice wystepuja napewno w zasotoswanych skrzyniach (rozne, odpowiednio dobrane przelozenia biegów).

Co do dostepnosci to 1.8 16V to juz chyba trzeba szukac w Bravo/Brava. Co do innych to sa raczej dostepne. Z czesciami tez raczej nie ma problemow.

Co do kompow to trzeba kupowac odrazu taki komputer z silnikiem. Raczej nie warto tego kupowac oddzielnie.

[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:06 ]
BTW Startujesz na 1/4 mili? Bede wypatrywal tego Punciaka w TVN Turbo lub jak bede na 1/4 mili...


Sugerowałem się tą stroną http://tipo.republika.pl/dane.htm , ale widocznie autor coś pomylił z tym 1.8 16v
Orientujesz się ile mniej więcej może kosztować taki silnik 2.0 16v z kompem???

Na razie nie startuje na 1/4 mili, bo z seryjnym 1.6 nie ma co :(
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-06-2005, 22:38   

Przykladowe mocowanie silnika 1.6 w T/T (ponizej)
Mozesz sprawdzic z mocowaniami w twoim Punciaku, bo pewnie do niego szukasz serca.

Ceny.. chmm od 1-2tys. zl.

Popatrz tutaj
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=54811607
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55553688
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55729321 (Bravki tez mialy te same mocowania)

Proponuje tez pogadac z naszym klubowiczem - SLONECZNA, on jezdzi do niemiec i moglby
Ci cos sprowadzic. A duzo sie zna na fiatach. (to ze moglby Ci cos sprowadzic, oczywiscie zakladam, ze moze... pogadaj z nim)

Tu masz ciekawy temacik
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1299

[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:43 ]
Sorki, byly jednak 1.8 16V, ale jedynie montowane w Tipo, a nie w Temprze. W Temprze byly 1.8 8V. I Tempra sie sugerowałem.

Choc nie powiem chyba trudniej znalezc taki silnik niz 2.0 16V
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-06-2005, 00:38   

witka

do Punto powinien ci taki silniczek podejsc... choc jest to 2.0 z krotszym skokiem

16v raczej powinno sie zmiescic, wieksze problemy moga byc z 20v czyli 5ciocylindrowcem, mocowania to nie wszystko, trzeba jeszcze upchac osprzet

jakbys szukal 1.8 to sporo ich jezdzi w FC

jak chcesz cos osiagnac to nie patrz na slabsze wersje np. 2.0 8v ma 113 km a 1.8 16v najmocniejsze 136, najslabsze chyba 128

dosc cienko z ich trwaloscia w FC, gdyz jest to dosc mocny silnik jak na serie, a w FC przy ciezkiej nodze nie ma on zbytnio ciekawie

podobne 1.8 bylo montowane w Punto II HGT w wersji 130sto konnej
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 27-06-2005, 11:27   

1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2005, 11:33   

TomciuHerba napisał/a:
1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek,


Raczej niefajny, ponoc awaryjny.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-06-2005, 11:59   

TomciuHerba napisał/a:
1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro


dla mnie IMO bezsensowny post

136konny wyzylony awaryjny silniczek - ponoc fajny ...blabla...
ale lepiej wziac tego 142 km albo 113km...

po prostu przestan ludziom mieszac jak nie wiesz o czym mowisz

8v w tipo konkretnie nie wiem jak sie sprawuje ale ogolnie to jest bardzo podobny silnik do tego z argenty, bardzo wytrzymaly i oszczedny, dobrze znoszacy gaz, jednak to nie jest dobry silnik do wlozenia do punto, bo podobne osiagi mozna by miec ledwo wzmacniajac obecne 1.6 ktore jest przede wszystkim LZEJSZE
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Adamo 
witamy nowego



Wiek: 42
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 3
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-06-2005, 13:54   

Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii \:D/ , ale muszę pogadać z mechanikiem i dokładnie dowiedzieć się czy uda się to włożyć i jakie będą koszty.
  
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 27-06-2005, 16:20   

Pele_Tipo napisał/a:
TomciuHerba napisał/a:
1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro


dla mnie IMO bezsensowny post

136konny wyzylony awaryjny silniczek - ponoc fajny ...blabla...
ale lepiej wziac tego 142 km albo 113km...

po prostu przestan ludziom mieszac jak nie wiesz o czym mowisz

8v w tipo konkretnie nie wiem jak sie sprawuje ale ogolnie to jest bardzo podobny silnik do tego z argenty, bardzo wytrzymaly i oszczedny, dobrze znoszacy gaz, jednak to nie jest dobry silnik do wlozenia do punto, bo podobne osiagi mozna by miec ledwo wzmacniajac obecne 1.6 ktore jest przede wszystkim LZEJSZE

To porownaj sobie moc jaka mozesz wyciagnac z przez Ciebie proponowanego 1.6, a 2.0 16V.Jak widac koledze chodzi o większa moc a nie cuda ktore bys proponowal...Zrasztą temat rzeka,spierac sie mozna do woli...

[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 17:24 ]
Adamo napisał/a:
Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii \:D/ , ale muszę pogadać z mechanikiem i dokładnie dowiedzieć się czy uda się to włożyć i jakie będą koszty.

Silnik z Niemiec mozesz dostac za 300euro,zalezy jak trafisz...Wlasnie kumpel zalatwia mi 2.0 16V uturbiony za 550euro(w tym mam wszystko co potrzeba-półośki, komp,wiązki,hamulce itd...)

[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 17:47 ]
Pele_tipo widze, ze chlopie czepiasz sie wszystkiego, widocznie masz wieksze doswiadczenie we wszystkim :P Ja mowie tylko to co slyszalem, a Ty od razu cos mruczysz pod nosem....
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-06-2005, 16:57   

Adamo napisał/a:
Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii


I mysle ze ten wybor byly najtrafniejszy. Sa to dobre silniki , wytrzymale i sa czesciej spotykane niz odmiana 1.8 16V.

Kwestia mocowania pozostaje jedynie. Mozna sie tez nawet pokusic o turbo, takie 2.0 16V byly tez w odmianach z sprezarka ("brazylijskie" T/T, Lancia)

Oczywiscie mozesz tez poszukac w bratnich markach np. z Lanci czy Alfy Romeo. Modele rocznikowo z tej epoki co T/T maja te same lub podobne silniki (nawet nadowzie i zawieszenie z T/T pokrewniczy AR i Lancia, z modyfikacjami oczyewiscie w kierunku bardziej sportowych doznan)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load