|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik 1.8 16v |
Autor |
Wiadomość |
Adamo
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 3 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-06-2005, 19:38 Silnik 1.8 16v
|
|
|
Witam
Znalazłem, że w Tipo był montowany silniki 1.8 16v 136KM. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś więcej o tym silniku??? Konkretnie chodzi mi o różnice z silnikiem 1.6 8v 90KM, którym w tej chwili mam u siebie w Punto i który też z tego co wiem występował w Tipo. Jak jest z mocowaniem silnika, skrzynia biegów, komputerem sterującym i pozostałymi rzeczami przy wymianie???
Jaka jest dostępność tego silnika u nas w Polsce i jakie są mniej więcej ceny???
Z góry dziękuje za wszelkie informacje i rady.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2005, 21:45
|
|
|
1.8 16V nie byly montowane, jedynie 2.0 16V byly montowane.
Jednakze 1.6 8V, 1.8 8V i 2.0 8V (16V) to jedna i ta sama rodzina silnikow.
Wszystkie sa dwuwałkowe. Sa tez 1.6 8V jednowałkowe z rodziny silnikow FIRE (1.0, 1.2, 1.4 i 1.6)
1.6 8V dwuwałkowy ma 90KM i wtrysk pełny.
Silniki 1.6 z rodziny FIRE maja pojedyczny wtrysk lub gazniki i moce w zaleznosci czy gaznik (86KM) czy wtryks pojedynczy (75KM).
Jednakze mocowania tych silnikow o ile dobrze pamietam sa takie same (takie same punkty mocowan). Roznice wystepuja napewno w zasotoswanych skrzyniach (rozne, odpowiednio dobrane przelozenia biegów).
Co do dostepnosci to 1.8 16V to juz chyba trzeba szukac w Bravo/Brava. Co do innych to sa raczej dostepne. Z czesciami tez raczej nie ma problemow.
Co do kompow to trzeba kupowac odrazu taki komputer z silnikiem. Raczej nie warto tego kupowac oddzielnie.
[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:06 ]
BTW Startujesz na 1/4 mili? Bede wypatrywal tego Punciaka w TVN Turbo lub jak bede na 1/4 mili... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adamo
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 3 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-06-2005, 22:24
|
|
|
miszko napisał/a: | 1.8 16V nie byly montowane, jedynie 2.0 16V byly montowane.
Jednakze 1.6 8V, 1.8 8V i 2.0 8V (16V) to jedna i ta sama rodzina silnikow.
Wszystkie sa dwuwałkowe. Sa tez 1.6 8V jednowałkowe z rodziny silnikow FIRE (1.0, 1.2, 1.4 i 1.6)
1.6 8V dwuwałkowy ma 90KM i wtrysk pełny.
Silniki 1.6 z rodziny FIRE maja pojedyczny wtrysk lub gazniki i moce w zaleznosci czy gaznik (86KM) czy wtryks pojedynczy (75KM).
Jednakze mocowania tych silnikow o ile dobrze pamietam sa takie same (takie same punkty mocowan). Roznice wystepuja napewno w zasotoswanych skrzyniach (rozne, odpowiednio dobrane przelozenia biegów).
Co do dostepnosci to 1.8 16V to juz chyba trzeba szukac w Bravo/Brava. Co do innych to sa raczej dostepne. Z czesciami tez raczej nie ma problemow.
Co do kompow to trzeba kupowac odrazu taki komputer z silnikiem. Raczej nie warto tego kupowac oddzielnie.
[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:06 ]
BTW Startujesz na 1/4 mili? Bede wypatrywal tego Punciaka w TVN Turbo lub jak bede na 1/4 mili... |
Sugerowałem się tą stroną http://tipo.republika.pl/dane.htm , ale widocznie autor coś pomylił z tym 1.8 16v
Orientujesz się ile mniej więcej może kosztować taki silnik 2.0 16v z kompem???
Na razie nie startuje na 1/4 mili, bo z seryjnym 1.6 nie ma co |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2005, 22:38
|
|
|
Przykladowe mocowanie silnika 1.6 w T/T (ponizej)
Mozesz sprawdzic z mocowaniami w twoim Punciaku, bo pewnie do niego szukasz serca.
Ceny.. chmm od 1-2tys. zl.
Popatrz tutaj
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=54811607
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55553688
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55729321 (Bravki tez mialy te same mocowania)
Proponuje tez pogadac z naszym klubowiczem - SLONECZNA, on jezdzi do niemiec i moglby
Ci cos sprowadzic. A duzo sie zna na fiatach. (to ze moglby Ci cos sprowadzic, oczywiscie zakladam, ze moze... pogadaj z nim)
Tu masz ciekawy temacik
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1299
[ Dodano: Nie 26 Cze, 05 23:43 ]
Sorki, byly jednak 1.8 16V, ale jedynie montowane w Tipo, a nie w Temprze. W Temprze byly 1.8 8V. I Tempra sie sugerowałem.
Choc nie powiem chyba trudniej znalezc taki silnik niz 2.0 16V |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-06-2005, 00:38
|
|
|
witka
do Punto powinien ci taki silniczek podejsc... choc jest to 2.0 z krotszym skokiem
16v raczej powinno sie zmiescic, wieksze problemy moga byc z 20v czyli 5ciocylindrowcem, mocowania to nie wszystko, trzeba jeszcze upchac osprzet
jakbys szukal 1.8 to sporo ich jezdzi w FC
jak chcesz cos osiagnac to nie patrz na slabsze wersje np. 2.0 8v ma 113 km a 1.8 16v najmocniejsze 136, najslabsze chyba 128
dosc cienko z ich trwaloscia w FC, gdyz jest to dosc mocny silnik jak na serie, a w FC przy ciezkiej nodze nie ma on zbytnio ciekawie
podobne 1.8 bylo montowane w Punto II HGT w wersji 130sto konnej |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 27-06-2005, 11:27
|
|
|
1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2005, 11:33
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | 1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, |
Raczej niefajny, ponoc awaryjny. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-06-2005, 11:59
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | 1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro |
dla mnie IMO bezsensowny post
136konny wyzylony awaryjny silniczek - ponoc fajny ...blabla...
ale lepiej wziac tego 142 km albo 113km...
po prostu przestan ludziom mieszac jak nie wiesz o czym mowisz
8v w tipo konkretnie nie wiem jak sie sprawuje ale ogolnie to jest bardzo podobny silnik do tego z argenty, bardzo wytrzymaly i oszczedny, dobrze znoszacy gaz, jednak to nie jest dobry silnik do wlozenia do punto, bo podobne osiagi mozna by miec ledwo wzmacniajac obecne 1.6 ktore jest przede wszystkim LZEJSZE |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Adamo
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 3 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-06-2005, 13:54
|
|
|
Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii , ale muszę pogadać z mechanikiem i dokładnie dowiedzieć się czy uda się to włożyć i jakie będą koszty. |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 27-06-2005, 16:20
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | TomciuHerba napisał/a: | 1.8 16V były montowane w Tipo-ponoć bardzo fajny silniczek, ale u nas rzadko spotykany więc z częsciami nie za bardzo:( U nas w Polsce widziałem tylko raz takie Tipo...Lepiej już 2.0 16V albo 8V...Pozdro |
dla mnie IMO bezsensowny post
136konny wyzylony awaryjny silniczek - ponoc fajny ...blabla...
ale lepiej wziac tego 142 km albo 113km...
po prostu przestan ludziom mieszac jak nie wiesz o czym mowisz
8v w tipo konkretnie nie wiem jak sie sprawuje ale ogolnie to jest bardzo podobny silnik do tego z argenty, bardzo wytrzymaly i oszczedny, dobrze znoszacy gaz, jednak to nie jest dobry silnik do wlozenia do punto, bo podobne osiagi mozna by miec ledwo wzmacniajac obecne 1.6 ktore jest przede wszystkim LZEJSZE |
To porownaj sobie moc jaka mozesz wyciagnac z przez Ciebie proponowanego 1.6, a 2.0 16V.Jak widac koledze chodzi o większa moc a nie cuda ktore bys proponowal...Zrasztą temat rzeka,spierac sie mozna do woli...
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 17:24 ]
Adamo napisał/a: | Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii , ale muszę pogadać z mechanikiem i dokładnie dowiedzieć się czy uda się to włożyć i jakie będą koszty. |
Silnik z Niemiec mozesz dostac za 300euro,zalezy jak trafisz...Wlasnie kumpel zalatwia mi 2.0 16V uturbiony za 550euro(w tym mam wszystko co potrzeba-półośki, komp,wiązki,hamulce itd...)
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 17:47 ]
Pele_tipo widze, ze chlopie czepiasz sie wszystkiego, widocznie masz wieksze doswiadczenie we wszystkim Ja mowie tylko to co slyszalem, a Ty od razu cos mruczysz pod nosem.... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2005, 16:57
|
|
|
Adamo napisał/a: | Na tą chwile najbardziej podoba mi się opcja 2.0 16v i te 148KM w serii |
I mysle ze ten wybor byly najtrafniejszy. Sa to dobre silniki , wytrzymale i sa czesciej spotykane niz odmiana 1.8 16V.
Kwestia mocowania pozostaje jedynie. Mozna sie tez nawet pokusic o turbo, takie 2.0 16V byly tez w odmianach z sprezarka ("brazylijskie" T/T, Lancia)
Oczywiscie mozesz tez poszukac w bratnich markach np. z Lanci czy Alfy Romeo. Modele rocznikowo z tej epoki co T/T maja te same lub podobne silniki (nawet nadowzie i zawieszenie z T/T pokrewniczy AR i Lancia, z modyfikacjami oczyewiscie w kierunku bardziej sportowych doznan) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|