Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebny tłumacz...
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 11:45   Potrzebny tłumacz...

Bardzo proszę mądrych ludzi o przetłumaczenie:

42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage

Jak na złość komp wywala mi tę usterkę i nie wiem o co mu chodzi.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2008, 11:59   

42- Wzmacniacz sygnału kontrolnego, cylindry 1 i 4 (Bezpośredni System Wtrysku (DIS)), duże napiecie (albo można tłumaczyć, za duże napiecie).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 12:01   

Dzięki prezesie! A jeszcze jedno - gdzie tego czegoś szukać??

** Dodano: 10-01-2008, 12:02 **
"Bezpośredni system wtrysku" to chyba nie bardzo tyczy monowtrysku?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2008, 12:15   

Szybko przeczytałem i szybko odpowiedziałem.
Ignition - to zapłon.
Direct Ignition System - Bezpośredni system zapłonu.
Sorki, za pomyłkę.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 19:05   

High voltage zwykle oznacza po prostu wysokie napięcie, obwód wysokiego napięcia...

dodane 19:10 bo serwer coś padał :P

dosłownie faktycznie można to przetłumaczyć
42: wzmacniacz sygnału kontrolnego lub sygnał kontrolny wzmacniacza prędzej (może chodzi o cewkę wysokiego napięcia, podnoszącą napięcie), cylindry 1 i (Układ bezpośredniego zapłonu (DIS)) Wysokie napięcie/obwód wysokiego napięcia;

możliwe, że chodzi o zapłon, coś masz z nim nie tego;
jednakże w 'serwisowym' słownictwie są takie skróty myślowe i w słownictwie używane, że nie mając serwisówki nigdy nie możesz być pewien co autor miał na myśli...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
  
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-01-2008, 19:12   

przemog666 napisał/a:
Amplifier control signal,

najprawdopodobniej cewka zapłonowa (aparat zapłonowy) :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 20:00   

No to przez stary palec rozdzielacza wywalałby błąd? Chociaż... po nocy jak go odpalam to robi wrażenie że przez chwilę chodzi na 3-y gary. Może to o to mu chodzi? Czy coś raczej nie teges z aparatem zapłonowym? Ja nie mam CPW przy kole zamachowym tylko w aparacie zapłonowym właśnie i może z nim coś nie teges? Dziwny ten mój wynalazek...
A tak na marginesie: Dziękuję wszystkim za podpowiedź, teraz to chociaż wiem czego mam się czepiać.

** Dodano: 10-01-2008, 20:01 **
Aha, jak go zgaszę na chwilę i ponownie uruchomię, to już marchewa się nie zaświeca. I dzieje się to tylko z rana.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-01-2008, 20:06   

przemog666, a powiedz mi gdzie widać ten błąd bo mam też tipo z tym samym silnikiem i jak by się coś działo to nawet nie wiem gdzie odczytać błąd
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 20:38   

błąd jeśli dobrze pamiętam odczytujesz ilością mrugnięć kontrolki po zwarciu pinów we wtyczce diagnostycznj, tak jest w modułach Bosch'a... było na forum gdzieś, zwie się to zwykle kody migowe ew kody błyskowe , na forum jako kody błędów ktoś pisał... wrzuć sobie w google 'kody migowe bosch' to się dowiesz o co chodzi więcej
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 20:44   

luki21, looknij http://forum.tempra.org/t...0185.htm#102672

** Dodano: 10-01-2008, 20:45 **
unknown, akurat w tych silnikach nie ma osprzętu bosh. Tu jest GM. Ale system odczytu jest podobny. A z boshem w TT jak jest? Też zwara w kostce diagnostycznej?

** Dodano: 10-01-2008, 20:46 **
pytam bo "badam" kody bosha
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-01-2008, 20:47   

unknown, czy to o to chodzi ????

i czy te liczby to jest ilość mrugnięć kontrolki czy co?

** Dodano: 10-01-2008, 20:48 **
http://forum.tempra.org/t...ght=kody+migowe
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 20:49   

luki21, no tam napisałem i całą procedurę opisałem...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 21:20   

tak luki, o to chodzi... tak zazwyczaj się w większości aut odczytuje nie mając wtyczki do złącza diagnostycznego i softu by na kompie zczytać...

wtedy w większości aut w zal od układu, czy GM czy Bosch czy inne cudo zazwyczaj opisane określone piny się zwiera we wtyczce i kontrolka ci miga tyle razy jaki jest nr błędu/błędów, np miga 3 razy przerwa dana dwa razy - kod 32, potem długa przerwa i 'wymiguje' :P kolejny kod... przerwy i czasy migania są różne dla różnych układów, na necie są zawsze gdzieś opisane dla danego typu układu/modułu jaki się ma...
czasem jest tak, że masz 'dodatkowe' lub inne procedury, np w BMW czy innych (właśnie tam chyab Bosch był, nie wiem teraz) bywało, że trzeba było bodajże przekręcić kluczyk w pozycję pierwszą, przytrzymać określony czas pedał gazu na wyłącoznym silniku bodajże, potem dopiro zewrzeć piny czy jeszcze coś zrobić... takie kombinacje, gdzie indziej coś jeszcze się naciskało... różne są kombinacje by wystartować procedurę 'wymigiwania' błędów przez kontrolkę, ale odczyt potem jest podobny....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 22:20   

Pozwólcie, że tak nijako przy okazji, wykorzystam Was bardziej...
Proszę o przetłumaczenie niżej wymienionych punktów. Ja jestem taki cienki że nie potrafię tego sensownie przetłumaczyć. Te tłumaczenia dam do tematu http://forum.tempra.org/t...0185.htm#102672 i będzie wszystko tak jak powinno być. Z góry dziękuję.

43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-01-2008, 22:20   

a jeszcze jedno tu pisze ze to kontrolka od benzyny a w tamtym temacie ze od wtrysku

więc która to w końcu jest
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 22:23   

luki21, nie wiem, kolego, gdzie wyczytałeś że od benzyny. Ale chodzi o tę od wtrysku, popularnie zwana "marchewa".
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 22:59   

luki, na kontrolce od wtryski się odczytjue, ona miga tyle razi jaki kod...

jedynie np przy niektórych autach/modułach możesz też np na kontrolce od np ABSu ilością jej mignięć odczytać kod błędu w instalacji ABS (czy np czujnik pada jakiś czy zaworek czy...).... ale takie soobne instalacje mają swój moduł, swą kontrolkę, podobnie się 'wymigiwanie' włącza ale to co innego... na kontrolce od benzyny w żadnym aucie póki co kodów migowych nie robili :D

przemog666... heh, ale to jest po prostu gdybanie,strzelanie, pisałem Ci, że skróty myślowe w serwisowym nazewnictwie są niezle i różne, trudno bez serwisówki powiedzieć co autor miał na myśli, leiej jak byś na google poszukał tłumaczenia kodów błędów - co dokładniej oznaczają - ich 'rozwinięcia' nawet po angielsku, dla twego modułu...

43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
Pierwotny zapłon.. pewno strona pierwotna zapłonu? cewki? (systemy zasilania/zaopatrywania -w energię można gdybać?czyli przychodzącey prąd) - Wysokie napięcie - obwód wys. napięcia
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
wzmacniacz? cewka zapłonowa chyba w tym wypadku... sygnał kontrolny bezpośredniego systemu zapłonu (A+B) - (za/)wysokie napięcie
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then echeck for fault codes). Memory failure
komp ECU - jednostka kontroli silnika szwankuje - odłącz i podłącz ją ponownie (kompa) a potem odczytaj ponownie kody błędów. Błąd pamięci.
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
potencjometr jałowego... CO? hmm... krokowiec? sam zgaduj, kto wie.. n/a => niedostępny, nieczynny, nie ma, brak, nie działa
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
znowu o fiksowaniu kompa ECU, odnawianie / odnów / wymień ECU
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage

to są jakieś obudowy/okładziny, kto to wie bo zmyślone słowo od kontroli powietrza - coś o niskim napięciu i o wysokim.. może są 2 obwody od tego jakieś, jeden niskiego rugi wysokiego napięcia i tu rozróżniają który szwankuje.. ale co to jest to kto to wie...
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
to masz tak jak ten najpierwszy pytany - sygnał kontrolny wzmacniacza? cewki pewno od ukł zapłonu - cylindry 2 i 3 // 1 i 4 - niskie napięcie / za niskie napięcie // obwód niskiego napięcia (może chodiz o wyróżnienie obwód niskiego napięcia niesprawny?)

65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
niskie napięcie pierwotnego zapłonu (system zasilania/zaoparzenia).. też sobie zgaduj, znaczeń wiele... może obwd niskiego napięcia... tu nie ma gramatyki, więc kto wie w jakim odniesieniu te słowa sklecili..
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
czujnik położenia przepustnicy - uszkodzony/zamany jakiś wąż/przewód/końcówka
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
czujnik przepływu powietrza (przepływomierz? albo jakiś inny czujnik przepływu powietrza), miernik obwodu 'gorącego' ? może w znaczeniu wysokiej mocy/zasilania? (miernik/czujnik masy powietrza) Sygnał jest poza dopuszczalnym normalnym zakresem
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency .. to samo ale wadliwy czujnik masy powietrza przepływającego, bo niewaściwa częstotliwość przesyanego sygnału...

87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
(za?)niskie napięcie/obwód nieskiego napięcia (ten jest uszkodzony?) od klimatyzacji - od zaworu odcięcia
88 Air conditioning cut-off relay High voltage to samo dla wysokiego napięcia lub że jest za wysokie napięcie lub że obwód wysokiego napięcia wyróżniamy jako ten uszkodzny... nie wiem co mieli na myśli
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit

usterka/uszkodzony czujnik rozrządu lub czujnik halla (czyli położenia wału) lub obwód od wykrywania zapłonu (obwód czytający/odbierający impulsy od CPW na przyklad)

** Dodano: 10-01-2008, 23:02 **
proszę, podczas czytania na bieżąco pozmyślałem tłumaczenie, ale nie jestem pewien i nie mogę być, bo to jest bez jakiejś konkretnej gramatyki, odniesienia tylko skrótowce, więc np nigdy niw eisz co autor miał na myśli pisząc High Voltage, czy że jest to obwód wysokiego napięcia - wskazując że ten jest uszkodzony, czy że napięcie jest za wysokie gdzieś czy że... właśnie... dlatego zbytnio nie ma sensu próbować to tak tłumaczyć... serwisówkę sobie poszukaj choćby po angielsku do modułu jaki masz (GM nie Bosh, prawda?znajdziesz gdzieś); w takich serwisówkach koło skrótowego opisu kodu błędu masz roziwnięcie potem dla każdego z opisem - że uszkodozne mogą być elementy te , te i te bo opis wskazuje na ..

takie coś lepiej zdobądź...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-01-2008, 23:03   

przemog666, marchewa to podobno rezerwa przynajmniej u mnie się tak to nazywa
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 23:18   

luki21, coś chyba pokręciłeś... wszędzie gdzie się spotkałem to marchewa się mówiło na kontrolkę wtrysku benzyny ze względu na jej wygląd - piktogram i kolor... a nie na kontrolkę rezerwy benzyny ...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-01-2008, 23:23   

unknown, może i tak tylko że ja nie miałem nigdy auta z wtryskiem i może dla tego tak mi się coś uroiło
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2008, 10:55   

unknown, widzę że jest nad czym myśleć - normalnie masakra!
luki21, tak jak unknown pisze
unknown napisał/a:
wszędzie gdzie się spotkałem to marchewa się mówiło na kontrolkę wtrysku benzyny ze względu na jej wygląd - piktogram i kolor... a nie na kontrolkę rezerwy benzyny
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 20:23   

unknown napisał/a:
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
Pierwotny zapłon..

Można to tłumaczyć, jako główny.
Coś jak w komputerach - Primary/Secondary.

** Dodano: 11-01-2008, 20:24 **
U mnie na kontrolkę rezerwy to się mówi - żydek ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2008, 20:26   

przemog666 napisał/a:
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage

Wychodzi na to, że coś nie tak jest z modułem wzmocnienia lub cewką dającą zapłon na 1 i 4 cylinder
Przemog666 jaki masz układ zapłonowy, klasyczny aparat czy podwójne cewki ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2008, 10:36   

romano, mam najzwyklejszy aparat zapłonowy zintegrowany z czujnikiem Halla (CPW), dlatego dziwi mnie to. Żebym miał podwójne cewki to do nich bym się przyczepił, a tak... to już sam nie wiem...

** Dodano: 12-01-2008, 10:37 **
Aha, przestał trzymać jałowy bieg na pb.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2008, 13:41   

http://topbuzz.co.uk/info...codes.htm#bosch
hmm... high voltage jest usterką, czyli za wysokie napięcie lub obwód wysokiego napięcia lub cewka...
tak czy siak coś zapłonem wygląda... a jak masz stan kabli , świec, czy kable na pewno ok i czy z rezystorem masz odpowiednim kable jak masz mieć z rezystorem etc... cewka?
hmm...
może kupiłeś jakieś przewody no name typu Janmor :P i Ci wariuje teraz po miesiącu-dwóch?

masz możliwość od kogoś przełożyć świeczki i kable choćby, żeby nie kupować, tak na próbę?

przejrzyj całe to http://www.topbuzz1.caren...fault_codes.htm ogólnie.. tam też chyba radzą mieć katalog haynes'a , że niby pomoże wytłumaczyć znaczenia błędów

wiele więcjej Ci chyba nie wymyślę...

** Dodano: 12-01-2008, 13:41 **
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/16_1.pdf masz rozpis wtyczki gdzie takowy podobny sygna jest, może na ich serwerze jest rozpis podobnego obwodu by na zasadzie analogii zajarzyć o co chodzi..

** Dodano: 12-01-2008, 13:44 **
http://www.carsoft.ru/ może coś znajdziesz, bo ja nie gawarii po ruska...

** Dodano: 12-01-2008, 14:05 **
http://64.233.183.104/sea...37&client=opera tu coś gadali o tym błędzie, ale jak znasz język :P ja nie...

http://64.233.183.104/sea...43&client=opera tu też jak znasz język...


___________________________________________________________________

BTW, do Miszko: do downloadu się to nada, a przez PW taki załącznik nie przejdzie: tu jest pdf z netu:
na przykładzie bodajże opla, nie pamiętam, ale tłumaczy jak odczytywać kody błędów ECU z GM/Bosch/Simtec.. przyda się i w T/T komuś

Wrzucone: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=152
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load