Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
masakryczne spalanie gazu
Autor Wiadomość
wojtas87-xp 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2008, 00:30   masakryczne spalanie gazu

"Witam posiadam fiata tipo 1.6 (wtrysk) ,auto spala na trasie ok. 7,5l gazu na setkę a w mieście ok. 14-15l , na benzynie tez dużo nie wiem dokładnie ok. litra mniej. Nawet jeżdżąc w ruchu miejskim ( nie typowe miasto ) czyli 2-3km zakręt itp. to i tak spalanie na poziomie 14l gazu. Czym może być spowodowana tak duża różnica miedzy trasa/miasto? Czy objawy te mogą być spowodowanie uszkodzonym układem zapłonowym Digiplex 2? Dodam ,że sonda lambda jest wymieniona (sprawna), świece ok.,kopułka zapłonowa czyszczona, szybko sie nagrzewa temp. oscyluje w granicach 90C , czujnik temp. sprawdzany i jest ok., czujnik położenia przepustnicy ok. , (wszystkie te czujniki sprawdzałem na podstawie tipo 1.4 w którym nie ma problemu ze spalaniem), , nie ma problemu z odpalaniem, bierze 1l oleju na 1000km. , jeżdżąc nie przekraczam 3.5 tys. obrotów .parownik po regeneracji "


moze ktos z was mial takie objawy ? takie masakryczne wrecz spalanie?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-07-2008, 07:57   

wojtas87-xp, roznica w spalaniu miedzy miastem a trasa lezy glownie po stronie kierowcy. a 3,5 tys obrotow dla TT z gazem to za duzo. 2,5 to najoszczedniejsza jazda i to bez wciskania pedalu gazu w podloge. Taka juz jest zasada, albo dynamiczna jazda albo oszczednosc. A 14-15 litrow gazu dla Tipo 1.6 to wcale nie masakra. Owszem, wiecej niz powinien (11-13l) ale moja tempra na miescie jak jej nie pozaluje tez wezmie 15l.

Tak w ogole to masz takie spalanie od zawsze? Czy od niedawna i co wymieniales? Jest jeszcze sprawa regulacji LPG. Warto raz czy dwa razy w roku jechac do gazownika lub na diagnostyke i regulowac nawet jesli nie czuje sie zadnych objawow zlej regulacji.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2008, 08:14   

Wojtas87wp. Troszke dużo tego oleju. To ty po 4000km wymieniasz praktycznie cały olej w silniku. Sprawdż kompresje. Może zaworki trzeba przeregulować uszczelniacze padły albo pierścienie dlatego takie zużycie. Ale z tego co wiem 1.6 są jedne z trwalszych silników fiata z tych lat. Ja jestem po planowaniu głowicy i miałem podobnie. Po powrocie z długiej trasy też miałem wrażenie że jakiś słaby. Ale spalanie wyszło 8.5l cała rodzinka i bagaże a jeżdże cięższą temprą. A w mieście niemogłem zejść poniżej 15l. Dałem do mechaniora. Wymienił uszczelniacze prowadnice zaworowe w profesjonalnym zakładzie planowanie. Odebrałem samochód a on jeszcze słabszy niż przed naprawą. Ale zdenerwowany bo czekałem tydzień na odbiór. Palił tyle samo. Co jest mowię? Pojechałem na komputer padnięta sonda i niepodobał się czujnik położenia wału. Wymieniłem plus czyszczenie TPS i wymiana tego niebieskiego od temperatury w kolektorze ssącym. Nic żadnej poprawy. Mechanior co to robił powiedział że jakoś twardo chodzi ten samochód na benzynie podejżewa zaciasne zawory lub zaluźne bo falował na obrotach jakby zapłony wypadały. Ale że spłukany po kupnie czujników to podregulował tak TPs żeby równiej chodził i tyle. Dopiero z miesią temu sprawdzam sobie świece a tu dwie środkwe mają nagar jakby nieprzepalał dobrze. Umówiłem się wkońcu na regulacje tych zaworów. Okazało się że po zrobieniu głowicy mechanior nie przeregulował zaworów. Wszystkie zaciasne. A te dwa środkowe(wydech) luz miały mieć 0.40 na zimnym to miały po 0.30. Czyli kompresja uciekała i motor chodził można powiedzieć na dwa gary. Od tamtej pory motor mocniejszy pali przy pełnym bucie 14l a przy normalnej jeździe do 12l w mieście. Ale się rozpisałem myśle że pomogłem. Pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
wojtas87-xp 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2008, 15:23   

Odkąd go kupiłem tak pali. był stożek założony , teraz jest normalny filtr , i tak spalanie takie samo, bylem tez na regulacji gazu też nie pomogło. Ale dziś wymieniłem świece i właśnie zauważyłem ,że 2 środkowe były nieciekawe. Wiec podobna sprawa jak kolega opisuje. Myślałem nad zaworami bo słychać je. Narazie kasy brak na kombinowanie z zaworami. Zobaczymy co sie będzie działo po wymianie świec . Dzięki za pomoc. Pytanie do "Przemek" Ty masz założony gaźnik gazowy "blos"? Jeżeli tak to napisz jak sie autko sprawuje z porównaniu z tradycyjnym mikserem.
  
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2008, 18:25   

Tak mam BLOSA. Ogólnie to dużo kombinowania. Trzeba przerabiać cały dolot żeby to zamontować. Ja nie kombinowałem i zmówiłem tu www.magsportofi.republika.pl . Lata ładnie tylko trudno wyregulować. Dolot od tego człowieka podnosi troche moc i moment obrotowy a dokładniej strumienica w dolocie.A i dolot też działa na stożku. Umnie takie spalanie na stożku w chwili obecnej. Możesz zamówić bez strumienicy też będzie latało i 2xtaniej będzie bo ona jest najdroższa.Porównać do miksera. Spróbuj przebiec się ze dwa kilometry z zatkanym nosem i oddychać przez słomke.Zobaczysz dopiero jak silnik się dusi. Hehe. Mikser zwęża ci dolot do tych 30mm. Blos jak na nasz silnik jest i tak zaszeroki bo nawet pod pełnym obciążeniem nie otwiera się do końca swoich możliwości. Zreszta zobacz w tym dziale i w wyszukiwarce wpisz blos. Opisywał go bodajrze Grzesiek.K. Miał go i sałoży sekwencje ale właśnie on ma dwa litry. Spalanie miał jak na mikserze ale nieporównywlny był but.Pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
wojtas87-xp 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2008, 13:43   

Dobra wielkie dzięki za wskazówki. Właśnie od pewnego czasu myślałem nad tym BLOSEM tylko narazie kasy brak , ale na pewno muszę go zdobyć , też ze stożkiem autko poważniej brzmi itp. Miałem stożek ale trzeba było zwężkę robić na ok. 30m żeby chodził. Dzięki pozdrawiam
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load