|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
O co chodzi?? |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2007, 21:31 O co chodzi??
|
|
|
Przeczytałem już chyba wszystkie tematy ukierunkowane w rozwiązaniu mojego problemu z moim tipkiem. Mam silniczek DOHC 1.6 mono wtrysk. Kupiłem go nie dawno w niemczech, i na trasie (1000km) zaczęła zapalać się kontrolka od wtrysku. Momentami poszarpywał i miał problem z jałowym. Na trasie wymieniłem świeczki, kable w/n, kopułkę i palec... i nic to nie dało. Podejrzenia padły na sondę lambda. Ale po zatankowaniu wyszło że spalił 6.2l/100km przy prędkości 130-150km/h (vmax 190km/h), co jak na mój rozum sondę wyklucza. Odpala bez problemu w każdych warunkach pogodowych. Wymieniłem olej i filtry. Na biegu jałowym raz wkręci się w obroty około 1000, a potem opadają i robi wrażenie że zaraz zgaśnie, po jakimś czasie obroty znowu się podniosą, a potem znowu opadają. Nie wiem o co mu chodzi. Proszę o wyjaśnienie który czujnik jest od czego i gdzie one się znajdują oraz proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-08-2007, 06:39
|
|
|
Za problem z falującymi obrotami może odpowiadać silniczek krokowy. Głowy nie dam bo nie siedze w benzyniakach. Natomiast co do szarpania to bardzo prawdopodobne jest ze to wina sondy. Szybka metoda to odpiąć całkiem sonde i zobaczysz czy coś się zmieniło. Dokładniejsza metoda to sprawdzenie jakie napięcia daje w czasie pracy. Poprawne zakresy gdzieś były opisane na forum. Najgorszy przypadek to kiedy sonda będzie ciagle trzymała stałe napięcie bez zmian. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|