|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
GUBI ISKRĘ! SZARPIĄC NA WILNYCH OBROTACH |
Autor |
Wiadomość |
Djmatisss
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 38 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2007, 15:41 GUBI ISKRĘ! SZARPIĄC NA WILNYCH OBROTACH
|
|
|
Kolejny problem z moją TEMRPĄ 2.0. ( Autko tak jakby gubi iskrę po rozgrzaniu silnika do temperatury 70-90 stopni. Ale gubi ją tylko poniżej 2000 obrotów i to jest niezły cyrk... Autko po wymianie świec, przewodów i te części sprawdzone i dobre. Miał ktoś może taki przypadek to proszę o POMOC!!
Moderowany: |
nie używaj niepotrzebnie pogrubieniadla całego tekstu;to COŚ JAK KRZYK, aż się gorzej czyta...sam chciałbyś takie posty czytać?
a co do iskry-będą pewno odpowiedzi ale posuzkaj wpierw,być może CPW Ci pada, zrób np test z wodą choćby, b.możliwe, że on;
|
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2007, 10:51
|
|
|
Witam
Pozostań przy układzie wysokiego napięcia!
Świece i kable wysokiego napięcia posiadają wartości elektryczne, które należy zawsze sprawdzić przed założeniem.
Cyfrowy miernik uniwersalny doprowadzi Cię do "odkrycia" usterki.
Polecam sprawdzenie miernikiem kopułki rozdzielacza zapłonu oraz palca w rozdzielaczu zapłonu. Najczęściej palec węglowy w kopułce "zatrzymuje się" i nie przewodzi. Należy go ostrożnie wyjąć i oczyścić gniazdo i sprężynę. Oporność powinna być w pobliżu "zera". W Twoim przypadku będzie to klikadziesiąt kiloomów. Drugim elementem będą styki (cztery)nieruchome w kopułce. Należy je oczyścić z nieprzewodzącego metalu występującego na wysokości i od strony ( pozycja - złożona kopułka na rozdzielaczu) obracającego się palca w rozdzielaczu. Miernikiem mierzyć powierzchnię styku nieruchomego kopułki od strony obracającego się palca rozdzielacza. Wynik pomiaru przed oczyszczeniem może być zaskakujący - w moim przypadku oporność była bardzo duża (kilka megaomów), a z boku tego samego styku była bliska "zeru". Wystarczy ten nieprzewodzący metal zeskrobać i usunie się w ten sposób barierę dielektryczną przed przeskokiem wysokiego napięcia z palca rozdzielacza na odpowiedni styk nieruchomy w kopułce rodzielacza. Po zeskrobaniu nawet grubej i kruchej warstwy metalu, nie doginać styku nieruchomego do "środka" kopułki. Bez tej warstwy izolacyjnej kopułka będzie pracowała jak nowa, a ubytek metalu nie stanowi przeszkody w przepływie wysokiego napięcia.
Mam nadzieję, że znajdziesz te opisane miejsca w kopułce.
Palec w rozdzielaczu powinien być bez opornika. Należy pomierzyć oporność na styku: pomiędzy miejscem kontaktu palca węglowego z kopułki a krawędzią stykającą się z stykiem nieruchomym kopułki. Oporność powinna być w pobliżu "zera".
Poza tym w układzie zapłonowym jest jeszcze cewka i moduł zapłonowy (pod cewką). Piszesz, że iskra "nie występuje" poniżej 2 tyś obrotów - to znaczy , że jest powyżej w/w obrotów układ działa poprawnie - ... a zatem należy przyjąć, że cewka i układ sterujący oraz zasilający są sprawne. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Djmatisss
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 38 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2007, 12:51
|
|
|
ok dziś się za to zabiore i to przejżę... Słuchaj ale to się objawia dziwnie... Najpierw jak jest zimny to chodzi super... tylko dostanie ciepłoty to zaczynają się cyrki... Jedzie niby nic i nagle poniżej 2000 obrotów ma takie szarpnięcie... jest to spowodowane zanikiem iskry każdy mi tak mówi... A jak tylko wejde powyżej 2000 obrotów to ani razu mi nie szarpie...
także sam już nie wiem... a może za małą mase posiada hmmm teraz zauważyłem że i zegrarek mi zanika na pare minut i potem się pojawia... A może restart komputera by mu zrobić?? Jak najszybciej zrestartować go?? Słuchaj i jeszcze ciągle świeci mi się kontrolka od świateł przednich na desce... pokazuje jakiś błąd... a styki i wszystko popoprawiałem i jest ok... więc sam juz nie mam sił na to auto.. może mi pomożesz....... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2007, 16:11
|
|
|
Sprawdź masy pod akumulatorem i najlepiej jak przerobisz je na oczka i sprawdź tylko dobrze masę przykręconą do kolektora ssącego.Szarpnij za te kable bo u mnie wisiały tylko na koszulce.
Miałem ostatnio taką usterkę że po rozgrzaniu zaczynał przerywać i dało się jechać tylko na wyższych obrotach i winą były właśnie te kable. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Djmatisss
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 38 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2007, 20:34
|
|
|
Słuchaj a gdzie szukać tej masy od kolektora ssącego?? |
|
|
|
|
mentecaptus
witamy nowego
Wiek: 50 Dołączył: 28 Lip 2007 Posty: 3 Skąd: WaWa-Grochów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2007, 20:50
|
|
|
Tak ,ja też proszę o podpowiedź mam podobne objawy w 1.6ie. Co mogłoby być jeszcze przyczyna takiego zachowania silnika?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-08-2007, 22:45
|
|
|
Djmatisss, nie wiem gdzie są i czy są te przewody masowe w silniku 2.0.U mnie w 1.6 są przykręcone do kolektora ssącego od strony kabiny.Są to dwie śruby z gwintem M8 które mają po jednym przewodzie.Odkręciłem oby dwie,złączyłem kable razem i zarobiłem oczko po czym przykręciłem to jedną śrubą. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|