Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GUBI ISKRĘ! SZARPIĄC NA WILNYCH OBROTACH
Autor Wiadomość
Djmatisss 


Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 38
Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2007, 15:41   GUBI ISKRĘ! SZARPIĄC NA WILNYCH OBROTACH

Kolejny problem z moją TEMRPĄ 2.0. :( ( Autko tak jakby gubi iskrę po rozgrzaniu silnika do temperatury 70-90 stopni. Ale gubi ją tylko poniżej 2000 obrotów i to jest niezły cyrk... Autko po wymianie świec, przewodów i te części sprawdzone i dobre. Miał ktoś może taki przypadek to proszę o POMOC!!

Moderowany:

nie używaj niepotrzebnie pogrubieniadla całego tekstu;to COŚ JAK KRZYK, aż się gorzej czyta...sam chciałbyś takie posty czytać?
a co do iskry-będą pewno odpowiedzi ale posuzkaj wpierw,być może CPW Ci pada, zrób np test z wodą choćby, b.możliwe, że on;
  
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2007, 10:51   

Witam

Pozostań przy układzie wysokiego napięcia!

Świece i kable wysokiego napięcia posiadają wartości elektryczne, które należy zawsze sprawdzić przed założeniem.

Cyfrowy miernik uniwersalny doprowadzi Cię do "odkrycia" usterki.

Polecam sprawdzenie miernikiem kopułki rozdzielacza zapłonu oraz palca w rozdzielaczu zapłonu. Najczęściej palec węglowy w kopułce "zatrzymuje się" i nie przewodzi. Należy go ostrożnie wyjąć i oczyścić gniazdo i sprężynę. Oporność powinna być w pobliżu "zera". W Twoim przypadku będzie to klikadziesiąt kiloomów. Drugim elementem będą styki (cztery)nieruchome w kopułce. Należy je oczyścić z nieprzewodzącego metalu występującego na wysokości i od strony ( pozycja - złożona kopułka na rozdzielaczu) obracającego się palca w rozdzielaczu. Miernikiem mierzyć powierzchnię styku nieruchomego kopułki od strony obracającego się palca rozdzielacza. Wynik pomiaru przed oczyszczeniem może być zaskakujący - w moim przypadku oporność była bardzo duża (kilka megaomów), a z boku tego samego styku była bliska "zeru". Wystarczy ten nieprzewodzący metal zeskrobać i usunie się w ten sposób barierę dielektryczną przed przeskokiem wysokiego napięcia z palca rozdzielacza na odpowiedni styk nieruchomy w kopułce rodzielacza. Po zeskrobaniu nawet grubej i kruchej warstwy metalu, nie doginać styku nieruchomego do "środka" kopułki. Bez tej warstwy izolacyjnej kopułka będzie pracowała jak nowa, a ubytek metalu nie stanowi przeszkody w przepływie wysokiego napięcia.
Mam nadzieję, że znajdziesz te opisane miejsca w kopułce.

Palec w rozdzielaczu powinien być bez opornika. Należy pomierzyć oporność na styku: pomiędzy miejscem kontaktu palca węglowego z kopułki a krawędzią stykającą się z stykiem nieruchomym kopułki. Oporność powinna być w pobliżu "zera".

Poza tym w układzie zapłonowym jest jeszcze cewka i moduł zapłonowy (pod cewką). Piszesz, że iskra "nie występuje" poniżej 2 tyś obrotów - to znaczy , że jest powyżej w/w obrotów układ działa poprawnie - ... a zatem należy przyjąć, że cewka i układ sterujący oraz zasilający są sprawne.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Djmatisss 


Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 38
Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2007, 12:51   

ok dziś się za to zabiore i to przejżę... Słuchaj ale to się objawia dziwnie... Najpierw jak jest zimny to chodzi super... tylko dostanie ciepłoty to zaczynają się cyrki... Jedzie niby nic i nagle poniżej 2000 obrotów ma takie szarpnięcie... jest to spowodowane zanikiem iskry każdy mi tak mówi... A jak tylko wejde powyżej 2000 obrotów to ani razu mi nie szarpie...
także sam już nie wiem... a może za małą mase posiada hmmm teraz zauważyłem że i zegrarek mi zanika na pare minut i potem się pojawia... A może restart komputera by mu zrobić?? Jak najszybciej zrestartować go?? Słuchaj i jeszcze ciągle świeci mi się kontrolka od świateł przednich na desce... pokazuje jakiś błąd... a styki i wszystko popoprawiałem i jest ok... więc sam juz nie mam sił na to auto.. może mi pomożesz.......
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2007, 16:11   

Sprawdź masy pod akumulatorem i najlepiej jak przerobisz je na oczka i sprawdź tylko dobrze masę przykręconą do kolektora ssącego.Szarpnij za te kable bo u mnie wisiały tylko na koszulce.
Miałem ostatnio taką usterkę że po rozgrzaniu zaczynał przerywać i dało się jechać tylko na wyższych obrotach i winą były właśnie te kable.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Djmatisss 


Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 38
Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2007, 20:34   

Słuchaj a gdzie szukać tej masy od kolektora ssącego??
  
 
mentecaptus 
witamy nowego


Wiek: 50
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: WaWa-Grochów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2007, 20:50   

Tak ,ja też proszę o podpowiedź mam podobne objawy w 1.6ie. Co mogłoby być jeszcze przyczyna takiego zachowania silnika??
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2007, 22:45   

Djmatisss, nie wiem gdzie są i czy są te przewody masowe w silniku 2.0.U mnie w 1.6 są przykręcone do kolektora ssącego od strony kabiny.Są to dwie śruby z gwintem M8 które mają po jednym przewodzie.Odkręciłem oby dwie,złączyłem kable razem i zarobiłem oczko po czym przykręciłem to jedną śrubą.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load