|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Łożyska alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:21 Łożyska alternatora
|
|
|
Dużo jest roboty z wymianą łożysk? Potrzebny jest ściągacz? Szumi paskuda... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:32
|
|
|
Najwięcej problemu miałem z wyjęciem altka.Ściągacza nie miałem,zresztą nie ma do czego go używać.Jedno łożysko zostaje w obudowie już po rozpołowieniu altka,a to drugie od komutatora zgniatam w imadle,a potem nadcinam bieżnie wewnętrzną szlifierka i prawie samo spada. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:44
|
|
|
Też słyszałem że najgorzej to wytargać alternator z komory silnika.
Jeszcze trudniej jak masz LPG. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:51
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Najwięcej problemu miałem z wyjęciem altka.Ściągacza nie miałem,zresztą nie ma do czego go używać.Jedno łożysko zostaje w obudowie już po rozpołowieniu altka,a to drugie od komutatora zgniatam w imadle,a potem nadcinam bieżnie wewnętrzną szlifierka i prawie samo spada. |
No, zakładam że wyjęcie altka się uda, bo bez tego nie ma nawet o czym gadać
[ Dodano: 14-03-2006, 20:52 ]
jabko napisał/a: |
Jeszcze trudniej jak masz LPG. |
Bebechy od LPG u mnie nie zawadzają...
[ Dodano: 14-03-2006, 20:53 ]
Dzięki Arek, mam to w książce.
Co to jest "szajbka"? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 11:05
|
|
|
Szajbka to koło pasowe. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 12:52
|
|
|
Najgorzej wyjac alt z komory silnika. Ja musialem czesciowo zdemontowac wspomagane, by wyjac go. A co do lozysk, to same wypadly. Jedno lozysko jest "trzymane" taką blaszką,a drugie "wpychane" Ale bez problemu obydwa zdjalem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 14:27
|
|
|
Co do wyjęcia alternatora, też wydawało mi się to problematyczne - ale Panowie nie ciągnijcie altka do siebie - tylko opuście go niżej, ja zdjąłem prawe koło, plastikową osłonę i bardzo ładnie wyszedł obok silnika do wnętrza nadkola, żadnego problemu. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2006, 16:07
|
|
|
Antenus,taki był mój pierwszy plan.Ale dopiero wyszedł do góry,po zdemontowaniu pompy od wspomagania. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:18
|
|
|
dzisiaj wymieniałem w swoim.Tak jak napisał Antenus, -najlepiej i najprościej przez wnękę koła.W moim jest altek Magneti i miał łozyska:6201 i 6303. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-05-2007, 05:22
|
|
|
jakby ktos mial zamiar przy dieslu wymieniac lozyska to ida takie: 6203-2RSH/C3 i 6201-2RSH/C3 sa to oznaczenia lozysk z skf'u ja wymianialem u siebie ostatnio przy altku z 1.9d ktorego mam na aucie i na zapasowym fabrycznym od 1.7d ktory sobie odpoczywa od paru latek i napewno sie kiedys przyda.. regulator napiecia nosi oznaczenia RTT119C z Magneti Mareli podobnie jak caly altek tez jest z magneti.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-05-2007, 06:05
|
|
|
Ja zmieniałem w altku magneti z 1,9TD, łożyska jak wyżej jednak to które jest na wałku siedziało strasznie mocno i musiałem użyć sciagacza żeby zlazło. Drugie które jest trzymane blaszką do tego przedniego dekla wyszło bez problemu.
Dodam od siebie jako przestroge ze jak łożyska zaczną szumieć to nie ma co czekac tylko odrazu wymieniać bo w innym przypadku mogą się zatrzeć i obracać się w całości. W ten sposób własnie mój wujaszek skasował jeden altek bo łożysko obracało się w calości na wałku i pięknie wytarło sobie "bieżnie". Efekt, nowe łożysko latało luzem na tym, miejscu i skończyło się wymianą altka. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 13:16
|
|
|
Ja wyciągałem alternator pod blokiem i nie było najmniejszego problemu. Wychodził dołem. Dodam, że przed wymianą warto zaopatrzyć się w nowe szczotki bo zazwyczaj okazują się dobrze zużyte. U mnie jedna była ok. ale druga to chyba tylko muskała komutator. Nie miałem czasu na szukanie samych szczotek (najprawdopodobniej pasują od malucha - do uno pasowały) i wymieniłem komplet ze szczotkotrzymaczem i regulatorem napięcia. Koszt kompletu 34 plz. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|