Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak podłączyć/odłączyć akumulator ??
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 20-05-2007, 20:53   jak podłączyć/odłączyć akumulator ??

niby pytanie banalne aczkolwiek znalazłem ciekawostkę
na stronie http://akumulatory.auto.pl/porady.htm#3 jest wspomniane coś takiego

27. Jak podłączać/odłączać akumualtor?
Uważać, żeby kluczem nie dotknąć do masy , bo zaiskrzy.Uniknie się tego ,jeśli przy odłączaniu odkręcimy najpierw klemę ujemną , a przy podłączaniu założymy najpierw dodatnią.W ostatnich czasach pojawiły się głosy ze strony elektroników samochodowych, że należy odłączać najpierw plus bo ma tego wymagać elektronika...

osobiście kiedy resetuje compa czy profilaktycznie doładowuje aku to ściągam tylko plusa ... ale przy zakładaniu plusa z powrotem występuje właśnie lekkie zaiskrzenie co prawda nigdy w żaden sposób nie spowodowało to żadnego problemu ....

no więc pytanie która klemę ściągamy najpierw żeby było dobrze ????
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-05-2007, 21:00   

Moim zdaniem odłączamy najpierw minus bo wtedy odłaczamy całą masę samochodu i nie spowodujemy żadnego zwarcia - ja zawsze odłączam najpierw minus
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-05-2007, 21:09   

Przy podłączaniu akumulatora najpierw zakładamy końcówkę przewodu dodatniego, a następnie ujemnego. Odłączanie odwrotnie.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-05-2007, 21:13   

avenger85 napisał/a:
W ostatnich czasach pojawiły się głosy ze strony elektroników samochodowych, że należy odłączać najpierw plus bo ma tego wymagać elektronika...


Nie słyszałem o tym bo niby co miałoby to zmienić oprócz iskrzenia w przypadku gdy odłączymy pierwszego plusa zamiast masy. :roll:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-05-2007, 21:32   

Cytat:
Nie słyszałem o tym bo niby co miałoby to zmienić oprócz iskrzenia w przypadku gdy odłączymy pierwszego plusa zamiast masy. :roll:
moze sie duzo zmienic. Wlasnie mozesz sobie zapewne załatwic elektronike w aucie. Wbrew pozorom,wazne jest to jak odlączasz aku.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-05-2007, 05:21   

Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są.

Natomiast gdy odkręcisz najpierw kleme od masy, to dotknięcie karoserii kluczem przy odkręcaniu klemy dodatniej nie ma przeskoku iskry bo po odlączeniu minusa obwód jest rozwarty.

Montaż w odwrotnej kolejności. Akurat jesli chodzi o metodologie montażu akumulatora do od lat sześciesiątych się nic nie zmieniło.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 21-05-2007, 13:30   

Hipo napisał/a:


Natomiast gdy odkręcisz najpierw kleme od masy, to dotknięcie karoserii kluczem przy odkręcaniu klemy dodatniej nie ma przeskoku iskry bo po odlączeniu minusa obwód jest rozwarty.

Montaż w odwrotnej kolejności. Akurat jesli chodzi o metodologie montażu akumulatora do od lat sześciesiątych się nic nie zmieniło.


no ale momento jeśli odłączę najpierw mase a później przy odkręcaniu plusa zahaczę kluczem gdzieś o blachę to na szkielet auta ( który powinien być uziemiony) pójdzie plus ... to też chyba będzie szkodliwe jeśli elektonika zamiast masy dostanie drugiego plusa???
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-05-2007, 17:33   

Nie będzie, bo nie wytoworzy się potencjał.

Drugiego plusa nie dostanie jako tako. Jak do silnika przyłożysz na wejscia plus do plusa i do minusa przylozysz drugi kabel od plusa to bedzie chodzi? Nie ;)

Ciekawostka, jak odłączysz kleme od minusa, to wiesz, ze na tej odłączonej zwisającej klemie będziesz miał plus.... (oczywiście gdy klema od plusa będzie podłączona i jakiś obwód będzie przewodził prąd np. otwarte drzwi powodują zamknięcie się obwodu).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-05-2007, 18:51   

Hipo napisał/a:
Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są.


Ja to dokładnie wiem dlatego nie wiem czemu mechanicy mieliby doradzać odłączenie najpierw plusa :?:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-05-2007, 20:30   

a tam... dla elektroniki to nie będzie miało jakiegoś wielkiego znaczenia, jeśli tylko nie jest się nieporadnym i po zdjęciu klemy nie iskrzy nią :D i masę samochodzu lub akumulaotrem :D
w zasadzie ja zawsze zdejmuję i zdejmowałbym plus pierwszy, tylko uważam by klemą nie dotknąć niepotrzebnie nic - by na siłę wtedy nią nie rozładowywać z ew pojemności wszelakiej elektorniki w aucie resztek energii i jest OK; potem plus zakładam mając masę cały czas podłączoną normalnie i nic się nie stanie, a elektorniki wiele w aucie testowałem... no i testuję na bieżąco ;)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-05-2007, 21:36   

Emf napisał/a:
Hipo napisał/a:
Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są.


Ja to dokładnie wiem dlatego nie wiem czemu mechanicy mieliby doradzać odłączenie najpierw plusa :?:


Bo widać tacy to mechanicy ;) nie sugeruj się tym co nieraz można spotkać w różnych materiałach erklamowych, stronach producentów itp. W pierwszej kolejności zdrowy rozsądek i pewne stare zasady znane od wieków 8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-05-2007, 07:19   

panowie głupie spory
jeden mówi ze najpierw masa drógi ze plus
z mojego doswiadczenia i wykształcenia (technik elektronik-informatyk) wiem ze to nie istotne
a jak w samochodach dostawczych lub ciezarowych są heble to one przeciez plusa odłanczają
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-05-2007, 21:31   

Wszystko sie zgadza, nie jest istotne jaki biegun odłączyć bo po prostu rozwierasz obwód, wazna klejność jest tylko z punktu zakładania i wyciagania żeby przy kręceniu srub na klemach robić to bezpiecznie dla siebie i autka. Czyli zeby wyelyminowac możliwość zwarcia.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load