Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Połączenie: stacyjka - automat rozrusznika
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 22:13   Połączenie: stacyjka - automat rozrusznika

czołem,

co jakiś czas ostatnio zdarza się, że przekręcam kluczyk w stacyjce aby odpalić a tu cisza. :?: Kontrolki świecą i nie przygasają, automat milczy, rozrusznik nie kręci. Aku nowy.

Ponieważ objaw jest na razie mocno losowy stawiam wstępnie na stacyjkę bo wtyk konektora na automacie sprawdziłem i jest czysty, dobrze łączy.

Patrzyłem na schemat elektryki - stacyjka - automat. Proste połączenie, bez przekaźników, skrzynki itp...

Rozjaśnicie budowę stacyjki ? jest tam jakaś kostka wstawiana z przełącznikiem czy to mechanizm stacyjki i trzeba całą stacyjkę podmienić ? :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-12-2012, 22:27   

jest kostka,proponuje ja wymienić.

** Dodano: 21-12-2012, 22:32 **
http://allegro.pl/fiat-te...2837406695.html

** Dodano: 21-12-2012, 22:33 **
lub
http://allegro.pl/kostka-...2853966513.html
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 22:54   

Zanim dobierzesz się do stacyjki kuknął bym na szczotki rozrusznika, jeśli rozrusznik działa niemrawo a czasem w ogóle to najpewniej szczotki. Jest też szansa że mógł paść elektromagnes rozrusznika (ten mniejszy walec nad głównym korpusem). Warto zajrzeć do niego czy się porusza i czy lekko czy z oporem. Jeśli kreci jak szalony to przyczyna może rzeczywiście leżeć po stronie zasilania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomasz@20@KSU 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 108
Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 23:12   

Szczotki i ogólnie połączenia elektryczne przy rozruszniku. U mnie któryś z kabli sygnałowych do rozrusznika (w sensie przy samym urządzeniu) niekiedy nie stykał i wtedy objawy były podobne jak u Ciebie. Wystarczyło poruszać przewodami i palił jak szalony-ot takie sobie specyficzne "zabezpieczenie antykradzieżowe" :lalala:
_________________
TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki ;( Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 23:31   

rozrusznik jest ok - po naprawie (szczotki, tulejki ślizgowe). Sam rozrusznik jak kręci to jest OK, podpinany na krótko zawsze ładnie startuje ale bez obciążenia więc mało miarodajne...

Połączenia wyczyszczone i zabezpieczone wazeliną techniczną. Wg mnie raczej pomału pada mechanizm w tej kostce ....

na 100% mogę to sprawdzić jak się objaw ujawni to wezmę miernik i zobaczę czy napięcie podaje n automat, jak nie to wiadomo - kostka...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
  
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2012, 23:32   

Jezeli szczotki za krotkie lub podwieszone to klikniecia automatu tez nie uslyszysz poniewaz z jednej strony zasilany jest on plusem ze stacyjki a minus idzie wlasnie przez szczotki i uzwojenie.

Najlepiej wiec wyjac rozrusznik,przejrzec,przesmarowac-to mu nie zaszkodzi a jak dalej beda problemy wymienic kostke stacyjki.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 23:35   

shagger78, ale na dwóch rozrusznikach po remoncie są te same objawy. Raczek rozruszniki wykluczam bo sam je robiłem i wiem, że są zrobione dokładnie a nie na chwilę ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2012, 23:55   

Mosior, poprzedniego posta napisalismy niemal w jednej minucie dlatego tak wyszlo.Taka kostke uzywana,oryginalna nawet mialbym na zbyciu :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2013, 11:45   

wymieniłem przewód masowy na nowy i rozrusznik odżył, teraz pracuje jak powinien na nowym aku :badgrin:

pytanie za 10 punktów:
kupiłem nową kostkę stacyjki aby zrobić już kompleksowo porządek z instalacją rozruchu. Jak wykręcić jedną ze śrub na kostce ? Zdjąłem dolną osłonę obudowy stacyjki i zobaczyłem na szybko, że zasłania ją deska rozdzielcza...

Da radę tam podejść jakimś długim wkrętakiem czy muszę kolumnę kierownicy odkręcić i obniżyć (mam bez regulacji) ??

** Dodano: 08-01-2013, 18:33 **
z racji, że nikt nie pomógł to zabrałem się za wymianę. Nie trzeba opuszczać kolumny ale dostęp do jednej śruby jest trudny więc 5 minut gimnastyki murowane. Już po robocie i wszystko jest lux :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load