|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Połączenie: stacyjka - automat rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 22:13 Połączenie: stacyjka - automat rozrusznika
|
|
|
czołem,
co jakiś czas ostatnio zdarza się, że przekręcam kluczyk w stacyjce aby odpalić a tu cisza. Kontrolki świecą i nie przygasają, automat milczy, rozrusznik nie kręci. Aku nowy.
Ponieważ objaw jest na razie mocno losowy stawiam wstępnie na stacyjkę bo wtyk konektora na automacie sprawdziłem i jest czysty, dobrze łączy.
Patrzyłem na schemat elektryki - stacyjka - automat. Proste połączenie, bez przekaźników, skrzynki itp...
Rozjaśnicie budowę stacyjki ? jest tam jakaś kostka wstawiana z przełącznikiem czy to mechanizm stacyjki i trzeba całą stacyjkę podmienić ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 22:54
|
|
|
Zanim dobierzesz się do stacyjki kuknął bym na szczotki rozrusznika, jeśli rozrusznik działa niemrawo a czasem w ogóle to najpewniej szczotki. Jest też szansa że mógł paść elektromagnes rozrusznika (ten mniejszy walec nad głównym korpusem). Warto zajrzeć do niego czy się porusza i czy lekko czy z oporem. Jeśli kreci jak szalony to przyczyna może rzeczywiście leżeć po stronie zasilania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 23:12
|
|
|
Szczotki i ogólnie połączenia elektryczne przy rozruszniku. U mnie któryś z kabli sygnałowych do rozrusznika (w sensie przy samym urządzeniu) niekiedy nie stykał i wtedy objawy były podobne jak u Ciebie. Wystarczyło poruszać przewodami i palił jak szalony-ot takie sobie specyficzne "zabezpieczenie antykradzieżowe" |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 23:31
|
|
|
rozrusznik jest ok - po naprawie (szczotki, tulejki ślizgowe). Sam rozrusznik jak kręci to jest OK, podpinany na krótko zawsze ładnie startuje ale bez obciążenia więc mało miarodajne...
Połączenia wyczyszczone i zabezpieczone wazeliną techniczną. Wg mnie raczej pomału pada mechanizm w tej kostce ....
na 100% mogę to sprawdzić jak się objaw ujawni to wezmę miernik i zobaczę czy napięcie podaje n automat, jak nie to wiadomo - kostka... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-12-2012, 23:32
|
|
|
Jezeli szczotki za krotkie lub podwieszone to klikniecia automatu tez nie uslyszysz poniewaz z jednej strony zasilany jest on plusem ze stacyjki a minus idzie wlasnie przez szczotki i uzwojenie.
Najlepiej wiec wyjac rozrusznik,przejrzec,przesmarowac-to mu nie zaszkodzi a jak dalej beda problemy wymienic kostke stacyjki. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 23:35
|
|
|
shagger78, ale na dwóch rozrusznikach po remoncie są te same objawy. Raczek rozruszniki wykluczam bo sam je robiłem i wiem, że są zrobione dokładnie a nie na chwilę |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-12-2012, 23:55
|
|
|
Mosior, poprzedniego posta napisalismy niemal w jednej minucie dlatego tak wyszlo.Taka kostke uzywana,oryginalna nawet mialbym na zbyciu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2013, 11:45
|
|
|
wymieniłem przewód masowy na nowy i rozrusznik odżył, teraz pracuje jak powinien na nowym aku
pytanie za 10 punktów:
kupiłem nową kostkę stacyjki aby zrobić już kompleksowo porządek z instalacją rozruchu. Jak wykręcić jedną ze śrub na kostce ? Zdjąłem dolną osłonę obudowy stacyjki i zobaczyłem na szybko, że zasłania ją deska rozdzielcza...
Da radę tam podejść jakimś długim wkrętakiem czy muszę kolumnę kierownicy odkręcić i obniżyć (mam bez regulacji) ??
** Dodano: 08-01-2013, 18:33 **
z racji, że nikt nie pomógł to zabrałem się za wymianę. Nie trzeba opuszczać kolumny ale dostęp do jednej śruby jest trudny więc 5 minut gimnastyki murowane. Już po robocie i wszystko jest lux |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|