Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Maglownica - jak określić jej stan
Autor Wiadomość
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2007, 12:36   Maglownica - jak określić jej stan

Mam układ kierowniczy bez wspomagania. Objawy są takie, że odczuwam jakby za duży luz układu kierowniczego i stukanie czasem w lewo a czasem w prawo. najgorzej jest na śliskiej nawierzchni mam wrażenie że układ sam mi skręca - jazda z większą prędkością to obawa wpadnięcia w poślizg. Mam pytanie czy to czasem nie maglownica pada? jak ją zdiagnozować? Na co zwrócić uwagę? czytałem poprzednie posty i co nieco już wiem ale może ktoś ma jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska?
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2007, 14:17   Re: Maglownica - jak określić jej stan

mirek napisał/a:
Mam układ kierowniczy bez wspomagania. Objawy są takie, że odczuwam jakby za duży luz układu kierowniczego i stukanie czasem w lewo a czasem w prawo. najgorzej jest na śliskiej nawierzchni mam wrażenie że układ sam mi skręca - jazda z większą prędkością to obawa wpadnięcia w poślizg. Mam pytanie czy to czasem nie maglownica pada? jak ją zdiagnozować? Na co zwrócić uwagę? czytałem poprzednie posty i co nieco już wiem ale może ktoś ma jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska?

Zdiagnozować układ kierowniczy można samodzielnie ( z pomocą drugiej osoby ) . Jeden człowiek rusza kierownicą w lewo i prawo o ~90' , drugi wkłada rękę za koło , łapie za końcówkę układu kierowniczego . Jeżeli przy ruchach kierownicy na gałkach przegubów będzie czuć odczuwalny stuk ( a w 90% będzie ) - to wybite są właśnie one . Przy okazji - to ten luz powoduje utratę zbieżności . W drugiej kolejności luzy powstają na przegubie w miejscu , gdzie maglownica przechodzi w drążek kierowniczy . W niektórych przekładniach , po rozpiłowaniu zabezpieczenia przed odkręceniem obudowy tegoż przegubu - da się przy pomocy klucza "żabki" dokręcić i luz znika . Luzy na zębatce maglownicy są z tego najmniej spotykane . Jeżeli już się pojawią - najprościej szukać używanej przekładni , która takich luzów nie ma ...
     assistance
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2007, 14:25   

Obawiałem się ze to pewnie skończy się wymianą maglownicy i niestety pewnie tak będzie, sprawdzę to według wskazówek ale już teraz wiem że to raczej tak jakby był luz na zębatkach i koła dostaja samoczynnego luzu.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load