|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Maglownica - jak określić jej stan |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2007, 12:36 Maglownica - jak określić jej stan
|
|
|
Mam układ kierowniczy bez wspomagania. Objawy są takie, że odczuwam jakby za duży luz układu kierowniczego i stukanie czasem w lewo a czasem w prawo. najgorzej jest na śliskiej nawierzchni mam wrażenie że układ sam mi skręca - jazda z większą prędkością to obawa wpadnięcia w poślizg. Mam pytanie czy to czasem nie maglownica pada? jak ją zdiagnozować? Na co zwrócić uwagę? czytałem poprzednie posty i co nieco już wiem ale może ktoś ma jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-11-2007, 14:17 Re: Maglownica - jak określić jej stan
|
|
|
mirek napisał/a: | Mam układ kierowniczy bez wspomagania. Objawy są takie, że odczuwam jakby za duży luz układu kierowniczego i stukanie czasem w lewo a czasem w prawo. najgorzej jest na śliskiej nawierzchni mam wrażenie że układ sam mi skręca - jazda z większą prędkością to obawa wpadnięcia w poślizg. Mam pytanie czy to czasem nie maglownica pada? jak ją zdiagnozować? Na co zwrócić uwagę? czytałem poprzednie posty i co nieco już wiem ale może ktoś ma jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? |
Zdiagnozować układ kierowniczy można samodzielnie ( z pomocą drugiej osoby ) . Jeden człowiek rusza kierownicą w lewo i prawo o ~90' , drugi wkłada rękę za koło , łapie za końcówkę układu kierowniczego . Jeżeli przy ruchach kierownicy na gałkach przegubów będzie czuć odczuwalny stuk ( a w 90% będzie ) - to wybite są właśnie one . Przy okazji - to ten luz powoduje utratę zbieżności . W drugiej kolejności luzy powstają na przegubie w miejscu , gdzie maglownica przechodzi w drążek kierowniczy . W niektórych przekładniach , po rozpiłowaniu zabezpieczenia przed odkręceniem obudowy tegoż przegubu - da się przy pomocy klucza "żabki" dokręcić i luz znika . Luzy na zębatce maglownicy są z tego najmniej spotykane . Jeżeli już się pojawią - najprościej szukać używanej przekładni , która takich luzów nie ma ... |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2007, 14:25
|
|
|
Obawiałem się ze to pewnie skończy się wymianą maglownicy i niestety pewnie tak będzie, sprawdzę to według wskazówek ale już teraz wiem że to raczej tak jakby był luz na zębatkach i koła dostaja samoczynnego luzu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|