Co podejdzie zamiast 1.4 12V? |
Autor |
Wiadomość |
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2014, 08:35 Co podejdzie zamiast 1.4 12V?
|
|
|
Witam!-jak w temacie, tzn. co można wstawić do Fiata Bravo zamiast tego feralnego 1.4 12V z bardzo małą ilością przeróbek?!(moze cos podejdzie bez przeróbek ?) Pozdrawiam i liczę na spory odzew ! |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2014, 09:11
|
|
|
Zależy co rozumiesz bez przeróbek? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-06-2014, 09:12
|
|
|
kup zestaw silnik skrzynia zawieszenie z belką, kompem i wiązką i tylko wykręcasz jeden wkręcasz drugi i jeździsz, 3-4 dni kręcenia i gumy sie palą |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2014, 09:23
|
|
|
pisząc o ew. przeróbkach miałem na myśli np. przerobienie łapy i temu podobne sprawy. Czy przekładka taka, jaką proponuje jeden z Kolegów jest jedyną alternatywą?(ale jaki silnik polecacie?) |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2014, 11:36
|
|
|
Dalej nie rozumiem, dla jednego przeróbką jest zmiana instalacji elektrycznej, dla drugiego zmiana umiejscowienia silnika, spawanie nowych łap. Jeżeli chodzi Ci o to, żeby niczego nie przerabiać pod tym względem, że wyciągasz z jednego auta i wkładasz do drugiego szereg części to polecam 1,6 16v. Silnik bardzo wytrzymały, należy tylko pamiętać o sprawdzaniu paska rozrządu i tyle, 300 tys robią w większości przypadków bez problemu i bez remontów. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-06-2014, 22:51
|
|
|
ładuj 1.6 16v,instalacje i kompa ci potrzeba do tego,ale wiadomo za takiego swapa jak sam zrobisz to myśle,że 1200 powinnieneś sie zamknąc |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-06-2014, 21:26
|
|
|
myślę że przeróbka licząc po częściach z 1,4 na 1,6 16v to jakieś 2500 do tego koszta urzędowe i nie licząc swojej roboty , tak jak napisał palidzojnt221, - zapomnieli wszyscy o skrzyni to koszt w dobrym stanie - 500-600 silnik 1400-1600 (z osprzętem) do tego komp i wiązka - 2500 to minimum jakie wydasz , a orobisz się jak głupi , wartości samochodu nie podniesiesz - TAKIE SAMOCHODY TYLKO KONESERZY TUNINGUJĄ - zastanów się czy warto , jeśli będziesz trzymał to auto przez 15 lat to się zgodzę , ale zacznij od sprawdzenia czy jest w co wsadzać kasę - SKORUPA , czy podłoga nie jest jak u Flinstonów |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2014, 16:39
|
|
|
Całe auto z 1.6 16v można kupić za 1000- 1500 zł, kupić na słupa, zezłomować i wróci się 400, 500 zł. Skrzynia chyba pasuje od 1,4 1,6 to dalej dół sohc. A roboty jest na 2, 3 popołudnia po pracy. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-06-2014, 19:04
|
|
|
mac1us napisał/a: | Całe auto z 1.6 16v można kupić za 1000- 1500 zł, kupić na słupa, zezłomować i wróci się 400, 500 zł. Skrzynia chyba pasuje od 1,4 1,6 to dalej dół sohc. A roboty jest na 2, 3 popołudnia po pracy. | Pokaż mi auto fiata1,6 16v z dobrym silnikiem , skrzynią i osprzętem w tej cenie |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-06-2014, 20:52
|
|
|
zgnitą siene spokojnie kupi za ta kase,wiadomo ze przebieg nie będzie 100tkm |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2014, 16:02
|
|
|
Spokojnie się za tyle kupi. Ja kupiłem Fiata Brava 1,6 z lpg za 1600 zł zrobiłem 10 tys teraz mam 275 tys i sprawuje się ok. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-06-2014, 18:03
|
|
|
mac1us napisał/a: | Spokojnie się za tyle kupi. Ja kupiłem Fiata Brava 1,6 z lpg za 1600 zł zrobiłem 10 tys teraz mam 275 tys i sprawuje się ok. | i.... tu bym polemizował 10 kkm to pikuś - poczekajmy do zmiany oleju - wiesz co to motodoktor ? |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2014, 18:52
|
|
|
Motodoktor to by wczesniej zaczał dawać o sobie znać, poza tym problemem BBM za 1500-2000pln jest rdza, a nie problem z silnikiem i takich nawet za tysiąc złotych z działającym 1.6 jest pełno. |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2014, 19:18
|
|
|
Tak jest całkowicie się zgadzam z GrimlocK, największy problem to rdza, kończę dyskusję czy się da czy się nie da kupić. Moim zdaniem się da innych zdaniem nie. Moim zdaniem zamiast 1,4 który za udany nie jest fajnie na to miejsce włożyć 1,6 ktore oprócz rozrządu sprawuje się fajnie i bezawaryjnie. |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2015, 08:50
|
|
|
ja kilka bravek kupiłem za niecałe 1000 zl i brałem silnik skrzynie i do tej pory mi silnik służy a mam jeszcze turbo wsadzone i lletko ma |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2015, 20:49
|
|
|
Nik nie ma letko |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-09-2015, 16:19
|
|
|
wtrące sie do tematu ja kupiłem siene 1.6 16v za 1000zł silnik przełożony do tipo smiga jak zły kosztowało mnie wszystko z rozrzadem wymiana silnika 1800 zł ale warto było tak ze jak masz kase i checi to działaj |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2015, 14:32
|
|
|
mzajac napisał/a: | wtrące sie do tematu ja kupiłem siene 1.6 16v za 1000zł silnik przełożony do tipo smiga jak zły kosztowało mnie wszystko z rozrzadem wymiana silnika 1800 zł ale warto było tak ze jak masz kase i checi to działaj |
Kolego, a co ze skrzynią biegów ? zostawiłeś tą od Tipo ? czy przerzuciłeś ze Sieny?
W ogóle skrzynia biegów z Tipo 1.4/1.6 podejdzie do silnika 1.616V z Sieny ? |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:46
|
|
|
skrzynie mam z sieny |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2015, 17:00
|
|
|
Jak przerobiłeś sterowanie zmianą biegów ? w Sienie są dwie linki do sterowania, a w Tipo 3 sztywne cięgna
Chłodnice też dałeś z Sieny ? czy zostawiłeś tą z Tipo ? Pompę paliwa dałeś mocniejszą ?
Możesz dać fotki jak to wygląda ? |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-09-2015, 21:14
|
|
|
skrzynia jest z sieny chłodnica z tipo a pompka jest mocniejsza do fiata 16v |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2015, 21:39
|
|
|
Ok, ale chodziło mi jak połączyłeś lewarek zmiany biegów z Tipo ze skrzynią ze Sieny - w tych autach są dwa różne mechanizmy zmiany biegów... |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2015, 22:11
|
|
|
krzysiek82, Cały lewarek jest przełożony ze Sieny |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2015, 17:10
|
|
|
Lasgo07, Aha, podszedł bez przeróbek, spawania, itp ?
Jak z immo ? przełożona stacyjka ze sterownikiem immo ze Sieny czy jest on "ściągnięty" z kompa ?
Jak możesz daj fotki, jak ten lewarek wygląda w Tipo oraz połączenie tego silnika z chłodnicą z Tipo |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2015, 20:45
|
|
|
krzysiek82, Tego nie wiem czy pasował idealnie. Zdjęć ci nie wyślę ponieważ lewarek od spodu jest schowany pod osłoną i wydechem. Wiem tylko tyle że niestety nadaje się on do regeneracji bo biegi dziwnie wchodzą i są spore luzy. Gdy odsłoniłem osłonkę lewarka w środku to ten mechanizm plastikowy jest w nieciekawym stanie. Ale wszystko powoli da się zrobić.
** Dodano: 06-10-2015, 21:46 **
Co do immobilizera nie mam czegoś takiego. Pewnie przełożony nie był. Stacyjka jest od Tipo. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|