Problem z silnikiem nie równo chodzi |
Autor |
Wiadomość |
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 16:06 Problem z silnikiem nie równo chodzi
|
|
|
Witam mam taki problem od jakiegoś czasu moja Tempra 1.4 1993/94r zaczęła przebierać na wolnych obrotach i przy zmianie biegów szarpie . Dodam jeszcze że wszystkie świece są nowe pasek rozrządu i napinacz też . Nagrałem telefonem dźwięk jak pracuje silnik może to coś pomoże.
Proszę o szybką odpowiedź z góry dzięki Pozdrawiam
Daję link do dźwięku silnika
http://www.speedyshare.co...nverter.com.mp3 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 16:26
|
|
|
Napisz przede wszystkim czy masz gaźnik czy monowtrysk. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:24
|
|
|
Gaźnik z jednopunktowym wtryskiem |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:34
|
|
|
Fiat Tempra 1.4 napisał/a: | Gaźnik z jednopunktowym wtryskiem | to trzeba do wrózki albo gaźnik albo jednopunktowy to dwie różne rzeczy. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:39
|
|
|
Hmmmm sorry mój błąd mam jednopunktowy wtrysk. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:45
|
|
|
sprawdź podciśnienia,masy przy kolektorze ssącym i pod aku. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:49
|
|
|
Można trochę jaśniej bo ja jestem jeszcze zielony , a więc tak kolektor ssący gdzie to ? podciśnienia tzn ? |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:58
|
|
|
kolektor ssący to ten z tyłu silnika,ten pod jednopunktem,(kolor przypominający srebrny)do niego z tyłu ida masy.A Podciśnienie to takie węzyki drobne.Maja swoje miejsce na ścianie grodziowej przy stronie kierowcy(taki alu radiator) i idą do wtrysku.Ważne aby były szczelne. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2015, 22:19
|
|
|
Przy tym podciśnieniu to tylko chodzi o to żeby były wężyki szczelne czy jak ? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2015, 06:38
|
|
|
Fiat Tempra 1.4, Wężyki muszą być szczelny, nie popękane, obadaj sprawę jak wyglądają. W razie potrzeby kup sobie w motoryzacyjnym taki wężyk ze 2 metry i wszystkie powymieniaj ponieważ przez to silnik może zasysać lewe powietrze stad nierówna praca i szarpanie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2015, 07:54
|
|
|
Fiat Tempra 1.4, jak bedziesz mial czas to podjedz w piatek kolo 12 pod Polo na Swieciechowskiej to rzucim okiem. Moj tel masz w profilu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2015, 13:04
|
|
|
Witam sprawdziłem to co pisaliście ale to nie to ja już nie mam pomysłu a do tego pali mi 35l /100 km po przeliczeniu ;/ |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2015, 13:23
|
|
|
Przy takim spalaniu możesz mieć uszkodzoną sondę lambda. Co do obrotów świrujących to głównym winowajcą jest zwykle silniczek krokowy. Ale warto też posprawdzać takie rzeczy jak czujnik temperatury na kolektorze ssącym, rzadziej czujnik położenia przepustnicy.
Silnik nagrzewa się do odpowiedniej temperatury? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2015, 14:37
|
|
|
Tak silnik się rozgrzewa idealnie ale mam takie pytanko bo niedawno mechanik mi wymieniał pasek rozrządu czy może być tak że został źle założony ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2015, 17:15
|
|
|
Fiat Tempra 1.4, oczywiscie przy niedokladnym skladaniu mozna sie dziabnac o zabek czy dwa.Ale latwo to sprawdzisz.W okienku na skrzyni biegow ustaw znak na 0 a w okienku obudowy paska powinien tez zgadzac sie znak.Jesli masz silnik z aparatem zaplonowym tam tez musi sie zgadzac.W niektorych silnikach i.e nie ma aparatu zaplonowego wtedy zaplonu nie trzeba ustawiac.Kolo posrednie rozrzadu napedza tylko popme oleju.
Jezdzilem kiedys z przestawionym rozrzadem w tipo 2.0 o 3 zabki.Jezdzilo ale duzo palilo i wogole nie bylo wolnych obrotow.Moc tez byla nieznacznie mniejsza. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-04-2015, 12:15
|
|
|
Witam a na tym aparacie zapłonowym gdzie jest ten znak ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2015, 17:20
|
|
|
Znak powinien byc pod kopulka.Gdy masz kolo zamachowe na znakach to palec rozdzielacza tez powinien byc na znaku.Jest to tylko ustawienie zgrubne ale silnik powinien chodzic.Chcac dokladnie wyregulowac zaplon trzeba uzyc lampy stroboskopowej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Fiat Tempra 1.4
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2015, 22:32
|
|
|
Witam problem rozwiązany mechanik źle założył pasek rozrządu - po waszych wypowiedziach stwierdziłem że sam założę pasek bo coś mi z nim nie grało i teraz jest o niebo lepiej Dzięki za pomoc z waszej strony ^^ |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2015, 02:40
|
|
|
Oile ząbkow mechanik sie walnal?Dziwne ze po wymianie jak odpalil auto to nie zauwazyl ze chodzi inaczej niz przed wymiana
To powinno dac mu do myslenia lub do sprawdzenia tego co robil. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|