Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy wyższy profil da lepszy komfort jazdy??
Autor Wiadomość
Rysiek_Kraków 


Wiek: 54
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 47
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2007, 07:39   Czy wyższy profil da lepszy komfort jazdy??

Witam. Nadszedł czas na wymianke opon. No i myślenice :?
Obecnie mam 165/65 r14 . Tipka mam bez wspomagania i kierownica chodzi jak atlas na siłowni :sciana: Jak założe zimówki które mają inny kształt i duży bieżnik to znacznie lżej kierownica chodzi. Po za tym opony są twarde i każda nierówność jest odczuwalna. Na zimówkach jest dużo lepiej.
Wpadłem na pomysł że kupie teraz nowe ale 165/70. Pomyślałem że wyższy profil spowoduje że opony będą bardziej miękkie ( no i nie będzie tak czuć dziur) a po za tym kierownica powinna trochę lżej chodzić. Tak czy nie ??????
Czy wyższy profil nie będzie przeszkadzał w nadkolu ????
Czy może zmienić szerokość opon? Ale szersze - będą większe opory toczenia!?

Za dużo tych pytań. Doradźcie coś :sciana:
_________________
Rysiek - Tipo 1.4 gaźnik LPG 1995r.
NIESTETY BYŁO !!!!!!!!
Jest Alfa Romeo 1.4 TS ! 1998
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2007, 12:01   

Rysiek_Kraków napisał/a:
szerokość opon
Im szersze opony, tym w miejscu Ci się będzie gorzej kręciło, ale za to auto będzie stabilniejsze. Na większym profilu nie odczujesz tak nierówności. Oponki powinny spoko pasować, bo przecież zakładasz to na 14". Do Tipola zakładali niektórzy nawet 16'' i przecież dochodziła do tego opona. Tylko z szerokością musisz sprawdzić, żeby się pomieściły
_________________
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-06-2007, 12:22   

Wyższy profil poprawi deko komfort bo część nierówności zostanie wytłumiona odrazu na samym kole. Niestety ma to też drugą strone medalu, na zakrętach auto będzie bardziej się kładlo.

Szersza opona poprawi trzymanie na zakrętach, niestety zwiększy opory toczenia. Nie masz wspomagania wiec będzie w tym wypadku jeszcze gorzej kręcić niż na tych co masz teraz.

Na zimówkach łatwo sie kręci kierownicą i miekko auto idzie ze względu na to ze sama opona jest bardzo miękka.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-06-2007, 20:15   

W pierwszym Tipku mialem 155/70/14 i rzeczywiście kierownica lżej pracowała (potem założylem 165/70/14) ale trzęsło gorzej niż przy późniejszych szerszych no i opór na kierownicy wzrósł.
     Moneta
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2007, 20:26   

Wyższe opony-->lepszy komfort i wachacze się tak nie wybijają... Natomiast sprawdź i wymień sobie łożyska Mc Personów. W moim już Pudzian mógłby trenować :!: , wystarczyło wymienić wspomniane łożyska i mogłem wykruszonym "Giewontem" kierownicą obracać...
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-12-2007, 13:24   

Witam
Osobiście nie polecałbym stosować zbyt wysokich opon, pogorszy się zachowanie auta na zakrętach, może lepiej zastosuj opony np. 175/65? sam profil się nie zmieni, natomiast sama opona nieco się podwyższy, nie na tyle jednak by coś ocierało o nadkola. Zużycie paliwa i opory na kierownicy nie powinny wzrosnąć w jakiś drastyczny sposób.
Ja sam jestem zdziwiony że u mnie w Temprze ktoś zastosował opony 165/65, kiedy w Ładzie o niemal 200 kg lżejszej fabryczny standard to 175/70 R13 lub identyczna srednica koła dla felg 14" 175/65 R14.
PS Tipo w najsłabszej wersji silnikowej waży mniej więcej tyle samo co Łada i ma zdecydowanie lepszy układ kierowniczy układ listwy zębatej kontra ślimacznica z podporami pośrednimi - to apropos szerokości opon i oporów na kierownicy
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2007, 13:50   

sheriffnt napisał/a:
Ja sam jestem zdziwiony że u mnie w Temprze ktoś zastosował opony 165/65, kiedy w Ładzie o niemal 200 kg lżejszej fabryczny standard to 175/70 R13 lub identyczna srednica koła dla felg 14" 175/65 R14.


W Temprze to chyba też standard http://www.tempra.org/instrukcja/039hamulce.html


A tak poza tematem - to TIPEK kolegi Rysiek_Kraków, od lipca już nie istnieje :( , więc rozumiem te porady, dla innych klubowiczów :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load