|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wymontowac amortyzatory tylne w Tipo |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 19-05-2005, 13:52 Jak wymontowac amortyzatory tylne w Tipo
|
|
|
Witam.
Mam problem nie wiem jak dostac sie do sruby gornego mocowania amortyzatora od strony prawej czyli od zbiornika. chodzi mi o to czy jest sposob na odkrecenie tej sruby bez opuszczania zbiornika? do lewego amorka jest ledwo ale jest dojscie ale prawa???? czekam na jakies sugestie:) pozdrawiam Bicart |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 17:28
|
|
|
nie wiem jak to w tipo wygląda, ale podejrzewam, że podobnie jak w temprze....
z lewej jest łatwiej, z prawej ciasno :-)
wyjmowałem i wymieniałem oba z tyłu samodzielnie, jest to wykonalne, choć z prawej strony więcej gimnastyki;
o ile pamiętam - od strony 'wewnętrznej' (zbiornika | bo zewn. - to strona koła)
jest jedna nakrętka; jak wiesz przez amorek przechodzi jedna śruba, łeb ma od strony koła/nadkola, zaś koniec gwintu z nakrętką ma od strony zbiornika;
nakrętkę musiasz złapać kluczem (ktręceniu śrubą o coś tam się zaprze może :-) )albo lepiej niech druga osoba klucz trzyma;
a jak kręcić śrubą? odkręcasz prawe tylne koło (by mieć dostęp), w nadkolu jest otworek zaślepiony takim jakby wpuszczonym do dziury kapturkiem plastykowym/bolcem; bolec wyciągasz i tam głęęęęęęęęboko w tej dziurze widzisz przez nadkole łeb śruby; teraz jakiś dobry klucz nasadowy;
*uwagi i niespodzianki:
klucz musisz mieć naprawdę wymierzony, musi złapać łeb śruby (wejść na niego) ale ponieważ w dziurze jest ciasno (bardzo) musi być na tyle chudy by wszedł - zobaczysz.
niespodzianka druga - jak tylko wykręcisz śrubę ale będzie jeszcze widoczna od strony zbiornika (albo zanim wykręcisz z gwintu całkiem) - koniecznie zrób z drutka pętelkę i złap śrubę za łbem (jakbyś łowił na wędkę :-) ) gdyż przy wyciąganiu - jest baaaaardzo prawdopodobne) wpadnie Ci w szczelinę - obszar między nadkolem a tym miejscem gdzie wychodzi przy zbiorniku - stamtąd już jej nie wyciągniesz
ja przy wykręcaniu zanim wykręconą śrubę zacząłem wyciągać właśnie taką pętlą (lasso ) z drutu giętkiego złapałem za łbem śruby i tak ją wyciągnąłem;
między nadkolem - tą dziurą przez którą śrubę wyciągasz na zewnątrz a miejscem gdzie ona przez otworek się pojawia przy zbiorniku (przy wchodzeniu do amorka) jest parę warstw, wszędzie tam może po drodze wpaść i lipa.
W ten sposób odkręcisz śrubę, wysuniesz ją ze starego amorka a ten opadnie na dół.
Piszę tu o górnej śrubie amorka, bo dolna to o ile pamiętam śruba z nakrętką która sama się blokuje przy dokręcaniu/wykręcaniu, więc jest łatwiej , a poza tym by dolną wykręcić dostępu jest na tyle i nie ma problemu takiego.
Tak to (o ile pamiętam) w Temprze wygląda, w Tipo (wydaje mi się) jest tak samo.
Powodzenia i cierpliwości (nie upuść śruby do szczeliny :-) bo dopasować identyczną w zamian - o takim gwincie i wytrzymałości niełatwo) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-05-2005, 19:33
|
|
|
Bardzo ładny opis kol. unknown, brawo !
Górna śruba amora nie musi wpaść w profil przy wykrecaniu jeśli masz wstawioną taką tulejkę plastikową właśnie w ten otwór w profilu. Ja tak miałem i nie trzeba było stosować lassa z drutu. Jednak duża ostrożność wysoce wskazana. Mi podszedł klucz nasadowy z przedłużką, rozmiaru klucza nie pamiętam ale coś koło 14 lub 15-tki chyba. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 20-05-2005, 15:58
|
|
|
Czesc.
Ale wspanila instrukcja:) z jednej strony ciesze sie ze nie trzeba odkrecac zbiornika z drogiej zabawy jednak co nie miara. Ci Włosi maja naprawde poczucie humoru:) sami sobie zycie utrudniaja.Chociaz projektanci auta nie naprawiaja jego pozniej wiec co ich obchodzi stopien trudnosci w naprawach z drugiej stronych chyba byly jakies konsultacje z technikami chociaz kto ich wie;) jeszcze raz dzieki za pomoc mysle ze napewno sie przydala.narka |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2007, 08:52
|
|
|
Pytanie za 10 punktów. Żeby zmieniać tylne amorki trzeba grzebać w bagażniku? Nie doszukałem siętego, ale wolę zapytać. Mam zabudowane caraudio i w razie gdybym dawał mechaniorowi to muszę wiedzieć co wyjąć...wolę nie ryzykować jakimś uszkodzeniem. |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2007, 09:02
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Pytanie za 10 punktów. Żeby zmieniać tylne amorki trzeba grzebać w bagażniku? Nie doszukałem siętego, ale wolę zapytać. Mam zabudowane caraudio i w razie gdybym dawał mechaniorowi to muszę wiedzieć co wyjąć...wolę nie ryzykować jakimś uszkodzeniem. |
Nie, wszystko robi się od strony koła/podwozia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2007, 20:05
|
|
|
Jest fajny sposób żeby śruba, lub klucz nie wpadał w profil podłużnicy... trzeba na pól godziny przed robotą wpuścić pianki budowlanej przez otwór, przez który będziemy potem odkręcać i wyjmować śrubę...Po ostygnięciu i utwardzeniu się piany, której nie trzeba żałować, oldcinamy nadmiar i wydłubujemy z otworu śrubokrętem, i już mamy podłużnicę "pełną" do której nic nam już nigdy nie wpadnie. Notabene za nim na to nie wpadłem, kilka nasadek mi tam wpadło...na wieki. Potnę dziada kiedy zgnije i wydobędę te kilka kluczyków...jeden "KRAFTSMANN" z wieczystą gwarancją. |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-12-2007, 20:41
|
|
|
Genialny pomysł. Sam nie wpadłem na to...
Mi raz wpadł jakąś taka zwykła nasadka, drugim razem "zgubiłem" nasadkę Bety... tej było szkoda. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2007, 23:30
|
|
|
Tak jak pisałem, mojego czeka pocięcie...chociaż nie prętko. Pożarł mi "Kraftsmana" zaczym nie wpadłem na tego pomysła. |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2007, 18:11
|
|
|
ja w podłużnicy od tylnego amorka mam tylko śrubę o ile pamiętam, klucz chyba żaden nie wpadł, góra jedna nasadka no-name
ale fakt, jest to czarna dziura i jak się pierwszy raz tam odkręca to łatwo coś tam zgubić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|