Problem Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-10-2010, 21:18 Problem Tipo 1.4
|
|
|
Wymieniałem silnik wszystko podłączone ale po przekręceniu kluczyka nic się nie działo tylko pojawiały się kontrolki i po wyjęciu ssania tem. rosła na maxa. przypadkowo podpiąłem odwrotnie akumulator. nic sie nie dzieje klakson jest bardzo cichy pojawa sie kontrolka od ręcznego ale jak chce odpalić gaśnie. okazało sie ze nie była masa podpięta. i teraz pytanie co mogło sie stać ?
I mam pytanie gdzie powinna byc przykręcona masa ? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-10-2010, 22:24
|
|
|
Masa powinna być przypięta w okolicach skrzyni biegów. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 07:18
|
|
|
No dobra teraz po podpięciu masy znowu nic sie nie dzieje przez to ze odwrotnie podpiąłem akumulator jest może jakiś bezpiecznik kostka od tego ? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 10:25
|
|
|
zastanawiam się czy nie doszło do uszkodzenia jakiejś elektroniki... to jest tipo na wtrsyku czy gaźniku ?
zresztą rozrusznika na pewno nie ubiłeś, po za tym powinien kręcić bez względu na stan silnik, elektroniki itd.. chyba jednak czegoś jeszcze nie podłączyłeś lub podłączyłeś źle. bezpieczniki na pewno się nie popaliły od pomylenia biegunów ale mogły ulec uszkodzeniu przekaźniki , jak przekręcasz kluczyk to w momencie kiedy rozrusznik powinien zaczać kręcić, będzie też słychać "cykanie" przekaźnika .... słychać coś czy nie ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-10-2010, 16:08
|
|
|
kiedyś kolega podpiął źle akumulator i sporo bezpieczników poszło z dymem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 21:17
|
|
|
Po podłączeniu normalnie akumulatora przekręceniu kluczyka zapala sie delikatnie tylko lampka od ręcznego pod dalszym przekręceniu ona lekko przygasa i nic się nie dzieje. nic nie słychać. A gdzie dokładnie powinna być przypięta masa ? Sprawdzałem bezpieczniki sa całe, myślałem ze to może jakiś przekaźnik ale nie znam się za bardzo na elektryce i nie wiem jak to można sprawdzić
Gaźnik 1,4 benzyna |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-10-2010, 21:20
|
|
|
Cytat: | A gdzie dokładnie powinna być przypięta masa ? |
do skrzyni biegów i do podłużnicy pod akumulatorem
** Dodano: 18-10-2010, 22:20 **
wystarczy iść od akumulatora |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2010, 22:25
|
|
|
o no to kolego pojechałeś nie zapala sie zadna kontrolka np. ciśnienia oleju i smarowania? nie zakopcilo się z instalacji? Nie rozładowało akumulatora? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 22:40
|
|
|
Żadna inna właśnie żadnego dymu z niczego
Można sprawdzić jakoś przekaźniki jest coś odpowiedzialne za to ? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-10-2010, 22:56
|
|
|
Pompa paliwa nawet nie brzęczy po przekręceniu? Wszystkie bezpieczniki sprawdzone? Pod maską też? Jeżeli słabo świecą kontrolki to załącz lampkę sufitową i też zobacz jakie daje światło, albo czy wycieraczki działają po przekręceniu kluczyka. Może masz rozładowany akumulator.
Pod maską masz bezpieczniki i przekaźniki pod ta pokrywą (u Ciebie będzie czarna), na którą wskazuje strzałka.
Poza tym od takiego podłączenia różne cuda mogą być. Jak już wymienisz bezpieczniki i sprawdzisz przekaźniki oraz akumulator to może spróbuj odpalić na pych. Czasem rozrusznik lubi walnąć po takich "podłączeniach". |
_________________
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-10-2010, 10:06
|
|
|
Cytat: | Może masz rozładowany akumulator. |
Czekam właśnie na tą istotną informacje.
mrk69 napisał/a: | może spróbuj odpalić na pych |
Samochody z zębatym paskiem rozrządu nie odpalamy na pych No przynajmniej nie powinno się.
Rozrusznik raczej będzie sprawny, gorzej z elektrocewką. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 14:12
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Samochody z zębatym paskiem rozrządu nie odpalamy na pych No przynajmniej nie powinno się. | Larry075, teoria teorią, a w praktyce jaki jest procent zerwanych pasków przy takim awaryjnym odpalaniu? (już częściej zdarza się zniszczenie rozrusznika przy odpalaniu z kabli) Ja swego czasu jak miałem dupny akumulator to Tipo codziennie odpalałem na pych przez 2 tygodnie i żadnych problemów. Takie opisy książkowe nijak się mają do rzeczywistości |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 14:19
|
|
|
Z odpalaniem na zapych to byle nie puszczać sprzęgła momentalnie. Wtedy możesz dojść do przeskoczenia paska. Odpuszczamy sprzęgło w miarę wolno.
Chodzi o to, że czasami pasek może się tak ułożyć, że w danym miejscu może być on luźny. Gdy dostanie "strzał" może nie wejść w swój rowek i wtedy się przestawi rozrząd. I to może się zdarzyć nie tylko w autach z automatycznym napinaczem |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 23:03
|
|
|
Akumulator ma napięcie 12,7 ale już na rozruszniku ma 9,6 dziwne po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje pompka paliwa zaczyna działać jak silnik kręci nie jest elektryczna
silnik 1,4 gaźnik benzyna
Byłem teraz sprawdzałem cały czas się paliła lampka od ręcznego, klakson działał ale tak jak by był rozładowany akumulator światła tez,
ładuje akumulator i zobaczymy wieczorem co będzie.
Jak odpalałem za pierwszym razem było cykniecie |
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 06:53
|
|
|
sprawdź kostkę przy stacyjce - może tam się wyrobiły styki / masz zwarcie |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-10-2010, 12:29
|
|
|
Sprawdź ten akumulator!! Mimo że mogłeś go naładować to nagłe zwarcie mogło pokrzywić płytki, najlepiej podłacz amperomierz i sprawdź jakie prądy przez niego płyną jak próbujesz odpalić |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
adept
Wiek: 52 Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-10-2010, 19:50
|
|
|
przy takim spadku napięcia akumulator jest do wyrzucenia spróbuj jescze sprwdzić gęstość elektrolitu ewentualnie wymien na nowy ale jestem za wymianą na nowy |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 20:40
|
|
|
No dobra tylko nie zapominajmy ze podłączyłem go odwrotnie |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-10-2010, 22:49
|
|
|
Nie zapomniałem! Podłączyłeś odwrotnie więc pobór prądu być może był tak duży, że go zniszczyło. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-10-2010, 00:04
|
|
|
A jakie powinno być na nim napięcie i po odpaleniu ? |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-10-2010, 10:04
|
|
|
Nie jestem Ci w stanie powiedzieć, ale różnica w napięciach w rozładowanym a naładowanym akumulatorze nie jest duża. Masz prostownik? Podłącz, podładuj, zobacz jakim prądem się ładuje. Jest takie urządzenie do sprawdzania akumulatorów, wielka grzałka z voltomierzem na której się bada spadek napięcia pod obciążeniem. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-10-2010, 12:05
|
|
|
Silnik kręci ale jednak akumulator padł ładuje go cały czas i kręcę kręcenia jest na 15 s jak zaskoczy to napisze co jest nie tak
** Dodano: 21-10-2010, 16:01 **
Odpalił chodzi elegancko Problem - silnik chodzi zapalam światła ledwo co świecą nawiew przygasa kierunków nie ma tylko jest takie bzyczenie |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-10-2010, 19:56
|
|
|
masz cos popalone i jakies zwarcia Ci sie chyba robia sprawdz regulator napięcia i alternator, zobacz ładowanie, po odpaleniu i dodaniu gazu światła powinny śie "rozjaśnić"
może jakis przekaźnik jest walnięty |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Marian_Nol
Wiek: 33 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: Olsztynek
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-10-2010, 20:59
|
|
|
słychać bzyczenie z jakieś bezpiecznika
Po odpaleniu ładowanie wzrasta jest 14,05 światła sie nie rozpalają widać ewidentnie ze jakiś przekaźnik w bezpiecznikach jest spalony. Wie ktoś jaki jest za to odpowiedzialny ?
** Dodano: 22-10-2010, 18:13 **
Ewidentnie przekaźniki E 12, E7 E11 Od kierunków przekaźnik 21. Jak mam wyjęte te trzy E12,E7,E11 mam światło przeciwmgielne ale nie mam nawiewu i świateł gdy tylko wepnę je gaśnie przeciwmgielne nawiew działa, światła ledwo co się palą ale napięcie jest takie same |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:24
|
|
|
jak tak sie dzieje to weź od kogos i po kolei przekładaj, zobaczysz który walnięty |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|