Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zwiększyć moc
Autor Wiadomość
Mati 


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2007, 17:01   Jak zwiększyć moc

Chciałbym zwiększyć moc mojej Tempry o 30-50km ale nie amm pojęcia jak oczywiście chciałbym to zrobic jak najmniejszym kosztem :roll: Mój silnik to 1,8 benzyna myslałęm o zaturbieniu ale dowiedziałem się ,że to strasznie dużo kosztuje :( Potem o zmianie silnik z Fiata Coupe ale to dużo roboty :? Macie ajkiś pomysł

PS. Mam nadzieje ,że to dobry dział :lalala:


Wesołych świąt :o
Mateusz :bambam:
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-12-2007, 18:50   

Najtańsze konie kryją się w wadze, powywalaj z auta zbędne graty :lalala:

Jaki masz przebieg?? Myślisz że stan silnika pozwala na wyciągnięcie z niego dodatkowo 30 - 50 km i nie odbije się to na jego żywotności?? Masz silnik 1.8 w stosunkowo lekkim aucie, a tTempra to nie wyścigówka.

8)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Mati 


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2007, 20:05   

ubek napisał/a:
Najtańsze konie kryją się w wadze, powywalaj z auta zbędne graty :lalala:

Jaki masz przebieg?? Myślisz że stan silnika pozwala na wyciągnięcie z niego dodatkowo 30 - 50 km i nie odbije się to na jego żywotności?? Masz silnik 1.8 w stosunkowo lekkim aucie, a tTempra to nie wyścigówka.

8)


Przebieg to 100tysięcy tylko na liczniku w rzeczywistosci pewnie ma z 2-3 razy wiecej ale stan jest bardzo dobry i mówie to ze spokojem 8) Nie bede nic wywalał :yawinkle:
Cytat:
tTempra to nie wyścigówka.

Może i nie ale może da się z niej ja zrobić :lalala:


Wesołych świat :o
Mateusz :bambam:

:o
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2007, 20:20   

Tuning silnika wolnossacego nie jest tani.. Żeby zwiększyć moc trzeba zrobić wiele rzeczy które są kosztowne. Na poczatek proponuje wydech. Ciut większa średnica na dwóch tłumikach..
Obrobić głowice etc.

Pisane było parę razy, a jak nie znajdziesz, to google.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 24-12-2007, 19:35   

podstawa tuningu zapamiętaj to na zawsze splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc lecz to daje kilka koni do maks około 10 możesz poszukać gdzieś rurowego kolektora wydechowego lub zrobić na zamówienie + całkowite zrobienie powiedzmy 2,5 cala minimum układu wydechowego od podstaw oczywiście o katalizatorze mowy niema ze stożkiem z allegro nawet sie nie baw bo to jedno wielkie gówno jedyne co to dedykowany układ dolotowy stożek wraz z przewodem do przepustnicy musi to być dedykowane do danego modelu wtedy może uda ci sie wycisnąć koło 30 lecz wątpie kupienie jakiś magnetyzerów świec sportowych czy kabli porostu szczerze gówno daje jedyne co to poczujesz że wyrzuciłeś dużo kasy w błoto polecam udać sie do warsztatu tuningowego np. godula lub coś w tym stylu tam naprawdę wiedza co robić
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-12-2007, 19:54   

Ten cały słowotok kupy się nie trzyma i większego sensu nie ma! :doubt:
lisvegas napisał/a:
splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc

na zwiększenie kompresji najlepsza jest wymiana pierścieni i docieranie zaworów :!: :fufu:

lisvegas napisał/a:
podstawa tuningu to splanowanie głowicy
:?: :lol:
a o ile? :lol:

Dla podniesienia stopnia sprężania, o którym mówisz, w aucie metod jest wiele, a ty podajesz najtańszą, a w zasadzie drut-tuning jako podstawę? :lol:
Stopień sprężania się podnosi przez zastosowanie innych tłoków lub węższej ,chudszej uszczelki..
Można planować, ale to nie jest podstawa :!: :evil:
Wydech 2.5", co najmniej? :lol: do 1.8? :lol: :lol: kup rynnę przyniesie 50km :!: :badgrin:




lisvegas napisał/a:
wraz z przewodem do przepustnicy

Co to znaczy?
lisvegas napisał/a:
musi to być dedykowane do danego modelu

A do T/T są 200funtów, takie są ok? :lol:
to ku#$# nikt do poloneza,ani malucha nic nie znajdzie! :lol:
Stożek nawet z allegro może być dobry, ale nie musi..


:lol: :lol: :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-12-2007, 21:12   

lisvegas napisał/a:
podstawa tuningu zapamiętaj to na zawsze splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc


Wraz z czasami 126p ta recepta straciła aktualność.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Nowakwloc 



Wiek: 34
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 113
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-11-2010, 18:26   

A może coś takiego co do zwiększenia mocy silnika.
Najlepszym wyjściem jest po prostu wymiana układu wtryskowego (gaźnika), poprawienie kolektorów, zamontowanie sportowego filtra powietrza, układu wydechowego (całego a nie samej pierdzącej końcówki). Potem można rozwiercić cylindry i zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę.
_________________
Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth :)
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! :)
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-11-2010, 19:32   

Nowakwloc napisał/a:
zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę.

Zacznij może od teorii ! Przed montażem sprężarki ZMNIEJSZA SIĘ stopień sprężania !
     assistance
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-11-2010, 20:51   Re: Jak zwiększyć moc

Mati napisał/a:
Chciałbym zwiększyć moc mojej Tempry o 30-50km ale nie amm pojęcia jak oczywiście chciałbym to zrobic jak najmniejszym kosztem :roll: Mój silnik to 1,8 benzyna myslałęm o zaturbieniu ale dowiedziałem się ,że to strasznie dużo kosztuje :( Potem o zmianie silnik z Fiata Coupe ale to dużo roboty :? Macie ajkiś pomysł

PS. Mam nadzieje ,że to dobry dział :lalala:


Wesołych świąt :o
Mateusz :bambam:





jak najmniejszym kosztem

to tylko podtlenek azotu

da się te 30 do 50 koni

przyrost będzie

zależny od instalacji


schab napisał/a:
Nowakwloc napisał/a:
zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę.

Zacznij może od teorii ! Przed montażem sprężarki ZMNIEJSZA SIĘ stopień sprężania !



nie jest to konieczne przy małych doładowaniach (soft turbo)
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-11-2010, 21:44   

możesz wypolerować kolektor dolotowy, lub na dodatek założyć z większą średnicą, może jakaś chłodnica powietrza, modyfikacja układu dolotowego żeby było większe ciśnienie powietrza w kolektorze
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2010, 23:53   

moze na poczatek odzyskac w pelni sprawnosc kuni które auto mialo przy wyjezdzie z salonu ;d czyt. kable wn, swiece, filtry, wydech nawet sama mysl oporu toczenia (sprawne zawieszenie, lozyska, geometria, odpowiednie cisnienie powietrza we wszystkich kolach) itp itd ;p moze zle mowie po bo % ale to są chyba podstawy podstaw które muszą byc spełnione by cała reszta miała dobre warunki do pracy..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 06:20   

palidzojnt221 napisał/a:
możesz wypolerować kolektor dolotowy, lub na dodatek założyć z większą średnicą, może jakaś chłodnica powietrza, modyfikacja układu dolotowego żeby było większe ciśnienie powietrza w kolektorze
nie no rada bombowa, polecam gdy się chce utrudnić życie. Wiesz co się stanie przy wypolerowanym dolocie? nie? w zimne dni zacznie się skraplać pięknie na nim paliwo i wtedy życzę powodzenia w zapalaniu. Ponadto nie wpłynie to w żaden sposób na osiągi. Dwa, co ma większa średnica do ciśnienia? Może sobie zwiększyć przepływ powietrza a nie ciśnienie. Przykładowo wtłoczy 0,02m3/s powietrza a nie 0,01m3 /s (tak defakto to mierząc ciśnienie w kanale dolotowym to nawet spadnie gdyż zwiększyłeś jego przekrój, a wymuszenie zostało takie same, prosta fizyka) Stivi, dobrze mówi zamiast szukać dziury w całym lepiej załatać to co można :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-11-2010, 08:30   

lisvegas napisał/a:
całkowite zrobienie powiedzmy 2,5 cala minimum układu wydechowego od podstaw


Tak tak, pchajcie 2.5 cala do silników N/A poniżej 2.5 litra pojemności to na pewno będą miały osiągi.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-11-2010, 09:42   

Ja w dwulitrówce NA mialem 2" zrobione na zamowienie. Taka średnice OMP robi do tipo 16v..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-11-2010, 11:18   

Raku napisał/a:
Ja w dwulitrówce NA mialem 2" zrobione na zamowienie. Taka średnice OMP robi do tipo 16v..



Seryjny wydech sedici ma 2 cale
(6 cm)
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-11-2010, 12:11   

sorry, 2.25" ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-11-2010, 21:15   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie no rada bombowa, polecam gdy się chce utrudnić życie. Wiesz co się stanie przy wypolerowanym dolocie? nie? w zimne dni zacznie się skraplać pięknie na nim paliwo i wtedy życzę powodzenia w zapalaniu

niby z jakiego powodu ma to nic nie dać????? jak masz gładką powierzchnie kolektora dolotowego to powietrze nie jest zwalniane przez chropowata powierzchnie i łatwiej mu jest lecieć dalej, co do tego ciśnienia i srednicy dolotu to cos namieszałem :sciana:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 21:36   

Chropowata powierzchnia lepiej miesza paliwo z powietrzem 8) jak już to wyrównać kanały na łączeniu i papierkiem 120 można polerować :D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-11-2010, 22:34   

Jak dla mnie to 30 - 50 km to raczej nie możliwe a tym bardziej za małe pieniądze. Ale jak koledzy wspominali wyżej dobry sportowy filtr i wydech i z dobrym wiatrem z 10 km przyjdzie do tego zostaje ci jeszcze chip-tuning na profesjonalne hamowni ( ale nie wiem czy to można stosować w naszych autach) No i to chyba na tyle... Ewentualnie jakaś podmianka na 2.0 ie troszkę buta ma :D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-11-2010, 23:19   

Keray69 napisał/a:
Jak dla mnie to 30 - 50 km to raczej nie możliwe a tym bardziej za małe pieniądze. Ale jak koledzy wspominali wyżej dobry sportowy filtr i wydech i z dobrym wiatrem z 10 km przyjdzie do tego zostaje ci jeszcze chip-tuning na profesjonalne hamowni ( ale nie wiem czy to można stosować w naszych autach) No i to chyba na tyle... Ewentualnie jakaś podmianka na 2.0 ie 16V troszkę buta ma :D



możliwe
na używanych częściach
będzie tanio
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2010, 11:37   

palidzojnt221 napisał/a:
niby z jakiego powodu ma to nic nie dać?????
z prostego powodu te nierówności powierzchni są tak nie znaczne że nie mają wpływu na prace silnika więc usuniecie ich nie da żadnego efektu a przynajmniej zużywalnego. Dwa paliwo na gładkiej powierzchni znaczna się skraplać / formować w krople i nie osiąga optymalnej postać mgiełki (która dużo łatwiej zapalić, jak również prędkość spalania jest wyższa). Jedynie co można to pozbyć się jakiś karbów czy dużych nie równości np. na łączeniach, jeśli takie w ogóle są.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-11-2010, 11:56   

Moim zdaniem oplacalniej jest kupic samochód poprostu z wiekszą ilością kucyków. Inwestowanie w przerabianie czasami nie da pożądanego efektu, a wyda się wiecej pieniedzy niz by się mialo wymienic samochód na coś mocniejszy
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load