Jak zwiększyć moc |
Autor |
Wiadomość |
Mati
Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2007, 17:01 Jak zwiększyć moc
|
|
|
Chciałbym zwiększyć moc mojej Tempry o 30-50km ale nie amm pojęcia jak oczywiście chciałbym to zrobic jak najmniejszym kosztem Mój silnik to 1,8 benzyna myslałęm o zaturbieniu ale dowiedziałem się ,że to strasznie dużo kosztuje Potem o zmianie silnik z Fiata Coupe ale to dużo roboty Macie ajkiś pomysł
PS. Mam nadzieje ,że to dobry dział
Wesołych świąt
Mateusz |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-12-2007, 18:50
|
|
|
Najtańsze konie kryją się w wadze, powywalaj z auta zbędne graty
Jaki masz przebieg?? Myślisz że stan silnika pozwala na wyciągnięcie z niego dodatkowo 30 - 50 km i nie odbije się to na jego żywotności?? Masz silnik 1.8 w stosunkowo lekkim aucie, a tTempra to nie wyścigówka.
|
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Mati
Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2007, 20:05
|
|
|
ubek napisał/a: | Najtańsze konie kryją się w wadze, powywalaj z auta zbędne graty
Jaki masz przebieg?? Myślisz że stan silnika pozwala na wyciągnięcie z niego dodatkowo 30 - 50 km i nie odbije się to na jego żywotności?? Masz silnik 1.8 w stosunkowo lekkim aucie, a tTempra to nie wyścigówka.
|
Przebieg to 100tysięcy tylko na liczniku w rzeczywistosci pewnie ma z 2-3 razy wiecej ale stan jest bardzo dobry i mówie to ze spokojem Nie bede nic wywalał :yawinkle:
Cytat: | tTempra to nie wyścigówka. |
Może i nie ale może da się z niej ja zrobić
Wesołych świat
Mateusz
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 19:35
|
|
|
podstawa tuningu zapamiętaj to na zawsze splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc lecz to daje kilka koni do maks około 10 możesz poszukać gdzieś rurowego kolektora wydechowego lub zrobić na zamówienie + całkowite zrobienie powiedzmy 2,5 cala minimum układu wydechowego od podstaw oczywiście o katalizatorze mowy niema ze stożkiem z allegro nawet sie nie baw bo to jedno wielkie gówno jedyne co to dedykowany układ dolotowy stożek wraz z przewodem do przepustnicy musi to być dedykowane do danego modelu wtedy może uda ci sie wycisnąć koło 30 lecz wątpie kupienie jakiś magnetyzerów świec sportowych czy kabli porostu szczerze gówno daje jedyne co to poczujesz że wyrzuciłeś dużo kasy w błoto polecam udać sie do warsztatu tuningowego np. godula lub coś w tym stylu tam naprawdę wiedza co robić
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-12-2007, 19:54
|
|
|
Ten cały słowotok kupy się nie trzyma i większego sensu nie ma!
lisvegas napisał/a: | splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc |
na zwiększenie kompresji najlepsza jest wymiana pierścieni i docieranie zaworów
lisvegas napisał/a: | podstawa tuningu to splanowanie głowicy |
a o ile?
Dla podniesienia stopnia sprężania, o którym mówisz, w aucie metod jest wiele, a ty podajesz najtańszą, a w zasadzie drut-tuning jako podstawę?
Stopień sprężania się podnosi przez zastosowanie innych tłoków lub węższej ,chudszej uszczelki..
Można planować, ale to nie jest podstawa
Wydech 2.5", co najmniej? do 1.8? kup rynnę przyniesie 50km
lisvegas napisał/a: | wraz z przewodem do przepustnicy |
Co to znaczy?
lisvegas napisał/a: | musi to być dedykowane do danego modelu |
A do T/T są 200funtów, takie są ok?
to ku#$# nikt do poloneza,ani malucha nic nie znajdzie!
Stożek nawet z allegro może być dobry, ale nie musi..
|
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:12
|
|
|
lisvegas napisał/a: | podstawa tuningu zapamiętaj to na zawsze splanowanie głowicy = zwiększenie kompresji większa moc |
Wraz z czasami 126p ta recepta straciła aktualność. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2010, 18:26
|
|
|
A może coś takiego co do zwiększenia mocy silnika.
Najlepszym wyjściem jest po prostu wymiana układu wtryskowego (gaźnika), poprawienie kolektorów, zamontowanie sportowego filtra powietrza, układu wydechowego (całego a nie samej pierdzącej końcówki). Potem można rozwiercić cylindry i zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę. |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2010, 19:32
|
|
|
Nowakwloc napisał/a: | zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę. |
Zacznij może od teorii ! Przed montażem sprężarki ZMNIEJSZA SIĘ stopień sprężania ! |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-11-2010, 20:51 Re: Jak zwiększyć moc
|
|
|
Mati napisał/a: | Chciałbym zwiększyć moc mojej Tempry o 30-50km ale nie amm pojęcia jak oczywiście chciałbym to zrobic jak najmniejszym kosztem Mój silnik to 1,8 benzyna myslałęm o zaturbieniu ale dowiedziałem się ,że to strasznie dużo kosztuje Potem o zmianie silnik z Fiata Coupe ale to dużo roboty Macie ajkiś pomysł
PS. Mam nadzieje ,że to dobry dział
Wesołych świąt
Mateusz |
jak najmniejszym kosztem
to tylko podtlenek azotu
da się te 30 do 50 koni
przyrost będzie
zależny od instalacji
schab napisał/a: | Nowakwloc napisał/a: | zwiększyć stopień sprężania. A na końcu zamontować sprężarkę. |
Zacznij może od teorii ! Przed montażem sprężarki ZMNIEJSZA SIĘ stopień sprężania ! |
nie jest to konieczne przy małych doładowaniach (soft turbo) |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-11-2010, 21:44
|
|
|
możesz wypolerować kolektor dolotowy, lub na dodatek założyć z większą średnicą, może jakaś chłodnica powietrza, modyfikacja układu dolotowego żeby było większe ciśnienie powietrza w kolektorze |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2010, 23:53
|
|
|
moze na poczatek odzyskac w pelni sprawnosc kuni które auto mialo przy wyjezdzie z salonu ;d czyt. kable wn, swiece, filtry, wydech nawet sama mysl oporu toczenia (sprawne zawieszenie, lozyska, geometria, odpowiednie cisnienie powietrza we wszystkich kolach) itp itd ;p moze zle mowie po bo % ale to są chyba podstawy podstaw które muszą byc spełnione by cała reszta miała dobre warunki do pracy.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 06:20
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | możesz wypolerować kolektor dolotowy, lub na dodatek założyć z większą średnicą, może jakaś chłodnica powietrza, modyfikacja układu dolotowego żeby było większe ciśnienie powietrza w kolektorze | nie no rada bombowa, polecam gdy się chce utrudnić życie. Wiesz co się stanie przy wypolerowanym dolocie? nie? w zimne dni zacznie się skraplać pięknie na nim paliwo i wtedy życzę powodzenia w zapalaniu. Ponadto nie wpłynie to w żaden sposób na osiągi. Dwa, co ma większa średnica do ciśnienia? Może sobie zwiększyć przepływ powietrza a nie ciśnienie. Przykładowo wtłoczy 0,02m3/s powietrza a nie 0,01m3 /s (tak defakto to mierząc ciśnienie w kanale dolotowym to nawet spadnie gdyż zwiększyłeś jego przekrój, a wymuszenie zostało takie same, prosta fizyka) Stivi, dobrze mówi zamiast szukać dziury w całym lepiej załatać to co można |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 08:30
|
|
|
lisvegas napisał/a: | całkowite zrobienie powiedzmy 2,5 cala minimum układu wydechowego od podstaw
|
Tak tak, pchajcie 2.5 cala do silników N/A poniżej 2.5 litra pojemności to na pewno będą miały osiągi. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 11:18
|
|
|
Raku napisał/a: | Ja w dwulitrówce NA mialem 2" zrobione na zamowienie. Taka średnice OMP robi do tipo 16v.. |
Seryjny wydech sedici ma 2 cale
(6 cm) |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 21:15
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie no rada bombowa, polecam gdy się chce utrudnić życie. Wiesz co się stanie przy wypolerowanym dolocie? nie? w zimne dni zacznie się skraplać pięknie na nim paliwo i wtedy życzę powodzenia w zapalaniu |
niby z jakiego powodu ma to nic nie dać????? jak masz gładką powierzchnie kolektora dolotowego to powietrze nie jest zwalniane przez chropowata powierzchnie i łatwiej mu jest lecieć dalej, co do tego ciśnienia i srednicy dolotu to cos namieszałem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 21:36
|
|
|
Chropowata powierzchnia lepiej miesza paliwo z powietrzem jak już to wyrównać kanały na łączeniu i papierkiem 120 można polerować |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 22:34
|
|
|
Jak dla mnie to 30 - 50 km to raczej nie możliwe a tym bardziej za małe pieniądze. Ale jak koledzy wspominali wyżej dobry sportowy filtr i wydech i z dobrym wiatrem z 10 km przyjdzie do tego zostaje ci jeszcze chip-tuning na profesjonalne hamowni ( ale nie wiem czy to można stosować w naszych autach) No i to chyba na tyle... Ewentualnie jakaś podmianka na 2.0 ie troszkę buta ma |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:19
|
|
|
Keray69 napisał/a: | Jak dla mnie to 30 - 50 km to raczej nie możliwe a tym bardziej za małe pieniądze. Ale jak koledzy wspominali wyżej dobry sportowy filtr i wydech i z dobrym wiatrem z 10 km przyjdzie do tego zostaje ci jeszcze chip-tuning na profesjonalne hamowni ( ale nie wiem czy to można stosować w naszych autach) No i to chyba na tyle... Ewentualnie jakaś podmianka na 2.0 ie 16V troszkę buta ma |
możliwe
na używanych częściach
będzie tanio |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2010, 11:37
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | niby z jakiego powodu ma to nic nie dać????? | z prostego powodu te nierówności powierzchni są tak nie znaczne że nie mają wpływu na prace silnika więc usuniecie ich nie da żadnego efektu a przynajmniej zużywalnego. Dwa paliwo na gładkiej powierzchni znaczna się skraplać / formować w krople i nie osiąga optymalnej postać mgiełki (która dużo łatwiej zapalić, jak również prędkość spalania jest wyższa). Jedynie co można to pozbyć się jakiś karbów czy dużych nie równości np. na łączeniach, jeśli takie w ogóle są. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 104 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2010, 11:56
|
|
|
Moim zdaniem oplacalniej jest kupic samochód poprostu z wiekszą ilością kucyków. Inwestowanie w przerabianie czasami nie da pożądanego efektu, a wyda się wiecej pieniedzy niz by się mialo wymienic samochód na coś mocniejszy |
|
|
|
|
|