|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Landi renzo - padła pompa - jak odpalić z LPG?? |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 13:28 Landi renzo - padła pompa - jak odpalić z LPG??
|
|
|
Witam. Dziś mój tata wybrał się swoją cytrynką do Kielc (45km), za godzinę dzwoni do mnie -pomocy, padła pompa, więc szukam po całym internecie jak odpalić wóz z LPG (przełącznik 2 stopniowy), wpisywałem w google, znalazłem też to http://forum.tempra.org/t...zny-vt12195.htm ale żadna z tych opcji nie pomogła, więc musiałem po niego pojechać, zapięliśmy linkę i w tych korkach z trudem na łódzkiej osiągnęliśmy kosmiczną prędkość blisko 40km/h co na 2 biegu w cytrynie wynosi trochę ponad 2 tys obr - wtedy włączył się LPG, wóz odpalił i dalej już sam pojechał do domu, ale... pompy do tego nigdzie od ręki nie dostanę, a tata musi jeździć do pracy więc przez kilka dni musiałby odpalać z LPG. Instalacja 2 generacji (chyba, bo jest 1.4 MPI, ale nie sekwencja) Landi renzo, dodaję fotki sterownika i przełącznika, może ktoś miał styczność z takim wynalazkiem i pomoże jak odpalać z LPG
|
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-06-2010, 15:44
|
|
|
mi to wygląda na to że będzie tak jak u mnie
Czyli trzymasz wciśnięty przełącznik i przekręcasz kluczyk - wtedy włącza się zapłon i powinien przeskoczyć na LPG |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 21:51
|
|
|
Nie mam takiej instalacji, ale zazwyczaj to polega na tym, że można awaryjnie odpalić na LPG.
Tak jak opisał Ubek, trzymasz przełącznik i palisz auto, teoretycznie powinien ruszyć na lpg. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 22:06
|
|
|
Nie pamiętam jaką mam instalację, ale u mnie najpierw muszę wyłączyć LPG (czyli diody gasną) a potem wcisnąć przytrzymując około 10 sekund aż z migające diody zaczną świecić stale. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-06-2010, 19:08
|
|
|
meter30, pewnie juz po temacie ale- sa różne instalacje i inne włączanie trybu awaryjnego, mozna tak jak pisze ubek, Przytrzymac przycisk i przekrecic zapłon. Mozna tez tak jak pisze ciechu, ale u mnie jest tak ze musisz przekrecic zapłon na przełączniku kliknac az diody beda migac wtedy nacisnąć i trzymac ok 10s wtedy powinno sie usłyszec charakterystyczny "pyk" elektrozaworu na butli - jesli pyknie to znaczy ze odpali na LPG po dalszym przekreceniu kluczyka. Wszystko zalezy od tego czy w programie centralki LPG jest uaktywniony "rozruch awaryjny silnika" jesli nie ma zaznaczonej opcji to nie ma szans odpalenia silnika. Tak ze tu apel do wszystkich - jesli macie autko na gazie to podjedzcie do gazownika i na wszelki wypadek włączcie ta opcje. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Robson55
witamy nowego
Wiek: 70 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2010, 18:38
|
|
|
Witam wszystkich jeżdżących na gazie.
Po pierwsze to każdy samochód da się odpalić bezpośrednio z gazu, ale wymaga trochę ogarnięcia tematu tzn.
Każda instalacja gazowa II generacji posiada tak zwany komputer, który należy unieruchomić. czyli:
1) wyjmujemy bezpiecznik zasilania komputera.
2) jeżeli są tam 2 bezpieczniki koło siebie to trzeba wyjąć oba.
3) staramy się znaleźć (+12V po stacyjce) tzn. po przekręceniu kluczyka do zapalenia kontrolek.
4) jeżeli nie możemy znaleźć tego punktu to na pewno znajdziemy go na aparacie zapłonowym.
5) podłączamy kawałkiem przewodu do plusa cewki przy reduktorze gazowym.
6) wsiadamy i odpalamy bezpośrednio z gazu.
Teraz tylko kwestia tego czy przy zamkniętym silniczku krokowym silnik będzie chciał pracować,
jeżeli nie to już wyższa szkoła jazdy, bo trzeba podnieść zaworek silniczka krokowego.
Odkręcamy dwa wkręty gwiazdkowe i wyjmujemy silniczek z zaworkiem, podnosimy ręcznie zaworek o jakieś 5mm.
i zakładamy go w to samo miejsce i przykręcamy wkręty.
Odpalamy i sprawdzamy czy silnik pracuje poprawnie, jeżeli nie to powtarzamy manewr jeszcze raz znowu o 5mm.
i tak do uzyskania prawidłowej pracy silnika.
ALE UWAGA JEST TO TYLKO W SYTUACJI AWARYJNEJ I NIE NALEŻY TEGO PATENTU STOSOWAĆ NA STAŁE. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:33
|
|
|
Robson55, nie wynikam gdzie Ty taką instrukcję znalazłeś.. Znajdź nową... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:36
|
|
|
hehe nic z tego nie wynika. a patent z krokowym - bossski. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:46
|
|
|
konikks, krokowiec jest chyba na 3 lub 4 śruby a nie
Robson55 napisał/a: | dwa wkręty |
a
i do tego jest montowany na troxa a nie na
Robson55 napisał/a: | wkręty gwiazdkowe |
i na ja śrubach a nie
Robson55 napisał/a: | wkręty |
|
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Robson55
witamy nowego
Wiek: 70 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2010, 08:07
|
|
|
ubek napisał/a: | konikks, krokowiec jest chyba na 3 lub 4 śruby a nie
Robson55 napisał/a: | dwa wkręty |
a
i do tego jest montowany na troxa a nie na
Robson55 napisał/a: | wkręty gwiazdkowe |
i na ja śrubach a nie
Robson55 napisał/a: | wkręty |
|
konikks, krokowiec jest chyba na 3 lub 4 śruby a nie
Dołóż jeszcze ze dwa żebyś miał więcej do odkręcania.
** Dodano: 14-10-2010, 09:15 **
Witam
Szkoda że straciłem trochę czasu na ten opis.
IDŹCIE DZIECI DO SZKOŁY NA NAUKĘ A POTEM BĘDZIECIE POPRAWIAĆ
I SIĘ NAŚMIEWAĆ CZY SĄ ŚRUBY CZY WKRĘTY BO NAWET TEGO NIEROZRÓŻNIACIE.
!!!!!!!!!!!!!!!!!! DO SZKOŁY GAMONIE !!!!!!!!
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2010, 13:37
|
|
|
nie dam się sprowokować. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|