Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo 1.4/LPG , problem z odpaleniem, odpala raz na
Autor Wiadomość
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 25-05-2007, 21:26   [Benzyna] Tipo 1.4/LPG , problem z odpaleniem, odpala raz na

mam juz taki problem od ok 2 miesiecy, stoi tylko przed domem i rdzewieje, a wiec za kazdym razem przed pierwszym odpaleniem przelaczam na benzyne , chechla chechla ale nie moze odpalic, czasem tak jest ze dzien po dniu probuje odpalic, mysle, ze moze wkoncu zaskoczy ale prowadzi to jedynie do rozladowania akumulatora, tak jak napisalem raz na tydzien albo i wiecej czasu musi minac ze wkoncu zaskoczy, czasem nawet po 5 dni nie uzywania, swiece sa ok, jest iskra , mowili ze to gaznik wiec wzialem sie za czyszczenie ale nic to nie dalo (moze cos zle przeczyscilem ) aale wydawalo mi sie wszystko ok. Gdy juz odpali pojezdze nim troche hmm moze nawet caly dzien ??, odkladam go na noc budze sie rano chcem jechac i dup... wszystko od nowa, nie mam juz do tego sily moze ktos wie co to moze byc i ewentualnie jak naprawic ? aha i wczesniej jak bylo "wmiare" wszystko ok to samochod na benzynie mogl jezdzic jedynie na ssaniu i to prawie na maxa wyciagnietym, na gazie bylo wszystko dobrze. :sciana:
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 16:06   

może być problem z zapłonem i CPW... poszukaj o tym... jak tylko (jeśli masz gaźnik) paliwko dochodzi do gaźnika, to reszta to zapłon; zazwyczaj jak pada CPW to auto raz zapalisz raz nie , losowo, nawet oc kilka dni, ewenutlanie jak tam moduł digiplex- czy ma dobry kontakt z masą, jak przyłącza masy ogólnie pod akumulatorem itp, dodatkowo stan cewki, kopułki, kabli , świec... zapchany gaźnik (ale nie do przesady ;D ) odpali , najwyżej będzie bez mocy i traktorowo chodził... raczje zapłon....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 17:38   

madmax napisał/a:
mowili ze to gaznik wiec wzialem sie za czyszczenie ale nic to nie dalo (moze cos zle przeczyscilem ) aale wydawalo mi sie wszystko ok

W jakim stopniu czyściłeś gaźnik ?
Żeby wyczyścić porządnie gaźnik trzeba go rozebrać prawie na czynniki pierwsze i przedmuchać wszystkie kanaliki i dysze, jeśli tego nie zrobiłeś to może to być przyczyną problemów
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 27-05-2007, 14:47   

no wsumie rozkrecilem go tylko na pół i przeczyściłem tak tylko to co bylo na wierzchu i przedmuchalem dysze

** Dodano: 28-05-2007, 11:03 **
Panowie mogli byscie opisac gdzie dokladnie znajduje sie ten CPW i jak go najlepiej sprawdzic czy dziala ( Tipo 1.4) , znalazlem jedynie na forum gdzie znajduje sie w 1.6 ale u mnie tam tego nie ma .
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2007, 19:20   

po[szukaj] , naprawdę , nawet niedawno, było wiele postów jak wygląda, gdzie jest, jak go sprawdzać itp itd. wpisz CPW lub czujnik wału jako zapytanie...

a co do gaźników - raczej jest z tyłu bloku silnika jakby, na kole, ale były wersje gaźnikowców gdzie nie było typowego (czarna skrzyneczka na grodzi między maską-komorą a kabiną pasażerów) modułu sterowania zapłonem - digiplexu - wtedy inszy masz czujnik i w innym miejscu może być o ile pamiętam... ale jak masz digiplex to wszystko w postach znajdziesz...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-05-2007, 10:08   

Sprawdz czy dochodzi paliwo do gaznika. Ja mam podobnie, tylko nie tak czesto. Przejade np. ok 2 km, zatrzymuje sie wylaczam silnik, ide np. do sklepu,potem probuje odpalic i nie zaskakuje niestety. Wlasnie oddalem go do mechanika, ktory sprawdzi pompe paliwa, bo jak powiedzial-byc moze sie zacina i nie daje paliwa dalej. Jak go odbiore za dwa dni, to dopisze jaka byla przyczyna (jesli ja znajdzie, bo tipo to jeden wielki czar, nigdy nie wiadomo co mozna sie po nim spodziewac)
_________________
tp
  
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 29-05-2007, 11:25   

ok bede bardzo wdzieczny, czekam na diagnoze ;) bo mnie przy tym juz kur... strzela, po raz 6 juz laduje akumulator
  
 
kilolo 


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 10
Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2007, 15:24   

madmax napisał/a:
ok bede bardzo wdzieczny, czekam na diagnoze ;) bo mnie przy tym juz kur... strzela, po raz 6 juz laduje akumulator


Odkrec filtr powietrza i wlej bezposrednio w gaznik troche benzyny ze strzykawki a nastepnie sprobuj zakrecic. Jesli silnik na chwile zaskoczy to oznacza ze masz problem z benzyna czyli pompa/gaznik/przewody.
Jesli nie zaskoczy znaczy problem z zaplonem, moze byc to cewka (chociaz cewka jak sie psuje to dopiero po nagrzaniu sie cos miesza) modul zaplonowy jesli masz aparat zaplonowy magnetti-marelli na bloku silnika. Akurat ja mam taki i w tym przypadku nie ma CPW tylko jest przerywacz magnetyczny w aparacie zaplonowym. No i jeszcze palec rozdzielacza kiedys mi robil problemy przy zapalaniu na zimnym silniku.

Moze byc tez tak ze sie silnik zalewa i trzeba odpalac z wcisnietym na max pedalem gazu.

Ciezko w sumie cos tak na odleglosc poradzic :)
  
 
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 22:56   

No wiec odpowiadam: zostala wymieniona pompa paliwa, silnik od razu ożył i dodatkowo wymieniony tez zostal przekaznik pompy zeby byla wieksza pewnosc naprawy, poniewaz stary przekaznik mial juz lekko nadpalone styki. Jak narazie i oby tak dalej silniczek sie juz nie buntuje i odpala na moje zyczenie, czego i Wam życzę...
_________________
tp
  
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 01-06-2007, 22:16   

okej dzieki bardzo panowie za odpowiedzi, pozostaje mi tylko sluchac waszych rad i sprawdzac po kolei ehh troche roboty czeka.... :( ps. kilolo moze wybierasz sie do Świnoujścia? to przy okazji bys spojrzał :lol:

** Dodano: 02-06-2007, 13:06 **
zrobilem tak jak kolega radzil, mianowicie zdjalem pokrywe filtra powietrza i wstrzyknalem bezposrednio paliwko do gaznika, no i na chwilke zaskoczyl, czyli cos z paliwem, za co najlepiej od poczatku sie zabrac ? co radzicie ?

** Dodano: 02-06-2007, 13:42 **
aa jeszcze jedno, odciagnalem przewod za filtrem paliwa ,zaczalem pompowac przy silniku i patrze czy cos wyleci ,ani troche paliwa nie polecialo byly tylko jakies tam ostatki chyba ewidetnie pompa paliwa no nie ?? hmm tylko pytanie jeszcze gdzie znajduje sie ta pompa ??
  
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-06-2007, 07:47   

Pompe paliwa masz w zbiorniku paliwa. Dojscie jest z bagaznika po prawej stronie odkrecasz okragly dekielek, ktory przykrecony jest trzema wkretami. Zwykle pompowanie nic Ci nie da, bo paliwo jest tloczone pompka elektryczna. Po przekreceniu kluczyka powinienes uslyszec delikatne buczenie i lekkie stukniecie przekaznika, to wlasnie dostaje sie do gazniczka paliwo (wtrysk). Mozesz najpierw obadac przekaznik pompy paliwa (na srodku pod maską pod szybą - czarna plastikowa obudowa przykrecona dwieme srubami od góry) to przekaznik po lewej stronie stojac przodem do samochodu.
_________________
tp
  
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 04-06-2007, 10:14   

ale jeszcze jest ta pompa przy silniku to chyba mechaniczna tak ? moze to byc tez tego wina ?
  
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-06-2007, 10:54   

tad42, chiba cos se pomyliłeś?
madmax, napisał, że ma gaxnik więc o rzadnej elektrycznej pompie w zbiorniku mowy nie ma. Pompa jest mechaniczna, zamontowana z przodu silnika koło aparatu zapłonowego. Na dwóch śrubkach jest...ściągasz węże od paliwa odkrecasz 2 śrubki (klucz nr 13) i pompa wychodzi bez problemu zakładasz nową ( koszt około 50 zł ) :D i smigasz. Aha jak słusznie ktoś juz zauważył 1,4 gaźnik nie posiada CPW jako takiego , Jest tylko czyjnik hallotronowy w aparacie zapłonowym . Aaaaaaaaa i jedno pytanie czemu się męczysz z ta benzyną skoro masz LPG?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 04-06-2007, 15:39   

moto77 dzieki, pompe wlasnie wykrecilem i zamowilem nowa tylko nie jestem pewien czy to akurat to jest walniete noo ale mam nadzieje ze tak, a co do gazu to wogole nie moge odpalac na gazie (jesli silnik jest zimny), kiedys (jak Tipo jeszcze jezdzil) to zawsze uruchamialem na ssaniu na benzynie i po chwili przelaczalem dopiero na gaz, inaczej nie dalo rady. A propo wlasnie tego co to moze byc? jakies dysze pozatykane , ze nie chce odpalac z gazu ??

** Dodano: 04-06-2007, 17:30 **
aha jeszcze jedno, jak mozna sprawdzic czy pompa jest walnieta ? jesli ją wykrecilem i recznie pompuje tą koncowką to powinno byc jakies wyrazne te zasysanie i wysysanie w tym przypadku powietrza. ? bo w tej mojej jest takie delikatne ale jest i nie wiem czy to dobrze czy nie bardzo
  
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2007, 07:07   

kurcze dokładnie nie pamietam ale chyba powinno dość mocno dmuchnąć. ato ze dmucha to nic nie znaczy poniewaz moga sie zaworki przycinac i wtedy nie będzie pompować. ajak ci z gazu palić nie chce to na regulacje jedx .przeciez masz zapewne najprostsza instalke więc bez problemu powinno sie dac na samym gazie jexdzic . Byc może masz źle ustawiony zapłon i ci palić nie chce ( do gazu mozna zwie kszyc wyprzedzenie).
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
wujo1965 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2007, 09:03   

madmax u mnie powodem że nie odpalał na gazie okazały się padnięte membramy w parowniku. Nie mogłem też wyregulować obrotów na gazie. Po wymianie jest o'k.
Wymiane możesz spoko sam zrobić,nic trudnego. Zerknij tylko na opis jak robił to miszko (jest dużo foto)
http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
_________________
Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
     assistance   Moneta
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 05-06-2007, 12:42   

ok dzieki wielkie, tylko najpierw chcialbym zajac sie tym paliwem zeby normalnie odpalał, kupilem dzis nową pompe paliwa, wlasnie zamontowalem i co ??? dup.... , odlaczylem od pompy (zeby sprawdzic czy wszystko ok) przewod tloczenia do gaznika no i benzyna z niej nie wyplywala ani z tego wynika nie doplywala, cholera o co chodzi ? widac teraz ze nowy wydatek raczej nie byl potrzebny :(
  
 
kilolo 


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 10
Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-06-2007, 13:21   

Sciagnij wezyk doprowadzajacy benzyne do pompy i sprobuj zassac paliwo ustami, moze masz jakis syf w zbiorniku ktory zatkal wezyk.
Pozatym mozesz wziac pusta czysta butelke po jakims napoju nalac do niej benzyny , wlozyc wezyk i podlaczyc do pompy i w ten sposob tez sprawdzisz czy to moze byc wina zbiornika/weza doprowadzajacego.
Jesli chodzi o odpalanie na gazie to mozna troche pokrecic srubka regulacyjna na parowniku oczywiscie wczesniej zaznaczyc jej polozenie zeby potem moc wrocic do pozycji pierwotnej.
  
 
 
wujo1965 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2007, 20:15   

A może filtr paliwa na przewodzie wymaga już wymiany?
kilolo napisał/a:
Sciagnij wezyk doprowadzajacy benzyne do pompy i sprobuj zassac paliwo ustami, moze masz jakis syf w zbiorniku ktory zatkal wezyk

ja bym próbował w odwrotnym kierunku czyli przedmuchać w kierunku zbiarnika.
Ewentualnie wyjmij i przeczyść czujnik poziomu paliwa(filtry). Jest w download opis jak wyjąć i rozebrać.
_________________
Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
     assistance   Moneta
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 06-06-2007, 23:23   

zassalem paliwko (troche sie opilem) i wkoncu zaskoczylo aale chodzi znowu tylko na ssaniu, raz tylko sie udalo, ze chodzil bez ssania i to na dobrych obrotach. Jednak gdy zgasilem auto i probowalem odpalic to mimo wszystko nie za kazdym razem chcial odpalic np po przelaczeniu na gaz i wylaczeniu silnika aby znowu uruchomic z benzyny musialem zasysac paliwo (troche to meczace) . Jak juz odpalił to silnik bardzo szybko sie nagrzewał ,wydaje mi sie , ze nawet za szybko i pozniej jak juz gazowalem przy silniku i wylaczylem silnik to z gaznika wydobywal sie dymek hmm to normalne od nagrzania ? bo troche mi sie to nie podoba i czy musi byc uszczelka miedzy gorna czescia gaznika a dolna ?? i jeszcze jedno, za filtrem paliwa przewod paliwa wchodzic w taki hmm jakby "rozdzielacz"? i z tamtad leci do pompy paliwa, nastepnie z pompy paliwa przewod nie idzie bezposrednio do gaznika tylko do takiej czarnej beczulki za gaznikiem i dopiero z tego do gaznika. Podczas prob czasem omijalem te 2 rzeczy podlaczajac poprostu bezposrednio do pompy i z pompy do gaznika i wydaje mi sie ze nie raz nawet lepiej chodzil niz jak by bylo podlaczone do tego. Mozecie mi powiedziec co to jest ? ten rozdzielacz to jakies odciecie benzyny przy hamowaniu? a ta czarna beczulka to jeszcze dodatkowy filtr ??
  
 
kilolo 


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 10
Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-06-2007, 13:06   

Na moj gust masz slabo drozny uklad paliwowy.
Zdejmij wezyk za pompa i zobacz czy jak krecisz rozrusznikiem to sie porzadnie leje czy tez ledwo sika. Jak ledwo to zajrzyj do zbiornika czy jakis syf ci nie zapycha filtra w srodku.
Sprobowac tez mozesz tak jak pisalem podlaczajac do pompy paliwa butelke z benzyna.
Jak przelaczysz z gazu na bezyne to wiadomo ze trzeba troche pokrecic aby zassac benzyne.
Jezeli silnik sie nagrzewa to nie problem, gorzej gdy sie przegrzewa zbytnio , wtedy masz problem z uszczelka pod glowica lub w najlepszym razie termostatem.
Jesli chodzi o rozdzielacz i beczulke to nie wiem o czym piszesz ;)
Na gazie ci zapala normalnie ?
  
 
 
madmax 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: swinoujscie
Wysłany: 07-06-2007, 18:06   

postaram sie zrobic zdjecia tych niewyjasnionych przedmiotow a co do gazu to wczesniej moglem jedynie przejsc na gaz jak wczesniej odpalilem go na benzynie bo zeby sam odpalil z gazu to nie dalo rady
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load