Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczący i palący się pasek altka
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2012, 15:21   Piszczący i palący się pasek altka

Witam. Od dwóch dni nie moge się uporać z moim problemem. Otóż pasek od altka się ślizgał jak odpaliłem silnik dopóki altek się nie wzbudził. Po nagrzaniu było ok. Pewnego dnia pasek zaczął mi się palić, z pod maski leciał dym. Wszystkie koła od pompy, od altka były strasznie gorące. Wyjąłem alternator, miałem kupiony drugi na zaś. Po wymianie było znowu to samo. Pasek się palił. Więc co mi zostało ? zauważyłem że rolka od pompy wodnej ma luz więc wymieniłem pompę wody na drugą. Teraz rolka nie ma luzu. Kupiłem nowy pasek. Założyłem i przy wysokich obrotach jest to samo. Dodam że pasek nadal piszczy choć jest odpowiednio napięty i nowy !!! Skończyły mi się pomysły. Proszę o porady. Rolki teraz grzeją się ale na tyle że spokojnie można się do nich dotknąć. Nie wiem czy to normalne ? Problem mam z paskiem który przy niskich obrotach piszczy, po chwili się uspokaja ale gdy zapalę światła piszczy cały czas i się topi na kantach. Altek chodzi bardzo lekko więc jego wykluczam. Ładowanie bez obciążenia 14,3V.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-05-2012, 15:36   

a wymieniałeś rolke paska alternatora tą plastikową ? bo po opisie wnioskuje ze wymieniles alternator pompe wodna i pasek bez rezultatu a tu raczej problem bedzie lezal po zatartej rolce i przez to wszytsko sie grzeje bo pasek cały czas sie slizga po stojącej w miejscu rolce
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-05-2012, 15:50   

Miałem podobny problem, tylko inne objawy. Pasek świszczał podczas jazdy i bardzo szybko się zużywał. Wymiana rolki prowadzącej paska klinowego pomogła. Ważne jest również, by pasek był odpowiednio napięty.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2012, 22:33   

Chłopaki ja mam gaźnikowca i nie ma takiej rolki :lalala: problem narazie rozwiązałem. Pomogło naciągnięcie paska jeszcze bardziej. NArazie jest ok zobaczymy jak szybko będzie się zużywał pasek.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 28-05-2012, 22:41   

Lasgo07 napisał/a:
jak szybko będzie się zużywał pasek.

lub jak szybko pęknie :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2012, 22:53   

KrzychuB, pęknąć to nie pęknie. Ugina się z 0,5 cm. Pytałem kolegi fachowca to powiedział że jest dobrze.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2012, 23:29   

Lasgo07,stawiam na zuzyte ktores kolo(lub kola)pasowe.Rowki poprostu sie wycieraja i sa za szerokie po latach.To w ktorym pasek najbardziej sie zaglebia nalezaloby wymienic.Czasem pomaga zalozenie odrobine szerszego paska(moze zamiast 10 wejdzie 11mm pasek) wtedy bedzie mniej ,,wrzynal"sie w kola.Jesli wchodzi gleboko w kola ciagnie plaska powierzchnia od spodu a nie klinuje sie na bokach-wtedy szybko sie zuzywa,luzuje a potem piszczy.Najlepiej tez uzywac paskow klinowych bez poprzecznych naciec chociaz coraz trudniej takie dostac.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load