Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Slabnoca ladowanie
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2013, 08:53   Slabnoca ladowanie

Witam,Panowie.Zdaje mi sie ze z ladowaniem w moim tipo cos nie tak.Silnik 1.6 i.e 75KM.Alternator 14V 65A.Gdy odpalam zimnego przez pierwsze 2-3 min napiecie na klemach akumulatora z wlaczonymi swiatlami 14V.Ale po chwili slabnie do ok 13.7V.No i sytuacja sie powtarza.Ostygnie i rano znowu ladowanie conajmniej 14 V.Alternator przeszedl naprawe w tamtym roku ale cos mi sie zdaje ze tak juz mial po naprawie.Czy tak ma byc?Czy tez tak macie?Jakie napiecie powinno byc.14V wystarcza czy 14.4 dopiero jest ok?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2013, 19:23   

Bez obciążenia powinno być 14,2 V po załączeniu świateł może spaść tak jak piszesz do 14V ale nie powinno spadać więcej , napięcie powinno się utrzymywać jeśli po nagraniu spada może robi się zwora między uzwojeniem a stojanem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2013, 08:25   

Czyli altek do wymiany.Ladowanie slabnie juz po minucie od odpalenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2013, 10:34   

Najlepiej rozebrać ,stojan podgrzać obok pieca albo kominka i sprawdzić na ciepłym czy nie ma oporu lub zwarcia między uzwojeniem a stojanem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-11-2013, 23:24   

shagger78, U mnie od początku jest ładowanie 14,10 V bez świateł. A na światłach ok. 13,80 V i nigdy nie miałem problemów z rozruchem (nawet w mrozy) i żadna kontrolka się nie żarzy.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-11-2013, 05:58   

Lasgo07, Bo masz prawidłowo ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
wania 
witamy nowego


Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2013, 18:57   

Hoho, ja po wymianie alternatora mam 14,6 przy obciążeniu :lalala: Czy takie ładowanie jest ok? Czy za duże też nie jest za dobre?
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-11-2013, 19:29   

wania, według mnie za duże i pewnie wina regulatora napięcia, ale niech szpece odpowiedzą ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2013, 22:59   

wania, za duze masz ladowanie Kolego.Do wymiany regulator napiecia bo tylo on decyduje o tym.Jezdzac tak jak jest przeladowujesz akumulator.Tym samym krocej on pozyje.

Z tego co wiem wzorcowe ladowanie to 14.4 na klemach akumulatora bez obciazenia.Na swiatlach nie powinno spadac ponizej 13.7V bo swiadczy to o uszkodzeniu diody prostowniczej lub jednej z trzech faz uzwojenia akumulatora.Radzilem sie elektryka ktory siedzi w tym fachu i jest najbardziej uznany w tym fachu.U mnie wlasnie na zimnym 14.2 na swiatlach ale po rozgrzaniu silnika potrafi spasc do 13.6.I tez sie nic nie dzieje,nigdy pradu nie brakuje i zawsze pewny rozruch.Chodzi mi tylko o to ze majac prawidlowe napiecie ladowania conajmniej 14.0 V beda mi lepiej swiatla swiecily :) O to sie rozchodzi :)

Altek musze wymienic bo z tym juz walczylem i niewiele to dalo a chcialbym miec wreszcie prawidlowo.W bylym tipo na zime przerabialem reg.napiecia tak ze pod obciazeniem typu,swiatla,dmuchawa,podgrzewane siedzenia dawal 14.4.No i tam swiatla swiecily dzieki temu jasniej.W tym tipo przez 2 lata nie spalila sie ani jedna zarowka.O czyms to swiadczy prawda :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load