Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy monowtrysk mozna wyregulować ??
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2008, 09:56   Czy monowtrysk mozna wyregulować ??

Witam, wczoraj mechanik naprawil mi pompe paliwa i uatko na szczeście zapala mi juz z benzyny, ale na paliwie bardzo kopci i troche przerywa. Z rury wydbobywa się niebiski dym, a jak dodam gazu to czarny. Nie śmierdzi olejem. Moim zdaniem to jest za duza dawka paliwa ustawiona. Dodam ze na gazie jest lux, z rury nawet troche dymku nie wyleci. Wiecie cos na ten temat ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2008, 10:42   

Mam dokładnie tak samo. Z rana to nawet sobie potrafi strzelić z tłumika i zostawia mokre ślady. Kopci jak parowóz, albo traktor.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:02   

Lasgo07, koncówka wtrysku ci sie przypaliła od gazu jak nie jezdziłes na PB
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:19   

Lasgo07 napisał/a:
Z rury wydbobywa się niebiski dym, a jak dodam gazu to czarny
Nie chce cie martwić ale to są typowe objawy nieszczelności cylindra i przedostawania się oleju nad tłok, zwłaszcza to kopcenie na niebiesko. Druga sprawa w zimne i wilgotne dni zawsze dymi nawet bardzo ale jest to dym biały związany z wilgotnym powietrzem zwłaszcza na nie rozgrzanym silniku.
Lasgo07 napisał/a:
Moim zdaniem to jest za duza dawka paliwa ustawiona
Mono wtryskiem steruje komp, zbyt bogata mieszanka może być wynikiem niesprawnej sądy lambda. Ogólne spalanie na bp wzrośnie o około 0,5-1l sondę trzeba zdiagnozować, jeśli nie wykaże oznak życia wymienić bo to dość istotny element.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2008, 11:22   

Ale te kopcenie jest tylko na benzynie, na gazie nic nie kopci i spala ładnie 9,5 litra gazu więc chyba sonda tez odpada. A ten niebiski dym to napewno nie jest z olejem poniewaz nie smierdzi olejem tylko benzyną z rury.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:24   

Dawki paliwa nie wyregulujesz bo jest ona dopieranie na podstawie odczytów z różnych czujników.
Do sprawdzenia czujnik temperatury, sonda lambda, choć jak masz lpg II generacji i na gazie jest ok to sonda powinna też być ok.
Możliwe że leje wtryskiwacz, można próbować jakiś środków do czyszczenia wtrysków dodawanych do benzyny, ale jak wtryskiwacz jest uszkodzony mechanicznie/elektrycznie to nie pomogą.

Nie zaszkodzi zresetować komputer od wtrysku a nuż pomoże.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:28   

Cytat:
Lasgo07, koncówka wtrysku ci sie przypaliła od gazu jak nie jezdziłes na PB
przecież spalanie nie następuję w podstawie z wtryskiem :lalala: to co ma się przypalać? ;> jak coś to mogła się troszkę wybrudzić od powietrza, gazu i oleju gdyż nie pracuje. Można ściągnąć obudowę filtra i wy oglądać choć szczerze wątpię w tą teorie :lalala: sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. Bardziej obstawiam nie sprawną sondę, plus zalecam dokonać pomiaru kompresji każdego cylindra. Szkoda że nie mieszkasz trochę bliżej na następnym spocie grupa mało polska będzie miała gratisowy pomiar.

** Dodano: 31-10-2008, 11:33 **
romano napisał/a:
sonda lambda, choć jak masz lpg II generacji i na gazie jest ok to sonda powinna też być ok.
zależy, jak wysiądzie sonda to na LPG wzrośnie mu spalanie, wizualnych efektów nie powinien mieć więc może nawet nie zauważyć.

** Dodano: 31-10-2008, 11:34 **
romano napisał/a:
Do sprawdzenia czujnik temperatury
Chodzi ci o ten niebieski w kolektorze dolotowym. Dobrze mowie?

** Dodano: 31-10-2008, 11:42 **
Lasgo07, tu masz dla przykładu artykuł http://moto.wp.pl/kat,457...ml?ticaid=16e1c o kolorze dymu z rury. Akurat czytam ostatnio parę książek o diagnostyce silników :lalala:

** Dodano: 31-10-2008, 11:45 **
Białym się nie przejmuj chyba że pojawia się go znaczna ilość również w ciepłe dni i ubywa płynu chłodzącego czasem na zbiorniczku widać czarną oblamówkę z oleju, wtedy zacząć się martwić. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-10-2008, 11:56   

Na gazie może być ok, gdyż instalacje gazowe posiadają emulator sondy lambda, czyli "zastępuje sondę".
Po przełączeniu na Pb z sondy zamontowanej przed tłumikiem pobierane są odczyty.

Sondę możesz sprawdzić poprzez oscyloskp, najlepiej taki podłączyny pod komputer, który pokaże na ekranie ładny jej wykres.

Warto też sprawdzić inne czujniki i to jako pierwszy czujnik temperatury silnika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2008, 12:18   

romano, a jak mozna zresetować kompa ? wypiąć kleme z akumulatora?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2008, 14:58   

Lasgo07, :szukaj: jest na forum jak to zrobić
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2008, 22:39   

miszko napisał/a:
Na gazie może być ok, gdyż instalacje gazowe posiadają emulator sondy lambda, czyli "zastępuje sondę".
Po przełączeniu na Pb z sondy zamontowanej przed tłumikiem pobierane są odczyty.

Nie do końca tak jest.
Sonda działa zarówno na PB jak i na LPG, ale ponieważ odczyty z sondy na lpg są trochę inne niż na pb to podczas pracy na gazie do komputera od wtrysku puszcza się sygnał z emulatora, żeby komp nie wariował.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2008, 17:32   

Chłopaki, mój samochód ma wyraźnie przykręconą dawkę powietrza na wtryskiwaczu. I to widać bo kopci i chla benzyne jak Polonez. Wiecie może czy można to wyregulować ? na gaźniku się znam ale na wtrysku nie bardzo, bo już dawno bym sobie z tym poradził.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2008, 20:32   

Lasgo07 napisał/a:
Chłopaki, mój samochód ma wyraźnie przykręconą dawkę powietrza na wtryskiwaczu. I to widać bo kopci i chla benzyne jak Polonez. Wiecie może czy można to wyregulować ?

Nie da rady regulować dawki powietrza w dosłownym tego sensie.
Możesz sprawdzić stan układu dolotowego(filtr powietrza i drożność przewodów), czy coś się nie przytkało.
Plus sprawdzenie czujników odpowiadających za dobór dawki paliwa: czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda lambda a, że trudno to zrobić w warunkach domowych to możesz podjechać na diagnostykę układu wtryskowego pod warunkiem, że nie resetowałeś kompa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2008, 17:52   

Witam. Kolega Romano dobrze pisze. We wtryskach nic się nie reguluje. Dawka paliwa jest dobierana na podstawie informacji z różnych czujników.
Na zimnym za ssanie odpowiada czujnik na kolektorze z niebieską wtyczką. Przy nagrzanym silniku nie bierze on udziału tylko czujnik temp zasysanego powietrza. Sonda zaczyna pracować po kilku minutach a można ją sprawdzić miernikiem czy napięcie się zmienia bo jak utrzymuje stałą wartość około 0,5V to znaczy że jest uszkodzona. Wtryskiwacz owszem może być uszkodzony, albo zabrudzony.

Kopcenie na biało to norma i było już o tym wiele razy. Proponowałbym spradzić jeszcze regulator ciśnienia paliwa(pisałem w dziale rozwiązane usterki).

Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2008, 18:39   

Dzisiaj zaczęło się inaczej, na benzynie jak zapale zimny samochód, to na ssaniu chodzi jako tako, obroty ma w miare. Ale gdy ssanie się wyłączy, dla przykładu jak ma silnik 90 stopni czyli jest rozgrzany, to jak wrzuce go z gazu na benzyne to zaraz gaśnie :( jak dodam gazu to przerywa strasznie, a jak puszcze noge z gazu to gaśnie. Nie trzyma obrotów na benzynie, na gazie jest super, ale na benzynie mozna tylko postac i go pogazować az sie rozgrzeje bo o jeździe nie ma mowy. Czyli krotko mowiac zrobilo sie gorzej. A nie myślicie ze to mogłby pójść silniczek krokowy ???

** Dodano: 05-11-2008, 22:54 **
Czy jak odłączyłem sonde to mógł sie rozwalic silniczek krokowy ? czy to nie ma znaczenia ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2008, 11:29   

Nie ma to znaczenia. Mase czujników odpinałem nawet na pracującym silniku i nigdy nic się nie stało. Sonda nie ma nic do silniczka krokowego. Silniczek sterowany jest z czujnika temp cieczy na kolektorze i potencjometru przepustnicy.

Jak odłączysz sondę to komputer przyjmie wartość średnią ale takie cyrki nie powinny się dziać.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 19:23   

Chłopaki a co zrobić jak mi ssanie nie działa ? Jak załącze zimny silnik to obroty są bardzo niskie póki się nie rozgrzeje. Wywnioskowałem ze ssanie automatycznie mi nie działa. Sprawdzalem silniczek krokowy, działa. Co jeszcze odpowiada za ssanie ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2008, 20:38   

Niebieski czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym... chyba :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 20:39   

JAM_BELFEGOR, A gdzie go moge szukać ?? ostatnio szukałem ale nie mogłem znaleźć ? Możesz mi jakoś pomoc ?

** Dodano: 08-11-2008, 20:39 **
Dodam, że ostatnio jak odłączyłem sonde, to na benzynie miał lepsze obroty i nawet dało się jechać. Nie szarpał, można tak jeździć z odłączoną sondą dopóki jej nie wymienie ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2008, 20:54   

Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, A gdzie go moge szukać ?? ostatnio szukałem ale nie mogłem znaleźć ? Możesz mi jakoś pomoc ?

Z tyłu silnika, tak bardziej od strony pasażera w kolektorze dolotowym jest wkręcony czujnik temperatury. Możesz odpiąć wtyczkę z niego i zobaczyć czy będzie gorzej czy tak samo.
Lasgo07 napisał/a:
można tak jeździć z odłączoną sondą dopóki jej nie wymienie ?

Spokojnie możesz jeździć, tylko spalanie może się trochę zmienić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2008, 13:13   

Dzisiaj odpiąłem czujnik znajdujący się po prawej stronie na samym dole jakby przy skrzyni biegów nie wiem od czego on jest ale po odpięciu było tak samo. Potem zobacze ten co jest od strony pasażera.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load