Czy monowtrysk mozna wyregulować ?? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2008, 09:56 Czy monowtrysk mozna wyregulować ??
|
|
|
Witam, wczoraj mechanik naprawil mi pompe paliwa i uatko na szczeście zapala mi juz z benzyny, ale na paliwie bardzo kopci i troche przerywa. Z rury wydbobywa się niebiski dym, a jak dodam gazu to czarny. Nie śmierdzi olejem. Moim zdaniem to jest za duza dawka paliwa ustawiona. Dodam ze na gazie jest lux, z rury nawet troche dymku nie wyleci. Wiecie cos na ten temat ? |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2008, 10:42
|
|
|
Mam dokładnie tak samo. Z rana to nawet sobie potrafi strzelić z tłumika i zostawia mokre ślady. Kopci jak parowóz, albo traktor. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:02
|
|
|
Lasgo07, koncówka wtrysku ci sie przypaliła od gazu jak nie jezdziłes na PB |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Z rury wydbobywa się niebiski dym, a jak dodam gazu to czarny | Nie chce cie martwić ale to są typowe objawy nieszczelności cylindra i przedostawania się oleju nad tłok, zwłaszcza to kopcenie na niebiesko. Druga sprawa w zimne i wilgotne dni zawsze dymi nawet bardzo ale jest to dym biały związany z wilgotnym powietrzem zwłaszcza na nie rozgrzanym silniku. Lasgo07 napisał/a: | Moim zdaniem to jest za duza dawka paliwa ustawiona | Mono wtryskiem steruje komp, zbyt bogata mieszanka może być wynikiem niesprawnej sądy lambda. Ogólne spalanie na bp wzrośnie o około 0,5-1l sondę trzeba zdiagnozować, jeśli nie wykaże oznak życia wymienić bo to dość istotny element. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:22
|
|
|
Ale te kopcenie jest tylko na benzynie, na gazie nic nie kopci i spala ładnie 9,5 litra gazu więc chyba sonda tez odpada. A ten niebiski dym to napewno nie jest z olejem poniewaz nie smierdzi olejem tylko benzyną z rury. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:24
|
|
|
Dawki paliwa nie wyregulujesz bo jest ona dopieranie na podstawie odczytów z różnych czujników.
Do sprawdzenia czujnik temperatury, sonda lambda, choć jak masz lpg II generacji i na gazie jest ok to sonda powinna też być ok.
Możliwe że leje wtryskiwacz, można próbować jakiś środków do czyszczenia wtrysków dodawanych do benzyny, ale jak wtryskiwacz jest uszkodzony mechanicznie/elektrycznie to nie pomogą.
Nie zaszkodzi zresetować komputer od wtrysku a nuż pomoże. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:28
|
|
|
Cytat: | Lasgo07, koncówka wtrysku ci sie przypaliła od gazu jak nie jezdziłes na PB | przecież spalanie nie następuję w podstawie z wtryskiem to co ma się przypalać? jak coś to mogła się troszkę wybrudzić od powietrza, gazu i oleju gdyż nie pracuje. Można ściągnąć obudowę filtra i wy oglądać choć szczerze wątpię w tą teorie sprawdzić nigdy nie zaszkodzi. Bardziej obstawiam nie sprawną sondę, plus zalecam dokonać pomiaru kompresji każdego cylindra. Szkoda że nie mieszkasz trochę bliżej na następnym spocie grupa mało polska będzie miała gratisowy pomiar.
** Dodano: 31-10-2008, 11:33 **
romano napisał/a: | sonda lambda, choć jak masz lpg II generacji i na gazie jest ok to sonda powinna też być ok. | zależy, jak wysiądzie sonda to na LPG wzrośnie mu spalanie, wizualnych efektów nie powinien mieć więc może nawet nie zauważyć.
** Dodano: 31-10-2008, 11:34 **
romano napisał/a: | Do sprawdzenia czujnik temperatury | Chodzi ci o ten niebieski w kolektorze dolotowym. Dobrze mowie?
** Dodano: 31-10-2008, 11:42 **
Lasgo07, tu masz dla przykładu artykuł http://moto.wp.pl/kat,457...ml?ticaid=16e1c o kolorze dymu z rury. Akurat czytam ostatnio parę książek o diagnostyce silników
** Dodano: 31-10-2008, 11:45 **
Białym się nie przejmuj chyba że pojawia się go znaczna ilość również w ciepłe dni i ubywa płynu chłodzącego czasem na zbiorniczku widać czarną oblamówkę z oleju, wtedy zacząć się martwić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 11:56
|
|
|
Na gazie może być ok, gdyż instalacje gazowe posiadają emulator sondy lambda, czyli "zastępuje sondę".
Po przełączeniu na Pb z sondy zamontowanej przed tłumikiem pobierane są odczyty.
Sondę możesz sprawdzić poprzez oscyloskp, najlepiej taki podłączyny pod komputer, który pokaże na ekranie ładny jej wykres.
Warto też sprawdzić inne czujniki i to jako pierwszy czujnik temperatury silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2008, 12:18
|
|
|
romano, a jak mozna zresetować kompa ? wypiąć kleme z akumulatora? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 14:58
|
|
|
Lasgo07, jest na forum jak to zrobić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 22:39
|
|
|
miszko napisał/a: | Na gazie może być ok, gdyż instalacje gazowe posiadają emulator sondy lambda, czyli "zastępuje sondę".
Po przełączeniu na Pb z sondy zamontowanej przed tłumikiem pobierane są odczyty. |
Nie do końca tak jest.
Sonda działa zarówno na PB jak i na LPG, ale ponieważ odczyty z sondy na lpg są trochę inne niż na pb to podczas pracy na gazie do komputera od wtrysku puszcza się sygnał z emulatora, żeby komp nie wariował. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2008, 17:32
|
|
|
Chłopaki, mój samochód ma wyraźnie przykręconą dawkę powietrza na wtryskiwaczu. I to widać bo kopci i chla benzyne jak Polonez. Wiecie może czy można to wyregulować ? na gaźniku się znam ale na wtrysku nie bardzo, bo już dawno bym sobie z tym poradził. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2008, 20:32
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Chłopaki, mój samochód ma wyraźnie przykręconą dawkę powietrza na wtryskiwaczu. I to widać bo kopci i chla benzyne jak Polonez. Wiecie może czy można to wyregulować ? |
Nie da rady regulować dawki powietrza w dosłownym tego sensie.
Możesz sprawdzić stan układu dolotowego(filtr powietrza i drożność przewodów), czy coś się nie przytkało.
Plus sprawdzenie czujników odpowiadających za dobór dawki paliwa: czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda lambda a, że trudno to zrobić w warunkach domowych to możesz podjechać na diagnostykę układu wtryskowego pod warunkiem, że nie resetowałeś kompa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 17:52
|
|
|
Witam. Kolega Romano dobrze pisze. We wtryskach nic się nie reguluje. Dawka paliwa jest dobierana na podstawie informacji z różnych czujników.
Na zimnym za ssanie odpowiada czujnik na kolektorze z niebieską wtyczką. Przy nagrzanym silniku nie bierze on udziału tylko czujnik temp zasysanego powietrza. Sonda zaczyna pracować po kilku minutach a można ją sprawdzić miernikiem czy napięcie się zmienia bo jak utrzymuje stałą wartość około 0,5V to znaczy że jest uszkodzona. Wtryskiwacz owszem może być uszkodzony, albo zabrudzony.
Kopcenie na biało to norma i było już o tym wiele razy. Proponowałbym spradzić jeszcze regulator ciśnienia paliwa(pisałem w dziale rozwiązane usterki).
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 18:39
|
|
|
Dzisiaj zaczęło się inaczej, na benzynie jak zapale zimny samochód, to na ssaniu chodzi jako tako, obroty ma w miare. Ale gdy ssanie się wyłączy, dla przykładu jak ma silnik 90 stopni czyli jest rozgrzany, to jak wrzuce go z gazu na benzyne to zaraz gaśnie jak dodam gazu to przerywa strasznie, a jak puszcze noge z gazu to gaśnie. Nie trzyma obrotów na benzynie, na gazie jest super, ale na benzynie mozna tylko postac i go pogazować az sie rozgrzeje bo o jeździe nie ma mowy. Czyli krotko mowiac zrobilo sie gorzej. A nie myślicie ze to mogłby pójść silniczek krokowy ???
** Dodano: 05-11-2008, 22:54 **
Czy jak odłączyłem sonde to mógł sie rozwalic silniczek krokowy ? czy to nie ma znaczenia ? |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2008, 11:29
|
|
|
Nie ma to znaczenia. Mase czujników odpinałem nawet na pracującym silniku i nigdy nic się nie stało. Sonda nie ma nic do silniczka krokowego. Silniczek sterowany jest z czujnika temp cieczy na kolektorze i potencjometru przepustnicy.
Jak odłączysz sondę to komputer przyjmie wartość średnią ale takie cyrki nie powinny się dziać. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2008, 19:23
|
|
|
Chłopaki a co zrobić jak mi ssanie nie działa ? Jak załącze zimny silnik to obroty są bardzo niskie póki się nie rozgrzeje. Wywnioskowałem ze ssanie automatycznie mi nie działa. Sprawdzalem silniczek krokowy, działa. Co jeszcze odpowiada za ssanie ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 20:38
|
|
|
Niebieski czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym... chyba |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2008, 20:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR, A gdzie go moge szukać ?? ostatnio szukałem ale nie mogłem znaleźć ? Możesz mi jakoś pomoc ?
** Dodano: 08-11-2008, 20:39 **
Dodam, że ostatnio jak odłączyłem sonde, to na benzynie miał lepsze obroty i nawet dało się jechać. Nie szarpał, można tak jeździć z odłączoną sondą dopóki jej nie wymienie ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 20:54
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, A gdzie go moge szukać ?? ostatnio szukałem ale nie mogłem znaleźć ? Możesz mi jakoś pomoc ?
|
Z tyłu silnika, tak bardziej od strony pasażera w kolektorze dolotowym jest wkręcony czujnik temperatury. Możesz odpiąć wtyczkę z niego i zobaczyć czy będzie gorzej czy tak samo.
Lasgo07 napisał/a: | można tak jeździć z odłączoną sondą dopóki jej nie wymienie ? |
Spokojnie możesz jeździć, tylko spalanie może się trochę zmienić. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2008, 13:13
|
|
|
Dzisiaj odpiąłem czujnik znajdujący się po prawej stronie na samym dole jakby przy skrzyni biegów nie wiem od czego on jest ale po odpięciu było tak samo. Potem zobacze ten co jest od strony pasażera. |
|
|
|
|
|