Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ALFA ROMEO 156 2,4 jtd
Autor Wiadomość
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2008, 21:40   ALFA ROMEO 156 2,4 jtd

mam prozbe ojciec zamierza taka kupic i wsumie to jak T/T tez włokie co mi mozecie powiedziec o tym samochodzie silniku itp z góry dzieki
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-07-2008, 21:46   

albert19912 napisał/a:
ojciec zamierza taka kupic i wsumie to jak T/T tez włokie


albert19912, no jasne możesz też powiedzieć że Ferrari Enzo to jak T/T :arrow: też włoskie.
Z T/T w Alfie nie ma za wiele technologii oprócz pokrewnego silników 1,9 i 2,4JTD
Benzynowce to Twin Sparki, niestety mieniące się jako dość awaryjne, a najgorsze, że ciężko znaleźć gościa, który tak naprawdę na tych silnikach się zna.
Spędziłem trochę czasu na forum Alfy bo myślałem o zakupie 156-tki ale się wyleczyłem.
Akurat ten silnik o którym piszesz to dobra jednostka pod warunkiem, że nie jest zajeżdżona jak koń po przysłowiowym westernie bo wtedy pożałuje ojciec, momentu w którym to auto zakupił.
Generalnie autko wg piękne, szczególnie Sportwagon.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2008, 21:48   

wsumie to ja go namówiłem bo mi sie podoba heh i 2,4 jtd podobno sa jednym z lepszych motorków w alfach
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-07-2008, 06:35   

Jeśli chodzi o "Fiatowskie" silniki diesla to wszystkie są bardzo dobre i godne polecenia.Świedczy o tym adaptacja tych że silników do Saaba, Cadilaka(chyba), Opla, Suzuki... i wykorzystanie samej technologii Common rali w silnikch HDi. Przy tankowaniu DOBREJ jakości paliwa nie powinno być z nimi żadnego problemu. Ale tak jak zasugerował Emf, przed zakupem sprawdzić czy silnik nie jest zajechany, i czy auto nie było bite. Włocha i francuza po wypadku ciężko poprawnie poskładać :) ...za dużo elektroniki... pierdołów, najczęściej stąd w późniejszym etapie eksploatacji pojawiają sie problemy. Co do Twin spark, rzeczywiście problematyczny jest wariator faz rozrządu,i jego awaria jest ponoć nieunikniona:) ale pilnowanie odpowiedniego poziomu oleju (więcej niż połowa miarki) znacząco przedłuża jego trwałość. W temacie zawieszenia to roczny wydatek na remont jest pierwiastkiem kwadratowym mnożonym przez 200 z prędkości, jaką pokonujesz dziurawy odcinek drogi:-) np. 36 km/h- 6 x 200 = 1200zł ;-P ;-D ... Nooo a w temacie właściwości jezdnych + komfortu, przyjemności z jazdy, jest to najlepsza przednionapendówka w swojej klasie...
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2008, 07:20   

Emf napisał/a:
Akurat ten silnik o którym piszesz to dobra jednostka pod warunkiem, że nie jest zajeżdżona jak koń po przysłowiowym westernie bo wtedy pożałuje ojciec, momentu w którym to auto zakupił.



Nie strasz gościa, w najgorszym przypadku wymieni dwumas, przepływke i pompe oleju, no chyba że to co kupi to przywiezie na lawecie a nie dokula się o własnych siłach. Mówie tutaj wyłącznie o samym silniku 2,4JTD 136 KM c( 130 we fiacie a 140 w alfie )
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rob 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 487
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-07-2008, 19:03   

Hipo napisał/a:
Mówie tutaj wyłącznie o samym silniku 2,4JTD 136 KM c( 130 we fiacie a 140 w alfie )

W alfie też 136 km (100kw)
Ktoś już kiedyś pytał na forum o ten model i dalej twierdze że jak nie katowane to motorek długo będzie służył,umnie 185.000 tysiączków i mgnie do przodu jak diabli,polecam jest duży wybór i warto autko dobrze obejrzeć przed zakupem a nawet podjechać na stacje diagnostyczną i go przejrzeć,dobrze wytrzepać i sprawdzić zawiasy bo to kosztowna sprawa.
Wielo-wachaczowe zawieszeni jest bardzo komfortowe ale nie na polskie drogi.
Od 60 do 150 jechałem z Alfą 3.0 V6 łeb w łeb a potem to już V6-tki nie było tylko widziałem oddalające się czerwone światełka :)
_________________
Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 13:07   

aha to wielkie dzieki w srode jade z ojcem ogladac takie 3 i podejrzewam ze wrócimy alfa bo jedna jest na niemcach tydzien w kraju serwisowana z ksiazka i przebieg 67 tys. tylko do diagnosty i niech sprawdza a w dodatku za całkiem przystepa cene
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-07-2008, 13:12   

albert19912, 156tka klasa auto, świetnie sie prowadzi jak na przedni napęd sam takiej szukam dla siebie tyle że ...... 2,5 V6 :D

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2008, 13:25   

GrzesiekK., i to jedyny słuszny wybór,wiem że następcą tempry na pewno będzie jakiś włoski bolid,
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 13:39   

dzieki chłopaki chłopaki przenajmniej wiem ze fajna furke ojcu doradziłem bo jak dlamnie to prezetuje sie prawie tak dobrze jak tipo :lol:
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2008, 21:23   

A ja napisze tak:
Silniki twin spark nie sa jakies mega awaryjne. Sa to baardzo dobre, szybkie silniki. Bardzo szybko wkrecaja sie na obroty, zapewniajac dobre odejscie. Do tego maja dzwiek silnika, ktory brzmi nieraz lepiej od v6 konkurencji :) .
W kazdym razie byc moze sam zakupie 2.0.
Wady ts'ow? wariator, ktory lubi sie spsuc po ok.50 tys km. Zalezy ile kto jezdzi, ale jesli chodiz o mnie, to jest pare lat :) .
Ale ten sam problem wystepuje o kunkurencji. A pozatym jak na moc, kulture pracy, etc- to TS jest baaardzo dobrym silnikiem.
Aha- na dzien dobry dobrze jest zapomniec o gazie- te silniki tego nie lubią.. zrteszta jak auto ma 3,4 sondy lambda, to gazownicy nie wiedza co maja ze soba zrobic. Modele spelniajace normy euro 3 maja cholernie drogie uklady wydechowe.
Zajechany silnik jtd jest malo prawdopodobny- jego nie da sie zajechac :) . Predzej kola odpadna, a silnik bedzie dzialac. 5 cylindrowy 2.4 ma przyjemny dzwięk ;) .
136 koni mialy na poczatku,. pozniej zwiekszali moc, do 140, 150, az pojawil sie multijet 175 :) .
Co do walki 2.4 jtd 3.0... jakos nie widzi mi sie zeby tamta alfa jechala max ciagiem, albo zeby byla w pelni sprawna ;) .
Zreszta wystarczy porownac przyspieszenie na 1km by zobaczyc jakie sa roznice :) .
Nie mowiac ze jadac jedna i druga alfa osobno czuc niesamowita roznice w przyspieszeniu :)

pzdr.

** Dodano: 29-07-2008, 22:25 **
albert19912 napisał/a:
aha to wielkie dzieki w srode jade z ojcem ogladac takie 3 i podejrzewam ze wrócimy alfa bo jedna jest na niemcach tydzien w kraju serwisowana z ksiazka i przebieg 67 tys. tylko do diagnosty i niech sprawdza a w dodatku za całkiem przystepa cene


W modelach po liftingu mozna sprawdzic przebieg w komputerze, ktory nie jest juz tak latwo zmienic jak ten na zegarach :) .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 22:37   

aha czyli jak pojade z ojcem to do wasztatu i niech wszystko sprawdzaja co sie da mówicie ze zawias jest drogi i lepiej jak jest ok ??? a jak z blacha duzo jest ocynkowana itp ???

o własnie i czy sie opłaca 2005 rok przebieg 67tys. 8x airbag xenony 2,4 jtd 175 KM na niemieckich blachach jeszcze skóra ogólnie pełna opcja za 26500 zł
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2008, 22:56   

albert19912 napisał/a:
aha czyli jak pojade z ojcem to do wasztatu i niech wszystko sprawdzaja co sie da mówicie ze zawias jest drogi i lepiej jak jest ok ??? a jak z blacha duzo jest ocynkowana itp ???

o własnie i czy sie opłaca 2005 rok przebieg 67tys. 8x airbag xenony 2,4 jtd 175 KM na niemieckich blachach jeszcze skóra ogólnie pełna opcja za 26500 zł


Zawias juz nie jest drogi. Pare lat temu tak bylo.. Dzisiaj jest do zaakcpeptowania- sprawdz ceny w sklepach internetowych. Zawias wielowahaczowy u konkurencji jest drozszy:).
Blachy sa ocynkowane. Na laczeniach progow mozesz znalezc rdze..a tak- to 156 nie rdzewieją. Po pierwsze na przebieg nie patrz- rownie dobrze moze miec 150 tys i nie domyslisz sie tego. Za 26 tys nie kupisz takiego egz:). ponad 40 tys owszem, ale nie za 26k :) .
A za 26 tys to bym szukal jakiejs zadbanej poliftingowej, czyli ok 2002 roku.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 23:06   

no tesz mi sie wydaje ze bardzo mało koles krzyczy wszystko sie w srode wyjasni jak bedzie ok to ojciec powiedział ze bierze tylko czemu tak mało chce a jak nie ta to inna znalazłem tez blisko za 24 tys zł ale rok 2002/2003 pierwsza rejestracja i ma juz przebieg z tego co pamietam to 143 tys tez full opcja tez niemiecke

** Dodano: 30-07-2008, 00:10 **
http://moto.allegro.pl/it...meo_156_sw.html tylko rocznik nie ten ale tak to praktycznie taka sama
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load