Dziwny hałas z zawieszenia... chyba |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 10:15 Dziwny hałas z zawieszenia... chyba
|
|
|
Przejrzałem parę tematów i żaden nie pasuje. Sprawa jest bardzo dziwna. Otóż od jakiegoś czasu po stronie pasażera na drobnych nie równościach słyszę stukotanie jak by coś luźno latało, samochód był z tym u mechanika i zregenerowali wahacz z tyłu dalej to samo kilka dni później był na przeglądnie, na wibratorze nic nie wyszło, nic wtedy nie stukało, jak wlazł pod samochód szukał luzów powiedział że wszystko cacy sztywne jak powinno być. Wczoraj ściągnąłem koło Przód i tył po ruszałem po oglądałem tam nie ma prawa się nic tłuc wszystko sztywno siedzi, a jednak. Trafia mnie to bo nie wiem co to może być. Tak się tylko dzieje na drobnych nie równościach gdy jest ich dużo, na dużych nie, przy skręceniu itp. wszystko normalnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to piasty kół, i tu pytanie jakie są objawy zużytej piasty wiem że będzie głośniejsza (tu sie tego nie do słucham bo musiałbym biegać koło auta) coś po za tym? co może jeszcze stukać skoro zawieszenie sztywne i sprawne?
** Dodano: 26-06-2008, 11:18 **
P.S: tylko nie piszcie mi że to stukają mi klamoty w bagażniku hałas ewidentnie pochodzi z zewnątrz, po zamknięciu szyb niemal ze nie słyszalny |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 10:59
|
|
|
Jestes w stanie sprecyzowac czy to stukanie jest slyszalne z przodu czy z tylu? Bo w takim przypadku to dosc istotna informacja |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:01
|
|
|
a spróbuj jak bedziesz jechac po nierównościach nacisnąć delikatnie na hamulec gdyz częśto jak są luzne klocki w jarzmie to wtedy jest taki odgłos jakby cos było luznego, bądź tez częśto hałasuja osłony tarcz hamulcowych jak sa pognite.
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:12
|
|
|
Ciechu78, ciężko powiedzieć raz wydaje mi się ze z tyłu raz z przodu musiałbym biec obok auta żeby to ustalić, opiotr, klocki mam ciasno osadzone bo były nie dawno wymieniane co do osłon to ich nie mam bo po porostu zgniły wczoraj resztki wydłubałem został taki symboliczny kawałek woku przegubu. Dźwięk jest taki jak by jakaś śruba pierścień czy nakrętka na wybojach sobie luźno podskakiwała, ale to tylko moje odczucia.
** Dodano: 26-06-2008, 12:15 **
Z początku myślałem że mam śruby w kole nie dokręcone ale to nie to. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, bo widzisz, ja mam podobne odglosy. Tez na drobnych nierownosciach. Wiem co to za dzwiek. Ale ja juz znalazlem przyczyne i u mnie dochodzi to z przodu z prawej strony. Szukalem, kombinowalem i nic nie moglem z tym zrobic. Ale pare dni temu z pomoca kolegi sprawdzilismy co jest grane. On szedl z prawej strony a ja jechalem po takiej tarce niewielkiej. No i stwierdzenie. Cos lezy luzno w blotniku. Przypomnialem sobie ze wpadl mi tam kiedys noz, jak skracalem przewod paliwowy i nie moglem go wyciagnac. No i o sobie przypomnial.
Sprawdz czy nie masz jakichs luznych elementow w/przy/pod karoserii. Banalna sprawa, ale moze sie okazac akurat.
P.S. Sprawdz tez (z kanalu) wszystkie mocowania sanek do podlogi i wahaczy do sanek. Mialem z tym problem i nawet diagnosta tego nie zauwazyl.
Bo poduszki silnika (tak mi przyszlo do glowy) to raczej nie beda... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:49
|
|
|
JAM_BELFEGOR, może to nie klamoty w bagażniku a w schowku
A tak poważnie to Ciechu78, dobrze radzi może to coś pod maską ja u siebie chyba tydzień szukałem usterki
z dziwnymi stukami w końcu okazało się,że to reduktor LPG zamontowany pod metalową podstawą akumulatora
poluzował się i walił tak sobie o nią od czasu do czasu... |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-06-2008, 12:01
|
|
|
Podłącze się do tematu. U mnie też stuka, też na lekkich nierównościach. Ale ostatnio kiedy stałem w miejscu wyczułem lekki luz na kierownicy i stuk w momencie skręcania, obojętnie w którą strone. Kiedy delikatnie skręcam w miejscu to słychac stuk, tak jakby coś miało luz, ale nie doszedłem do tej pory co to. Nie mam wspomagania. |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 15:56
|
|
|
U mnie też zawiecha jest cacy a okazało sie , że pukał zacisk hamulca z przodu. |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 13:02
|
|
|
Dzięki za rady, postanowiłem sprawdzić jeszcze raz hamując na nierównościach i mam wrażenie że wtedy sie nie tłucze, tylko co tam może się tłuc jak sprawdzałem koła to klocki wydają się mocno siedzieć bo tarcze są w miarę nowe i klocki też... może coś w bębnie lata w weekend zabiorę sie za to mam nadzieje. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 14:55
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dzięki za rady, postanowiłem sprawdzić jeszcze raz hamując na nierównościach i mam wrażenie że wtedy sie nie tłucze, tylko co tam może się tłuc jak sprawdzałem koła to klocki wydają się mocno siedzieć bo tarcze są w miarę nowe i klocki też... może coś w bębnie lata w weekend zabiorę sie za to mam nadzieje. |
Nie wiesz co tłucze się w hamulcach tarczowych?? Wstydź się A tak na poważnie, zacisk hamulcowy mocowany jest do jarzma poprzez prowadnice które z biegiem lata się wycierają i dają właśnie taki efekt, że na dołkach stuka jakbyś miał luzy w zawieszeniu, więc sprawdź prowadnice zacisków i może się okazać że tu właśnie Twój problem leży...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 23:21
|
|
|
Wstydzę się skąd miałem to wiedzieć nigdy tak nie miałem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-06-2008, 01:03
|
|
|
wymiana prowadnic moze pomoc, ale nie koniecznie. Ja przed wymiana czulem bicie/pulsowanie na kole w trakcie hamowania z predkosci powyzej 70km/h. Po wymianie tego bicia juz nie ma, ale luz na zacisku ciagle jest, bo wyrabiaja sie zarowno prowadnice jak i ich gniazdo. Jednak stukanie z tego miejsca w moim wypadku moglem wykluczyc.
arti a jak u ciebie z koncowkami drazkow wyglada? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 08:25
|
|
|
Ciechu78, Widzisz to trzeba zrobic prowadnice jak i gniazda prowadnic , mnie to kosztowało 60 zł i jest cacy |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 08:34
|
|
|
a na ile jest niebezpieczne to wyrobienie prowadnic zacisku hamulcowego?-czy np. jedynym udręczeniem jest stukot przy danym kole czy może jednak coś gorszego?(na szczęście w tym temacie u mnie wszystko OK, ale mądrości na przyszłość nigdy za wiele!) |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 19:31
|
|
|
lekko wyrobione będą tylko stukać, jak będą większe luzy to mogą pojawić się jeszcze drgania, ale jeśli układ jest czysty to większych problemów nie będzie, gorzej jak dostanie się tam piasek to w końcu się przytrą i będą Ci np. hamulce blokować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:13
|
|
|
No więc muszę się za to wziąć bo to na 99% właśnie to bo już od tygodnia testuje i podczas hamowania nie słychać stukania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:37
|
|
|
Ja też miałem problem z prowadnicami. Przypadkiem zobaczyłem, że pęknięta jest guma osłonna i cała prowadnica mi się zapiekła. Sprawdź czy w ogóle te prowadnice ślizgają się w swojej dziurze. Jak nie to mogą hamulce nierówno brac i luzy też mogą się zrobić...
Jak byś szukał nowych to mogę podać adres gdzie za około 30zł dostaniesz jeden komplet na stronę (2 prowadnice i 2 gumy osłonne+smar), bo z tym to też czasem ciężko jest... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR, z grabarzem, w Z.G. kupilismy sobie taki zestaw naprawczy za 32zl na strone. On z ABSem, ja bez. Cena ta sama a prowadnice z ABSem sa nieco dluzsze. U mnie kolo przestalo bic podczas hamowania mimo ze luz mam nadal ale duzo mniejszy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
babin4410
witamy nowego
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 3 Skąd: środa wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-10-2008, 21:20
|
|
|
witam może ktos mi przesłać na mail budowę (zdjęcie)z opisem przedniego zawieszenia w tipo 1.4 ie .babin19@wp.pl z góry dziekuję |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2008, 22:07
|
|
|
arti napisał:
Cytat: | Podłącze się do tematu. U mnie też stuka, też na lekkich nierównościach. Ale ostatnio kiedy stałem w miejscu wyczułem lekki luz na kierownicy i stuk w momencie skręcania, obojętnie w którą strone. Kiedy delikatnie skręcam w miejscu to słychac stuk, tak jakby coś miało luz, ale nie doszedłem do tej pory co to. Nie mam wspomagania. |
U mnie w temperówce jest to samo.
Podczas skręcania kierownicą, nie ważne w którą stronę, słychać stuknięcie, ale tylko jedno.
Podejrzałem pod spód a konkretnie tam gdzie jest sprężyna i amor. i okazało się że tam stuka. Podczas skręcania sprężyna napina się i przeskakuje.
Według mnie to będzie łożysko w kolumnie MacPersona(nie wiem czy tak się pisze).
Czyli wymiana. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2008, 08:52
|
|
|
jacek0772, spokojnie, to nie są wielkie koszty. O ile dobrze pamiętam, to zribli mi obie strony z przodu i zamknąłem się z tym w 150zł (razem z nowymi łożyskami), jeszcze w tipolocie |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2008, 21:25
|
|
|
To co pisałem wcześniej to nic.
Gorzej jest z tylnym zawieszeniem, bo nie wiem co jest grane. Coś strzela podczas jazdy na nierównościach. Posprawdzałem wszystko i nie znalazłem żadnych luzów. Początkowo myślałem że to z wydechu, ale nie bo gdy mocno rozbujam autko z tyłu z prawej strony to słychać jakieś trzaski, tak jakby coś metalowego przeskakiwało po metalu.
Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę o pomoc. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 07:26
|
|
|
jacek0772, amorki? Jak zabujasz, to one też pracują. Może któryś z nich się zaczyna sypać... Bo nic innego mi do łba nie przychodzi jak przejrzałeś całe zawieszenie... Zostaje tylko łożysko, ale ono raczej by tak nie waliło przy bujaniu, nawet jakby miało jakieś kolosalne luzy... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 20:22
|
|
|
topdrive,coś mnie się nie widzi że to amorki, bo przy zwyczajnym naciskaniu tyłu, tak jak podczas "domowego" sprawdzania amorków, nic nie słychać. Dopiero gdy rozbujam autko skacząc po haku to wtedy słychać te trzaski.
Napisałeś coś o łożysku. Czy ono nie mogło się zapiec, zatrzeć lub rozsypać i powodować te trzaski?
A jeszcze jedno, na rysunkach w książce zauważyłem że między wahaczami jest drążek stabilizatora, a u mnie tego nie ma. Zauważyłem tylko że w wahaczach są pourywane jakieś śruby +/- M10, pewnie od mocowania tego stabilizatora.
"Co jest k.... grane!" |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 22:59
|
|
|
No, jak nie masz stabilizatorów z tyłu, to jacha że będzie waliło . Przywróć zawias z tyłu do porządku, tzn uzupełnij go. Niestety może się to wiązać z wymianą kilku części na nowe... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
|