Jak sprawdzić.... |
Autor |
Wiadomość |
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 11:21 Jak sprawdzić....
|
|
|
Dziś robiłem mały przeglądzik w Tipku i jeden rzeczy niewiem( może dlateog że w poprzednim autku niemiałem chłodnicy )
jak sprawdzić stan płynu chłodzącego ?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-08-2008, 11:25
|
|
|
DonBanDitOo, stan znaczy poziom ? zależy gdzie masz zbiorniczek wyrównawczy jak przy chłodnicy to musisz poświecić w niego latarką znaczy w dziurę gdzie jest korek i patrzeć
a jak w nadkolu to powinno być widać od razu
jeżeli chodzi Ci o to czy nie jest to woda albo inne cudo to jedz do mechanika i niech zobaczy przy ilu stopniach zamarza
nie wiem jak to się dokładnie robi ale mechanik wkłada tam takie dwie elektrody i mu się wyświetla temperatura do ilu nie zamarza |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 16:33
|
|
|
luki21 napisał/a: | jeżeli chodzi Ci o to czy nie jest to woda |
wystarczy włożyć palca i dotknąć czubkiem języka - płyny chłodnicze są słodkie bo są oparte na glikolu, ale językiem temperatury zamarzania nie określisz |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 23:15
|
|
|
heh no jasna sprawa
zbiorniczek mam przy chłodnicy ... ale na czym sie właściwie opierać ... bo niema ani żadnej miarki ani nic .. sorka za tempe pytania ale niewiem zbytnio
no i właśnie dzisiaj odnotowałem temperature troche dużo powyżej 100 stopni ...
jaką wy macie średniawą temperature ... bo niewiem totalnie nic o autach lepsiejszych jak maluch (znaczy o rzeczach których maluch niema ;p np. chłodnica) |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 07:56
|
|
|
DonBanDitOo, to zależy gdzie ta tamp jest osiągana np w korku to jest koło 90 bądź lekko ponad a w trasie nie wzrasta powyżej 75 stopni |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 10:22
|
|
|
luki21, luki to masz udupiony termostat powinien trzymać blisko 90 wiadomo jak jedziesz spada ale nie powinno to być mniej niż 80 parę miałem tak jak ty że jak tylko jechałem do spadało do koło 70 i to był właśnie uszkodzony termostat. Teraz ładnie trzyma koło 90 to jest temperatura właściwa. W korku powinien ci się załączać wiatrak tak jedna dwie kreski za 90tką i wyłączać jak temp. spadnie do troszeczkę poniżej 90. W zimie jest troszkę inaczej podczas dłuższej jazdy temperatura może bardziej oddalić sie od 90tki. Płyny do chłodnicy fabryczny to Paraflu (niebieski) spokojnie można zastąpić wszystkim co ma temp zamarzania do -36stopni w naszych warunkach to wystarczy. Stanowczo odradzam rozcieńczać płyn albo stosować samą wodę destylowaną albo co gorsza zwykłą widziałem kilku takich klientów co z węża sobie napełniali zbiorniczki korozja układu chłodzenia, kamień etc. Poziom płynu dla zbiorniczka nad chłodnicą powinien wynosić tak około 1/3 - 1/2.
Przykład: http://www.allegro.pl/ite...i_sp_z_o_o.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 21:38
|
|
|
nooo odrazu mi sie lepiej zrobiło.. juz myślałem ze jest cos nie tak...
ale w sumie to generalnie chodzi mi o to z kąd mam wiedzieć kiedy i ile płynu dolać??? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-08-2008, 21:45
|
|
|
DonBanDitOo, poprostu czasem (nie za rzadko) sprwdz sobie poziom w zbiorniczku
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Poziom płynu dla zbiorniczka nad chłodnicą powinien wynosić tak około 1/3 - 1/2. |
jak masz mniej to poprostu dolej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:47
|
|
|
hmm no właśnie tak zauważyłem te ten zbiorniczek jest chyba pusty tak mi sie wydaje dlatego pytam |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:48
|
|
|
DonBanDitOo, a jak odpalisz i przegazujesz to słychać bulgotanie? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:50
|
|
|
nie. nic takiego niesłychać ..... |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:52
|
|
|
DonBanDitOo, jeżeli masz tipka nie długo to pewnie nie wiesz jaki masz płyn radził bym wszystko spuścić i nalać nowego bo nie wiadomo co może tam być |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:59
|
|
|
nom mam go od soboty
tak myślałem żeby zrobić .. ale musze też patrzeć ergonomicznie czeka mnie w nim jeszcze wymiana wachacza ,przerejestrowanie i OC więc chce zrobić wszystko po marginesie...
no ale oky .. jak tak doradzasz... |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-08-2008, 23:03
|
|
|
DonBanDitOo, wymiana płynu to jakieś 6 litrów po niecałe 10zł więc interes nie drogi a będziesz miał pewność że masz płyn nie wodę |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 08:56
|
|
|
DonBanDitOo, wymien ten plyn jak najszybciej. Wiem ze tak sie mowi ale im wiecej zeczy odkladasz na potem tym trudniej sie bedzie z tego wszystkiego wydostac. Poziom plynu w zbiorniku nad chlodnica powinien byc rowny z rantem wlewu (kolniezem). Tzn. najlepiej wloz palec do wlewu i dotknij dolnego rantu. Jesli ponizej niego nie ma nadal plynu to znaczy ze jest go za malo.
luki21 napisał/a: | a jak odpalisz i przegazujesz to słychać bulgotanie? | jesli slychac bulgotanie to znaczy ze uklad jest zapowietrzony. Aby tego uniknac przed wymiana plynu nalezy zastosowac sie do wskazowek wg jakiej kolejnosci dokonac wymiany. Oczywiscie potem tez mozna odpowietrzyc uklad |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 12:17
|
|
|
Ciechu78, za dużo płynu też nie dobrze, musi być trochę luzu na gazy wytwarzające się podczas nagrzewania płynu 1/3 do 1/2 to optimum nie ma co lać pod korek. Co do wymiany to również polecam zrobić, nie wiadomo co tam ktoś lał. Jeśli po spuszczeniu płynu poleci brunatna ciecz to masz pewność że jakiś osioł ładował tam wodę i skończyło sie to korozją układu. Wtedy można tylko przeczyścić układ specjalnym płynem do chłodnic a następnie latać tylko mocne (bardziej z kondensowane) płyny chłodnicze żeby ograniczyć dalszą korozje. Ograniczysz sobie tym wydatki. Jeśli w porę nie zbadasz o to to na dzień dobry do wymienny pójdzie chłodnica pompa wody i metalowe łączniki, a to koszt większy niż 6 literków prawdziwego płynu chłodniczego. Niestety kupno nowego / używanego samochodu zawsze wiąże się z wydatkiem. Rejestracja, nowy pasek rozrządu, nowe płyny eksploatacyjne i filtry, tak masz przynajmniej pewność że wszystko jest ok. Ja do tego jeszcze wziąłbym samochód na totalny przegląd do aso żebym wiedział co w przyszłości jest do wymiany a co już trzeba robić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 00:53
|
|
|
no wiem że jest wahacz do wymiany
a co do paska rozrżadu ... słyszałem wczoraj że jest dość duży problem z ustawieniem naciągu paska.. i że samemu newt jest niewarto sie zabierać bo co kolwiek sie niezorbi to i tak sie to "spieprzy".... że musi być to wyregulowane idealnie ze względu na tłoki czy coś .. prawda to??
dodatkowo zapytam .. niechce mi sie zakładać nowego tematu więc tu napisze.. ile wam żre gazu 1.4... bo mamv butlce 26l jeśli sie niemyle(wlazło 25 z hakiem)
i przejechałem zaledwie 110 km i pół butli niema... (czyli jakieś 11-12l/100) fakt że spokojnie niejeżdże.... ale niewiem czy to normalne spalanie.. |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 09:36
|
|
|
DonBanDitOo, ustal naprawdę jaką masz pojemność butli (musisz mieć homologacje instalacji i butli bardzo ważne papiery bez tego nie zrobią ci przeglądu, tam masz pojemność i nastawy zaworów) bo nie nie może być tak że masz butle dajmy na to 30l i wchodzi do niej 30l każda butla ma pojemności mniej więcej 80% swojej możliwości ze względów bezpieczeństwa (gaz zwiększa - zmniejsza objętość ze względu na temperaturę itp.) dlatego zawór w butli odcina ci przy 80% Ja mam butle 34l i realnie zawsze tankuje około 27l to raz co do spalania to masz kilka tematów w dziale LPG pisze to bo znowu każdy będzie tu dopisywał jakie ma spalanie jak już tych tematów było od groma, mnie przeciętnie 10-11l w mieście zależy od korków. w trasie 8-9l (120-130km/h). Z paskiem to nie ma problemu z tego co wiem zwłaszcza że masz tylko 8 zaworków. Nigdy tego nie robiłem ale w dziale porady bodajże znajdziesz jak wymienić pasek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 09:13
|
|
|
Tak dla sprostowania:
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Ciechu78, za dużo płynu też nie dobrze, musi być trochę luzu na gazy wytwarzające się podczas nagrzewania płynu 1/3 do 1/2 to optimum nie ma co lać pod korek. | Jak napisalem wczesniej poziom plynu w zbiorniku nad chlodnica powinien byc rowny z dolnym rantem wlewu. Nie wymyslilem tego, tak podaje ksiazka. Co wiecej, zbiornik jest ustawiony z wlewem pod skosem co powoduje ze ten dolny rant i tak okresla okolo 2/3 pojemnosci zbiornika.
Na zdjęciu zaznaczylem czarna strzalka o ktory rant chodzi. Jest on na poziomie napisu "min", a wiec okolo 2/3.
pozdrawiam |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 12:34
|
|
|
Ciechu78, Ok zgadza się tylko napisałem żeby nie przesadzać masz absolutną rację ja nawet lej troszkę niżej niż dolny rant. Polecam również raz w miesiącu kontrolować stan płynu bo ja raz sobie zapowietrzyłem układ i było bardzo ciężko potem pozbyć się tego denerwującego dzwięku "przelewania się wody" lub bulgotania. Dopiero postawiłem auto na mocnym podjeździe (przodem do góry) i przegazowałem silnik dolewając co jakiś czas płyn aż przestało go ubywać w zbiorniczku. Potem jeszcze odpowietrzyłam malutkim zaworkiem na chłodnicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 17:13
|
|
|
no ok .. więc dziękuje panom za pomoc ..
do następnego problemu |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
|