pomóżcie!!!! |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 11:01 pomóżcie!!!!
|
|
|
objezdzilem juz kilku mechanikow i dalej nic nie wiem! otoz moj problem jest nastepujacy.
Kiedy jade na jakims biegu i poszcze pedal gazu to podnosi mi delikatnie pedal sprzegla do gory tak samo jak gdzies zatrzesie samochodem na jakiejs dziurze albo cos w tym stylu czuje jak mi sie rusza sprzeglo.Nigdy tego nie mialem,stalo mi sie to po ostatnim wyciagnieciu skrzyni.Jeden mechanik stwierdzil ze to poduszka ta srodkowa a drugi ze poduszki sa wporzadku... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2005, 14:14
|
|
|
Może to głupio zabrzmi, ale moim zdaniem pojedź do trzeciego mechanika i on może potwierdzi pierwszą lub drugą diagnozę.
Tak na odległość trudno właściwie zdiagnozować trafnie, bo powodów może być parę .
Hm, tylko co Ci poradzić jak ten trzeci mechanik powie jeszcze coś inego niż dwaj poprzedni?
Sorki, ale to już był żart. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 18:15
|
|
|
Nie patrz na sprzęgło nogi przecież też nie trzymasz stale w tym miejscu więc czym się przejmować. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 19:10
|
|
|
przejmuje sie tym dlatego,bo wiem ze tak nie mialem i wiem napewno ze cos mu jest,jak zaczynasz cofac to wrazenia podobne jak po przejechaniu po mega dziurawych torach z duza predkoscia |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 19:48
|
|
|
A może coś niesiadło i gość nie skręsił pożądnie poduszek. Ja na wyrwanych nic nie odczuwałem. Jeśli ty czujesz po sprzęgle to silnik pewnie bardzo gania. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 20:01
|
|
|
ja to wszystko robilem no wlasnie tez sie nad tym zastanawiam,czy oby napewno wszystko dobrze siadlo.No na wyrwach to wszystko lata,silnik pewnie tez. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 19:27 Linka sprzęgła
|
|
|
ego
Najprawdopodobniej jest to zewnętrzny mechanizm sterowania sprzęgłem.
Jeżeli na wyłączonym silniku słyszysz jakieś dźwięki przy wciskaniu sprzęgła to ten mechanizm powinieneś udrożnić.
Zacznij od linki oczyść ją od strony komory silnika i sprawdź czy się niezacina w pancerzu. Mogą być popękane pojedyncze druty w lince. Potem "nasmaruj "linkę olejem silnikowym.
Oczyść także dźwignię sterownia sprzęgłem i na czystą powierzchnię polej trochę oleju na "łożysko" dźwigni w korpusie przekładni.
Ustaw także skok pedału sprzęgła. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 20:09
|
|
|
ale co masz na mysli mowiac o tym zewnetrznym mechanizmie sterowania? chodzi ci o te cięgiełka co zmieniaja biegi i sa polaczone ze skrzynia? linka jest raczej ok,bo sprzeglo sie lekko wciska i plynnie,nie czuc rzadnych oporow ani skokow.Naprawde juz mi brak koncepcji co to moze byc,nie mam pojecia. Ale skok pedalu tu raczej nic nie zmieni,bo to chodzi wszystko,na tyle mocno ze nawet na postoju jak nacisne sprzeglo,to da sie zauwazyc delikatny ruch lewarka od biegow (silnik zgaszony) Napisz cos wiecej! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 22:36 Sprzęgło
|
|
|
Linka od strony komory silnika nie jest całowicie osłonięta przed brudem. Osłona gumowa może być popękana i brud wchodzi do pancerza od strony dźwigni uruchamiającej sprzęgło.
Potrzebna jest pomoc drugiej osoby , która naciśnie na pedał sprzęgła a Tobie przypadnie obserwacja w komorze silnika tego co dzieje się z dźwignią uruchamiającą sprzęgło, która wystaje nad przekładnią. Linka powinna chować się do pancerza linki. Może być tak , że pancerz linki jest uszkodzony ( tj zaciska się na lince) i naciskając na pedał sprzęgła ruszasz całą przekładnią a wskazuje na to zaobserwowany przez Ciebie ruch lewarka. Jeżeli tak jest to najlepiej zdemontuj tę linkę i sprawdź pancerz a także przy tym gniazda osadzenia pancerza linki w przekładni jak również w kabinie pod kierownicą. Dalsze konsekwencje wynikające z niesprawnej linki sprzęgła to wymiana docisku , tarczy sprzęgła i łożyska dociskowego, gdyż jeździsz na ślizgającym się sprzęgle. Napisz jak przeprowadziłeś test i jakie są wyniki Twego badania. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 20:33
|
|
|
wyniki mojego testu wskazuja jednoznacznie i jednomyslnie na poduszke! wszystich mechaniko do jednego worka i do wisly! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 21:03
|
|
|
Mógł ją nawet uszkodzić przy odkręcaniu jak śruba nie chciała się odkręcić. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 21:11
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Mógł ją nawet uszkodzić przy odkręcaniu jak śruba nie chciała się odkręcić. |
napewno tak bylo,bo przed wyciagnieciem byla dobra... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 21:20 Test
|
|
|
ego
Napisz jak przeprowadziłeś test. Mam podobny silnik więc może czeka mnie niebawem ten sam problem. Którą poduszkę będziesz wymieniał?
Życzę Tobie dalszych sukcesów w tropieniu przyszłych usterek i oby było ich jak najmniej. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 22:35
|
|
|
test przeprowadzilem nastepujaco; wsiadlem do auta,zaciaglem reczny,wbilem wsteczny i puszczalem dynamicznie pedal sprzegla,tak zeby ci przyduszalo auto (trzeba miec dobry reczny ) a druga osoba w kanale patrzyla co sie dzieje (dobrze by bylo jak by sie orientowala w tym temacie ) wlasnie za takie ruchy skrzyni odpowiada u nas poduszka na tej łapie na środku.Uchwyt ten jest przykrecona na laczeniu skrzyni z silnikiem i idzie do tyłu,na koncu jest taka mała poduszka...i jezeli przejezdzasz przez jakies dziury i czujesz dziwne ruchy na lewarku albo na pedale sprzegla to wlasnie to jest przyczyna...
Pozdrawiam i dzieki wielkie za podpowiedzi! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
skuti7
Wiek: 45 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 28 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2005, 10:12
|
|
|
Ego mam podobne objawy w swoim aucie tylko u mnie dochodzi wyskakujący bieg 3.
Jak wbijam 3 to nie słychać kliknięcia jak przy wbijaniu 2 lub 4 tzn. nie wchodzi do końca (drążki od skrzyni i sierżanta mam nasmarowane)
Tak jakby silnik opadł.
Dziwne ruchy na lewarku też występują ale sprzęgło jest OK.Oglądałem tą poduchę na kanale i jest cała popękana.
Pewnie też będę musiał wymienić. Ciekawe ile $ ?
Kiedyś wymieniałem prawą poduszkę to dałem 48zł.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2005, 12:21
|
|
|
W intercarsie do mnie poduszka kosztuje ponad 100zl,ale mysle ze w "normalnym" sklepie bedzie tansza |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|