Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bravo 1.6 16V wymieniony silnik i nie chce odpalić
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-07-2009, 23:26   Bravo 1.6 16V wymieniony silnik i nie chce odpalić

Witam. Dziś wyszedłem z garażu po zabiegu wymiany silnika. W mój stary motorek było włożone 1500zł i działa chu... więc postanowiłem go wymienić. Dorwałem prawie nowiutki motorek od rozbitej sieny o przebiegu 16 tys km, ani kropli wycieku oleju, rozrząd fabryczny, jeszcze nie otwierany. Ale do rzeczy - Wszystko złożone, podłączone, odpalam, kręci 2 sekundy i łapie, ale nawet nie wejdzie na obroty i gaśnie. odpalam drugi raz, łapie od razu i gaśnie. Przekręcam jeszcze raz i trzymam rozrusznik - to samo- łapie i gaśnie, łapie i gaśnie, łapie i gaśnie. W chwili kiedy łapie nie świeci się kontrolka wtrysków, ale kiedy przygasa, zapala się marchewa. Cały osprzęt mam z mojego starego silnika który jako tako chodził (przynajmniej odpalał). Przejrzałem wszystkie wtyczki - podłączone. Moje podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Jaki ma być odstęp miedzy czujnikiem a kołem zębatym wału? Ustawiłem bardzo mały odstęp na żyletkę czyli mniej niż 1 mm. Piszcie śmiało wszystkie swoje sugestie bo mam 2 tygodnie na oddanie motorka w razie czego. W silniku nie słychać żadnych stuków, żadnych wystrzałów, nic nie wali w kolektory, kręci się gładko.
Po obiedzie poszedłem sprawdzić iskrę - w ogóle jej nie ma na żadnej świecy. Jak sprawdzić czujnik położenia wału i ile powinna wynosić jego oporność oraz jak sprawdzić cewkę (układ podobny jak w tipo 1.6 OHC gdzie do cewki wchodził tylko jeden cienki kabel od CPW a wychodziły 4 kable WN)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-07-2009, 23:58   

meter30, może to i trochę głupie to co napiszę, ale ta historia zdarzyła się na prawdę.

Kolega miał ten sam problem. tzn alfa 156 2.4 jtd - częściowy remont silnika bo poszło turbo i się część silnika popsuła. Po skręceniu go odapalał na ułamek sekundy i zgasł. podejrzewali immobiliser ale okazało się, że przyczyna tkwi w misce olejowej - zagięta byłą jakaś łopatka czy coś na ten styl przez co silnik gasł. Po jej naprostowaniu wszystko chodzi jak powinno.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-07-2009, 23:59   

A moduł zapłonowy został Twój?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-07-2009, 08:44   

Na misce olejowej mam jedno małe wgniecenie, ale trochę mało prawdopodobne, żeby przez to nie było iskry. Moduł zapłonowy został ten sam z mojego starego silnika tak samo jak i cała reszta osprzętu
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-07-2009, 09:48   

Miska olejowa z starych silnikach nie ma powiązania z kompem. W JTD pewnie coś z ciśnieniem się zrobiło i komp nie dawał odpalić.

ja bym spróbował modułu od 16v poszukać.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load