|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Bravo 1.6 16V wymieniony silnik i nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-07-2009, 23:26 Bravo 1.6 16V wymieniony silnik i nie chce odpalić
|
|
|
Witam. Dziś wyszedłem z garażu po zabiegu wymiany silnika. W mój stary motorek było włożone 1500zł i działa chu... więc postanowiłem go wymienić. Dorwałem prawie nowiutki motorek od rozbitej sieny o przebiegu 16 tys km, ani kropli wycieku oleju, rozrząd fabryczny, jeszcze nie otwierany. Ale do rzeczy - Wszystko złożone, podłączone, odpalam, kręci 2 sekundy i łapie, ale nawet nie wejdzie na obroty i gaśnie. odpalam drugi raz, łapie od razu i gaśnie. Przekręcam jeszcze raz i trzymam rozrusznik - to samo- łapie i gaśnie, łapie i gaśnie, łapie i gaśnie. W chwili kiedy łapie nie świeci się kontrolka wtrysków, ale kiedy przygasa, zapala się marchewa. Cały osprzęt mam z mojego starego silnika który jako tako chodził (przynajmniej odpalał). Przejrzałem wszystkie wtyczki - podłączone. Moje podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Jaki ma być odstęp miedzy czujnikiem a kołem zębatym wału? Ustawiłem bardzo mały odstęp na żyletkę czyli mniej niż 1 mm. Piszcie śmiało wszystkie swoje sugestie bo mam 2 tygodnie na oddanie motorka w razie czego. W silniku nie słychać żadnych stuków, żadnych wystrzałów, nic nie wali w kolektory, kręci się gładko.
Po obiedzie poszedłem sprawdzić iskrę - w ogóle jej nie ma na żadnej świecy. Jak sprawdzić czujnik położenia wału i ile powinna wynosić jego oporność oraz jak sprawdzić cewkę (układ podobny jak w tipo 1.6 OHC gdzie do cewki wchodził tylko jeden cienki kabel od CPW a wychodziły 4 kable WN) |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-07-2009, 23:58
|
|
|
meter30, może to i trochę głupie to co napiszę, ale ta historia zdarzyła się na prawdę.
Kolega miał ten sam problem. tzn alfa 156 2.4 jtd - częściowy remont silnika bo poszło turbo i się część silnika popsuła. Po skręceniu go odapalał na ułamek sekundy i zgasł. podejrzewali immobiliser ale okazało się, że przyczyna tkwi w misce olejowej - zagięta byłą jakaś łopatka czy coś na ten styl przez co silnik gasł. Po jej naprostowaniu wszystko chodzi jak powinno. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-07-2009, 08:44
|
|
|
Na misce olejowej mam jedno małe wgniecenie, ale trochę mało prawdopodobne, żeby przez to nie było iskry. Moduł zapłonowy został ten sam z mojego starego silnika tak samo jak i cała reszta osprzętu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|