Wariująca chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 12:39 Wariująca chłodnica
|
|
|
Poradzcie coś moi drodzy.Od kiedy kupiłem Tempre borykam się z problemem wycieku płynu z chłodnicy.Problem polega na tym że kiedy widze że w zbiorniczku wyrównawczym brakuje płynu dolewam go do odpowiednego poziomu (ok 0,6 litra).Po dolaniu gdy silnik złapie temp.85-90 stopni wywala cały ten płyn albo przez korek w zbiorniczku wyrównawczym (nigdy nie dokręcam na max korka,zostaje luzny) albo pod obejmą gumowej rury idącą od zbiorniczka do chłodnicy.O co tu chodzi boję się że jak będzie za mało płynu silnik się przegrzeje. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 12:43
|
|
|
1 sprawa masz dobrze odpowietrzony układ? odpowietrzniki są dwa na chłodnicy koreczek,i na wezu do nagrzewnicy sruba plastikowa.Kolejna sprawa to ile lejesz płynu? musi byc połowa zbiornika wyrownawczego na zimnym silniku!! rano.Ciecz sie rozszerza jak dasz za duzo to potem wybija nadmiary.8)
Acha moze byc ze masz korek wadliwy nowy około 30zł |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 13:02
|
|
|
A koreczek trza dokręcić koniecznie. Po to w końcu jest. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 13:46
|
|
|
GRAFIT napisał/a: | 1 sprawa masz dobrze odpowietrzony układ? |
Nie wiem czy mam odpowietrzony, jak to sprawdzic?Albo inaczej jak mam odpowietrzyć |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 13:54
|
|
|
Zobacz czy cała chłodnica jest rownomiernie gorąca w szegolnosci do gory!!,jak działa ogrzewanie?.
Jesli masz zapowietrzony układ chłodzenia to chłodnica jest u gory bedzie zimna tzn ze tam u gory znajduje sie powietrze.Kolejna sprawa jak jest zapowietrzone chłodzenie nie działa efektownie ogrzewanie kabiny.Odpowietrzyc układ nie jest trudno na gorącym silniku uchyl lekko!!
te dwa korki znajdują sie;1 na chłodnicy motylek,2 na wezu srubka plastik.
Z tych otworow wyleci mała ilosc płynu wraz z powietrzem .Jesli masz zapowietrzone to taką czynosc warto zrobic kilka razy np dzis i jutro po jeździe temp 90 st czekaj na wentylator!! po tej operacji .Płyn na zimnym kontroluj, ma byc połowa zbiornika
I jak kolega Jabłko wspominał dokrec dobrze korek!!!! z czuciem aby gwintu nie zerwac!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 14:23
|
|
|
GRAFIT napisał/a: | Zobacz czy cała chłodnica jest rownomiernie gorąca w szegolnosci do gory!!,jak działa ogrzewanie?. |
Ogrzewanie działa bardzo dobrze. A chłodnica jest u góry goršca bo się o niš spażyłem.Grafit o jakich korkach mówisz u mnie na chłodnicy niema motylka.
A odnośnie korka na zbiorniczku jak go mocno dokrece to wywala płyn pod metalowa obejmą .
Kurde chyba macie racje jest zapowietrzony. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 15:48 Re: Wariująca chłodnica
|
|
|
Mozesz miec wydmuchana uszczelke pod glowica i stad gwaltowne skoki poziomu plynu chlodniczego - w ukladzie moze powstawac cisnienie i ono wywala plyn po rozgrzaniu. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 15:50
|
|
|
Myślę, że to może też być uszczelka pod głowicą i kompresja z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia. Wzrasta ciśnienie w ukł. chłodzenia i płyn wybija. :yay: :yay: :yay: :yay: :yay:
Rowno posta pisalismy Marcinie |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-07-2005, 20:07
|
|
|
Koledzy mają rację. Węszę uszczelke pod głowicą bo normalnie nie wywala żadnych węży itp.
Nawet jak zapowietrzony to nie wywali węża (w końcu powietrza jest aż za dużo a ono przy wzroście ciśnienia po nagrzaniu płynu po prostu sie spręży i tyle. Ściśliwość powietrza jest większa niż płynu więc nawet przy zapowietrzonym ciśnienie w układzie po nagrzaniu silnika byłoby mniejsze niż w układzie niezapowietrzonym)
Uszczelka około 75 zł z tym że jak rozbierasz to warto szlifnąć gniazda i zawory (chyba ze są super), ustawić luzy na zaworach, wymienić uszczelniacze zaworów (chyba że oleju nie bierze wogóle) Nawet ze wszystkim koszt koło 150zł
No chyba ze dasz do mechanika to zedrą z 400zł he he
pozdrawiam
jabko |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 10:17
|
|
|
To teraz mnie zabiliscie.Opieram sie na waszej wiedzy i skoro slysze kilka podobnych glosow ze to uszczelka to musi byc to.Powiedzcie mi jeszcze czy moge z wydmuchana uszczelka jezdzc czy musze ja bezwzglednie wymienic (chodzi o to zeby mechanik mi nie wcisnal zadnego kitu).Dzieki za pomoc jak pojade w piatek do mechanika zobaczymy czy potwierdza sie wasze przypuszczenia i napisze co i jak. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 11:04
|
|
|
Chłodnica sama się nie odpowietrzy!
Korek odpowietrzający na chłodnicy jest w górnej części po przeciwnej stronie niż rura zasilająca z gorącym płynem. Jest po tej samej stronie chłodnicy co wentylator. Jest tak umieszczony aby był do niego wygodny dostęp.
Korek jest wykonany z tworzywa - z zewnątrz wygląda jak większy "guzik" z nacięciem na wkrętak. Gwint ma prawostronny. Nie wystaje z powierzchni chłodnicy. Odkręcaj na zimnym silniku lub odczekaj trochę po jeździe aż wyrówna się ciś. w układzie chłodzenia z otoczeniem.
Korka nie wykręcaj całego tylko na tyle aby słychać było syk powietrza i potem wylewajacy się płyn.
Powtórz tę operację przez kilka kolejnych dni!
Wtedy upewnisz się w Swoich przekonaniach i być może wydasz pieniądze na kino.
Jeżeli ciś. rośnie dopiero po nagrzaniu to wystarczy zrobić jak wyżej gdyż jest za mało płynu w układzie chłodzenia i układ przez to jest niedrożny. Możesz przez to przegrzać silnik.
Jeżeli jednak zaraz po uruchomieniu silnika ciś. rośnie to raczej jest to dodatkowy dopływ gazu z poza układu chłodzenia i sugeruje to nieszczelniość uszczelki pod głowicą. Jeżeli podczas postoju płyn nie wlewa się do cylindra i następnie do miski olejowej to nie jest to groźne dla silnika. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 12:27
|
|
|
Jadodada dobrze mówi
Przede wszystkim się nie śpiesz i nie rób nic na jutro.
OD tego auto nie wybuchnie wiec najpierw bądź pewny.
Przy walniętej uszczelce jak zapalisz auto i patrzysz dłużej na przewody gumowe to ponoć widać jak puchną
A jak będziesz odpowietrzał to daj pokrętło nagrzewnicy na pełne ciepło w aucie i dobrze jest stanąć pod górkę i pogazować.
Odpowietrzniki jak już pisali koledzy są na wężu zaraz za termostatem (między termostatem a wejściem węża do kabiny
Drugi na chłodnicy po przeciwnej stronie korka (malutki czarny motylek wielkości 1cm więc może nie zauważyłeś. u mnie wykręca się ciężko. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 13:12
|
|
|
Jestem pod wrazeniem waszej wiedzy. Wlasnie sprawdzilem te kurki sa tam gdzie pisaliscie,poluzowalem jeden i drugi i wyplywa z nich woda ale bez powietrza. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 16:18
|
|
|
No to jesteś coraz bliżej głowicy a w szczególności jej uszczelki. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 17:58
|
|
|
Podjedz do jakiegos warsztatu majacego odpowiedni sprzet Uszczelke pod glowica latwo jest zdiagnozowac bo wtedy CO2 jest w plynie, wpuszczaja miernik i od razu wiesz na czym stoisz...
Sam mozesz to sprawdzic szukajac tlustych plam w plynie chlodniczym, po jezdzie odkrec korek oleju i zobacz czy nie zbiera sie na nim zbytnia ilosc mazi bodaj kolor bialy sie robi.
Inn metoda to na zalaczonym silniku jeszcze nie nagrzanym !! odkrec korek chlodnicy i zobacz czy uciekaja do niego babelki powietrza, tych kilka czynnosci powinno pomoc ustalic przyczyne problemu
Jesli to faktycznie glowica to nie uzywaj autka bo koszty moga wzrosnac i to dosc znacznie i nabawisz sie tylko dodatkowych niepotrzebnych porblemow.
Tak mi przyszlo namysl ze moze jest sporo syfu w ukladzie chlodzenia i pozatykalo kanaliki choc watpie zeby zatkanych pare kanlikow bylo zdolnych wytworzyc takie cisnienie
Daj znac co z twoja wloszka
pzdr MupiK |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
bykool
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 17 Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2005, 12:47
|
|
|
Czesc wszystkim mam pytanko.Dzisiaj wymienialem płyn w chłodnicy i weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l to mnie troche niepokoi mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,z góry dzięki. |
_________________ Tempra 1.6+gaz |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2005, 12:52
|
|
|
Weszlo Ci 5 litrow :oops: :oops: :oops:
Ja wymienialem i weszlo mi 3,5 litra a mamy te same silniki. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2005, 12:57
|
|
|
Hmm emf moze nie do konca spusciles wszystko z ukladu ?:>
i podobnie bykol nie da sie do konca spuscic calej wody :-) zawsze gdzies cos zostanie |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2005, 12:58
|
|
|
Mupik NIEMOZLIWE bo rozpinalem nawet weyki od nagrzewnicy.
Czyscilem caly uklad.
Skad info ze ma tam wejsc 6,5 litra???? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bykool
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 17 Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2005, 13:23
|
|
|
mam książkę ''Fiat tipo i tempra'' i tak tam pisze,że ilość cieczy chłodzącej ma być 6,5l.Wydaje mi się że spuściłem raczej wszystko chociaż nie mam pewności.Odłączyłem dolny przewód elastyczny od chłodnicy i czekałem aż zleci płyn.Pózniej wlałem nowy odpowietrzyłem i coś tam w książce pisało że trzeba włączyć ogrzewanie na max i uruchomić silnik i nagrzewać go aż przestanie chodzić wentylator ale u mnie nie włączył sie wentylator.Nie wiem o co chodzi. |
_________________ Tempra 1.6+gaz |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2005, 17:25
|
|
|
Nie wlaczyl ci sie wentylator bo silnik nie uzyskal odpowiedniej temperatury.
Hmmm nie pamietam ile do mojego silnika weslzo plynu :/
Wierze ci ale przewody nie wszysktie ida pionowo i gdzie niegdzie moglo troche zostac ale wydaje mi sie ze 6,5 l to troche sporo :-) ale sprawdze jeszcze jak ja mam w instrukcji
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-10-2005, 00:55
|
|
|
6,5 litra to ciut duzo
Ja spuscielm z calego ukladu lacznie z nagrzewncia i wyszlo mi 3,5 litra.
Szukalem info na stronie ale nigdzie nie znalazlem, ze wchodzi 6,5 litra :oops: |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-10-2005, 14:16
|
|
|
bykool napisał/a: | Czesc wszystkim mam pytanko.Dzisiaj wymienialem płyn w chłodnicy i weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l to mnie troche niepokoi mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,z góry dzięki. |
Cześć,
Z tego co pamiętam to u mnie też na wymianę poszło koló 6,5 litra (na pewno nie wystarczają 3 1-litrowe butelki koncentratu który rozciecza się wodą 1:1; Trzeba było kupić 4 co dało 8 litrów i sporo zostało).
Czy spuściłeś CAŁY płyn z bloku silnika ? (trzeba wykręcić małą śrubkę na przeniej ścianie bloku silnika - z tego co pamięteam to poniżej czujnika ciśnienia oleju ale powyżej filtra - w najniższym punkcie gdzie znajduje się płyn).
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
bykool
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 17 Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2005, 15:55
|
|
|
Cze Zbyniu tej małej śrubki nie wykręcałem bo w książce pisało że trzeba ją po spuszczeniu wyposażyć w nową uszczelkę której nie miałem wiec jej nie odkręciłem.Zmieniałem płyn bo gość od którego kupiłem tempre wlał wodę do zbiornika z płynem chłodzącym zamiast do spryskiwaczy.Jak myślicie czy teraz po wymianie nic mu nie będzie w zimę,chodzi o to czy nie zamarznie.pozdro |
_________________ Tempra 1.6+gaz |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2005, 18:53
|
|
|
Heheh niezly agent
Hmmm wiesz dla czystego sumienia sprawdz temperature krzepniecia tej mieszanki co masz w chlodnicy :-)
BO moze sie okazac ze mimo ze sporo dolales to bedzie ona niziutka :/
A ponoc ta zima ma byc przednia :/ jest tkai uklad mas narazie jak kiedys tam i chlod da popalic z tego co ogladalem w tv
ale coz to tylko tv .... ;-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
|