pytanie dotyczace poduszek silnika |
Autor |
Wiadomość |
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 14-07-2012, 21:17 pytanie dotyczace poduszek silnika
|
|
|
Witam
Mam pytanie jakie sa objawy padnietych poduszek pod silnikiem? Dzisiaj zajrzalem i poduszka od strony paska jakos dziwnie wyglada (jutro wstawie zdjecie) i dziwnie wchodza biegi. Moze ktos wstawi zdjecie jak powinno prawidlowo wygladac.
z gory dzieki |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-07-2012, 21:40
|
|
|
pawcio0706, Biegi moga wypadac, źle wchodzic. Jedź do mecha żeby je sprawdził, koszt tyle co na piwo mu dasz |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-07-2012, 22:28
|
|
|
przy ruszaniu i zmianie biegów bedzie szarpniecie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-07-2012, 12:27
|
|
|
Szarpanie, trzęsienie, ogólnie nadmierne wibracje. |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-07-2012, 13:37
|
|
|
Jak sie wstawia zdjecia |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-07-2012, 15:29
|
|
|
pawcio0706, jedź do mecha bo na oko się nie da bo nie widzimy jak one pracują. jedną masz sparciałą już trochę.
Jedź na badanie to prawie nic nie kosztuje a szybko się dowiesz. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-07-2012, 10:57
|
|
|
dzieki panowie za pomoc |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 19:36
|
|
|
Ja Ci mogę powiedzieć jak jest u mnie bo też mam do wymiany.
Po prostu tak jak koledzy pisali bardzo ciężko jest ruszyć nawet bez minimalnego szarpnięcia. Przy szybszym puszczaniu sprzęgła możesz nawet usłyszeć jakiś pisk coś w stylu jak byś skakał po starej wersalce W czasie jazdy na wyższych obrotach będzie ok, ale na luzie będziesz miał wibracje i np. jadąc na 5 biegu 100km/h jak puścisz gaz będziesz miał dość duże wibracje (coś jak byś miał krzywe tarcze), ale gdy tylko wciśniesz sprzęgło to wibracje ustają i zaczynają się dopiero bardzo delikatnie jak obroty spadną do 800 powiedzmy (zalezy jak tam masz ustawione na jałowym). Wizualnie to jak są popękane gumy to automatycznie kwalifikują się do wymiany. Możesz spróbować poruszać też silnikiem, jeżeli się da i lata po całej komorze to już wiesz co masz zrobić Ewentualnie weź kogoś do pomocy, otwórz maskę, zaciągnij ręczny i powiedz temu komuś żeby wbił jedynke i po woli puszczał sprzęgło bez gazu ale tak, żeby nie zgasło auto. Wzrokowo sam dojdziesz do wniosku czy silnikiem miota jak szatan czy też jest w miarę ok
Ogólnie poduszek jest 3 (2 pod silnikiem i 1 pod skrzynią) Jak wymieniać to raczej w komplecie
Uprzedzając pytanie nie jest to wielce skomplikowane. Trzeba pamiętać tylko żeby przed odkręceniem podeprzeć czymś silnik Co do ciężko wchodzących biegów sprawdź sobie jeszcze olej w skrzyni, bo u mnie też wchodziły jak w starze a okazało się że to oleju mało bo nikt tam nigdy chyba nie zaglądał
Wyczerpałem temat myślę |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 20:57
|
|
|
KrzychuB , narazie nic nie robilem bo cienko stoje z kasa ( tak to jest jak sie dopiero co skonczylo szkole i sie jeszcze nie pracuje)
D@wIdS a co do skrzyni to u mnie 2 przy redukcji zgrzyta ale tylko do predkosci ok 20 km/h i nie ma roznicy czy jest olej czy nie ma bo mam padnieta gume na polosce i nie mam weny tego zrobic a olej ucieka |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2012, 13:42
|
|
|
Zmotywowany tym tematem sam postanowiłem wymienić poduchy ALE
Jak to bywa w naszych autkach wszystko ciężko się odkręca. Poduszka po stronie filtra powietrza (1.4 gaźnik) trzyma się na 3 śrubach. Dwie odkręciłem bez problemu ( dwie z jednej strony) została druga gdzie jest tylko jedna śruba, ale niestety za nic nie umiem jej odkręcić bo główka jest wyrobiona i nasadka 13 przeskakuje. Do tego do chodzi ograniczony dostęp. Wyciągnąłem sobie nadkole i odkręciłem koło i z przedłużką mam do niej dostęp, ale co z tego jak nakładka przeskakuje :/ Co już próbowałem zrobić?
Wziąłem śrubokręt i pukając młotkiem w krawędź próbowałem ją ruszyć, ale nic. Próbowałem też nabić 12, ale niestety nie ma tam tyle miejsca żeby zrobić to skutecznie i po półgodzinnym pukaniu stwierdziłem że nic z tego nie będzie. Nie mam pomysłu jak to ruszyć. Żeby po dwóch stronach były po dwie śruby to tą bym sobie darował, wziął ostry przecinak i obciął łepek, ale nie moge tak zrobić, bo jest tylko jedna. Co prawda jest tam jeszcze otwór ale bez żadnej śruby i prawdopodobnie gwintu też w nim nie ma. Na razie poskręcałem wszystko jak było i tyle. Poduszki leżą w garażu a ja się zastanawiam... Dwóch kolejnych nie ruszam dopóki nie wymienię tej.
Jakieś sugestie? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2012, 14:35
|
|
|
Mozna podgrzac,popukac i dopasowac jakis najciasniejszy klucz 13(najlepiej szesciokatny)lub sprobowac odkrecic przecinakiem.Albo jak sie da dospawac srube czy nakretke do tej obmielonej i moze pojdzie Powodzenia |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2012, 15:01
|
|
|
Pukałem, żadna 13 tam nie pasuje. Przecinakiem czy śrubokrętem to na jedno wyjdzie Kumpel ma udarowy, może tym by poszło.
Co do spawania to nie wiem czy by dało radę tam dojść |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2012, 15:32
|
|
|
Srube M8(bo taka tam jest)jak lekko chocby przyrdzewiala to udarowym nawet nie poczujesz a juz sie urwie.Ja bym ja podgrzal ile sie da,opukal i by pewnie poszla. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 02-09-2012, 21:21
|
|
|
Nie przyglądałem sie jak tam są sruby ale moze da sie przypilowac łeb i wejdzie 12 a jak nie to polej płynem hamulcowym jest lepszy od WD40 moze puścić i ostatecznie jak koledzy mówią palnik i poszedł ;-) |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2012, 22:33
|
|
|
Ja tylko chcialbym powiedziec, ze to auto ma 3 poduszki....interesowales sie ta pod spodem? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|