Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oponki ;)
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 15:36   Oponki ;)

no i oponki wymienione ;) sam nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo dałem na przód zimówki, ale troche słaby bieznik ok. 3-4 mm, a mam także w domu wielosezonowe, ale z bierznikiem ok. 5-6 mm i sam nie wiem czy te wielo nie byłby lepszy ?

a wie ktośczy zimówki mają inne właściwosci jeżeli chodzi o prędkośc ? gdyż wydaje mi się, że auto jest troche "wolniejsze" niż wcześniej, ale możliwe, też przez to, że miałem z tyłu wcześniej wyższe i szersze opony... teraz mam wszędzie standard i jakoś tak wolniej się zbiera, tzn. przy takich samych obrotach prędkośc jest mniesjza, szybko wchodzi na obroty ale co z tego jak prędkosc jest mniejsza...

Jeżeli to efekt większych opon to sie nie dziwie czemu ludzie kupują szerokie opony (może nie wyższe ale przewaznie fele więskze ;) ), bo różnica jest..
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-10-2010, 15:41   

VEndriuV napisał/a:
zimówki, ale troche słaby bieznik ok. 3-4 mm



to będziesz się ślizgał jak na łyżwach. Na zimówkę to za mało

Większe koła = słabsze przyspieszenie a większy V

mniejsze koła lepsze przyspieszenie gorszy V
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-10-2010, 15:48   

VEndriuV napisał/a:
słaby bieznik ok. 3-4 mm,

zapomnij o jezdzie w zimie pod gorke, a i na zwyklej drodze bedziesz tanczyl :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 16:57   

to myślicie lepiej te wielosezonowe dać ? rok temu chyba na tych jeździłem co mam i chyba dawało rade.

A co do przyśpieszenia, to robi różnice jak z tyłu mam większe ? a z przodu standard ? oczywiscie napęd przód.
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-10-2010, 17:02   

Luczu napisał/a:
Większe koła = słabsze przyspieszenie a większy V

nie zawsze :!: Zazwyczaj wtedy brakuje mocy żeby rozkulać auto do większych obrotów i tym oto sposobem mamy słabsze przyspieszenie i mniejszą prędkość maksymalną ;D


VEndriuV napisał/a:
bo dałem na przód zimówki, ale troche słaby bieznik ok. 3-4 mm, a mam także w domu wielosezonowe, ale z bierznikiem ok. 5-6 mm i sam nie wiem czy te wielo nie byłby lepszy ?

I jedne i drugie to kupa na zimę, ale i tak wiele lepsze niż letnie choćby nowe :D Jest dobrze, ja latałem na letnich już 2 lata i było dobrze 8)
Trzeba tylko wolniej jeździć, hamować 800 metrów wcześniej i ogólnie bardzo, ale to bardzo, bardzo uważać :zolta:
W tym roku może dorobię się zimówek.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 18:32   

Luczu, wytłumacz mi dlaczego większy V,chcesz rozumieć przez to że półośki się szybciej kręcą jak masz większe opony(występuje tylko przekłamanie licznika).I nie próbuj mi nic wmawiać bo coś Ci się pokićkało.Zgodzę się słabsze przyspieszenie ale to naprawdę musiałby założyć konkretne laćki żeby to odczuć.
A co do opon VEndriuV, to nawet nie zakładaj tych wielosezonówek bo to szkoda kasy na przekładki,lepiej kup sobie komplet używanych oponek w dobrej cenie i tyle jak chcesz pojeździć w zimie,komplet kupisz już za 320zł(i nawet nie żartuj sobie z bieżnikami i chińszczyzną).Dla podkreślenia dodam ze pracuje jako wulkanizator i mam do czynienia z tym na co dzień.
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 18:37   

manieek133, no właśnie tam gdzie wymieniałem powiedział, że niby są dobre :P a z firmy są kleber. A niby jaki bieżnik jest dobry ? 3-4 mm to juz aż tak mało ? na jade miejską, z resztą jeżdżę bardzo uważnie w zimę.
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-10-2010, 18:42   

VEndriuV napisał/a:
A niby jaki bieżnik jest dobry ? 3-4 mm to juz aż tak mało ?

Jesli o letnią opone chodzi to jeszcze OK, ale na zimówke to zdecydowanie za mało ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 18:45   

Kleber jest oponą budżetową(znaczy jedną z najtańszych)ale jeśli chodzi o jakość jest dość dobra tylko że te 3-4mm to trochę za mało na zimę,nie chodzi o jazdę miejską i gdzie drogi są czarne bo dasz radę.Tylko jak takie oponki zobaczą śnieg to będziesz musiał wypychać Esperaka ;D
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 18:58   

no nic zobczymy jak to bedzie w praktyce ;) wiem, że bede musiał uważać.
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-10-2010, 20:01   

Cytat:
Luczu, wytłumacz mi dlaczego większy V,chcesz rozumieć przez to że półośki się szybciej kręcą jak masz większe opony


kręcą się tak samo ale koło ma większą średnicę przez co więcej drogi można przejechać na jednym obrocie koła.

Przykład taki prosty jazda rowerem z kołami 17" a później włożyć 21" to szybciej się pojedzie.
Oczywiście z większą oponą o kilka mm nie będzie takiej widocznej różnicy ale teoretycznie jakaś tam jest.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 21:40   

Jeśli już, to półośki kręcą się wolniej, a nie szybciej przy większych oponach. Ale kręcą się wolniej przy np. faktycznych 100km/h niż przy mniejszych oponach i faktycznej prędkości 100km/h. Dlatego odczyt z prędkościomierza będzie miał niższą wartość przy większych oponach. Faktycznie będziemy jechali (wg radaru) szybciej niż nam się wydaje.

Przykład: R14 175/65 ma średnicę 583.1 mm i jeśli auto kula się na tych oponach wg wskazań licznika 100km i faktycznie 100km/h, to przy rozmiarze R14 175/70 (średnica 600.6 mm) będzie miał odczyt z licznika także 100km/h, ale faktyczna jego prędkość będzie wynosiła 102.91km/h.

Wszytko to można wyliczyć w wielu dostępnych kalkulatorach opon np.: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-10-2010, 22:04   

Polecam nalewki wiem krąży wiele złych opinii na temat tych opon ale zaryzykowałem z powodu braku kasy w tamtym roku i złapałem zonga jak ślizgały się nówki continentale WinterContact TS800 a nalewki jakies polskie jak przyklejone fakt szybsze zuzycie przy normalnej eksploatacji continentalow z 8 mm zeszło 2mm a z nalewek 11 mm zeszlo 3mm ale warto bo cena/jakość rewelacja dałem 90zł za opone a continentale dużo droższe i mniej przyczepne i jak mial bym teraz kupowac to tylko naleweczki
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-10-2010, 22:05   

Półośki półośkami - ja nie bede debatował. Napisze tylko jedno - na zime musza byc dobre opony! w lecie od biedy sie obedzie ale w zimie nie mam zamiaru ryzykowac i kupuje sprawdzone tanie a dobre frigo.

** Dodano: 21-10-2010, 23:07 **
MARIOVIRUS, letnie mam cały komplat bieznikowane/nadlewane (zwał jak zwał) za 70zł/szt i jestem zadowolony ale na zime w moim terenie nie zaryzykował bym.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 22:17   

tipacz napisał/a:
MARIOVIRUS, letnie mam cały komplat bieznikowane/nadlewane (zwał jak zwał) za 70zł/szt i jestem zadowolony ale na zime w moim terenie nie zaryzykował bym.
Fakt, że nalewane są w dzisiejszych czasach o kilka klas lepsze niż te z opowieści naszych ojców, ale nadal wolałbym założyć nalewane zimówki niż letnie. Latem rozwijamy nieraz szaleńcze prędkości, bo pogoda pozwala i trochę niefart byłby, gdyby nas taka "nalewajka" zaskoczyła jakąś nieprzyjemną niespodzianką. A zima jak to zima. Ważny jest głęboki bieżnik, odpowiednia rzeźba i miękkość gumy. A nalewane nam to zagwarantują. Jeździ się raczej rozważnie, więc przypadkowy wystrzał opony czy odklejenie się warstwy nie sprawi takich komplikacji jak przy większych prędkościach.

** Dodano: 21-10-2010, 23:19 **
tipacz napisał/a:
w lecie od biedy sie obedzie
i z tym też się nie zgodzę :P byle deszcz potrafi zamienić na oponach od biedy nasz samochodzik w pocisk. Sam się przekonałem i na lato kupiłem nówki ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load