|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Prawidłowe ładowanie akumulatora? |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:18 Prawidłowe ładowanie akumulatora?
|
|
|
Witam. Z myślą o nadchodzących mrozach postanowiłem założyć taki temat. Muszę przed zimą podładować swój, ale jak to zrobić prawidłowo? Słyszałem, że ładuje się prądem nie większym niż 1/10 pojemności(czyli jak mam 60Ah to ładuje maksymalnie 6A przez 10 godzin.
Czy można podczas tego ładowania przerwać to i na drugi dzień "doładować"? Np. ładuje 5 godzin dziś i 5 godzin jutro.
Pytania niby proste, a jednak trudne.
Moja centra futura ma 3 lata, ale dziś byle mróz (nie wiem ile, ale mniej niż 10 stopni) i ciężej zakręciła, a oczko mam czarne(powinno być zielone).
Do tego czy muszę odtykać korki czy wystarczy odpowietrzenie jakie jest tam oryginalnie?
Z góry dziękuję za przydatne informacje |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:30
|
|
|
tak z tym ze 1/10 pojemnosci to prawda, ale im mniejszy prąd i dłuzszy czas ładowania tym lepiej, wtedy procesy jakie zachodzą podczas ładowania zachodzą jakby głębiej w płytkach akumulatora, ogólnie chodzi o to żeby nie wygotowac akumulatora, ja małym prądem ładowałem 2 dni i jedna noc i nic sie nie działo złego, co do korków to lepiej odkręcic dla pewnosci, niejednemu korki podczas ładowania wkomponowały sie z sufit garazu |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:49
|
|
|
Lepiej w cieple czy w zimnym garażu też można? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 18:01
|
|
|
najlepiej ładować w cieple, jak najmniejszym prądem.
w raz ze stopniem naładowania rośnie oporność wewnętrzna akumulatora i przyjmuje on coraz mniejszy prąd to znaczy, że nawet jeśli masz regulacje na prostowniku i ustawisz 5A to kiedy akumulator dojdzie do 70% bedzie przyjmował ze 2-3A na godzinę. najlepiej ustawić prąd ładowania na ok. 2A i ładować 24h. przerwy w ładowaniu możesz robić bez żadnego problemu. możesz np. zrobić tak: ładować 12h prądem 2A. odczekać ze 3 godziny i zmierzyć napięcie na biegunach i jesli wynosi 12,6V lub więcej to już nie ładuj dalej. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 18:06
|
|
|
Ok, dzięki za wskazówki
Myślicie, że takie coś podratuje akumulator i przetrzyma zimę jako tako(a wtedy lato na pewno wytrzyma jak zimę przeżyje)?
Jeszcze mi się nie rozładował, ale wolę go podratować, bo będzie stał biedak pod blokiem teraz raczej. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-12-2012, 18:19
|
|
|
skoro taki akumulator ci szwankuje po 3 latach to masz coś nie tak chyba z ładowaniem :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 18:32
|
|
|
Ładowanie jest git. Po prostu auto wcześniej u wujka(poprzedni właściciel) jeździło trasy 5 km (w ciągu roku robił jakieś 6 tys km). Myślę, że to też wpłynęło na akumulator. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 11:55
|
|
|
takie doładowanie sporo daje, w razie problemów w trakcie zimy tez mozesz powtarzac takie zabiegi powiedzmy raz w miesiącu i nie powinno byc problemu |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:24
|
|
|
Centra Futura jest akumulatorem bezobslugowym i korkow nie trzeba a nawet nie powinno sie wykrecac chocby po to by nie stracic gwarancji.Na moja future bylo 5 lat |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|