|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z prądem |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 16:12 Problem z prądem
|
|
|
Witam ponownie, jak wiecie wszyscy temperatura schodzi już poniżej kreski, więc zaczynają się problemy z rozruchem porannym, i dziś sąsiad przyszedł do mnie po poradę, w jego Tipo jest coś nie tak z prądem. Po trasie gdy przełączy na benzynę (pompa zatarta) rozrusznik kręci i kręci bardzo szybko, aku wydaje się super. Ale po nocce (w blaszaku, czyli temperatura praktycznie jak na dworze) auto ledwo kręci, ciężko ma zapalić. Łapie na 2 potem 3 i 4 gary. Najlepsze jest to, że podłączył na noc prostownik i rano było to samo. Ledwo kręcił i ledwo zapalił. Od czego zacząć?
PS. A jak tam wygląda rozruch poranny Waszych TT? Mój jak narazie bez więkrzego problemu na szczęście |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-12-2012, 16:24
|
|
|
Cytat: | Ledwo kręcił i ledwo zapalił. Od czego zacząć? |
pierwsze co - akumulator. Sprawdzić ile ma po nocnym postoju przed odpaleniem... Później sprawdzić jakie ma ładowanie. A jeżeli wszystko ok w sensie dobrze trzyma i ładowanie w normie to ja bym obstawiał na rozrusznik.
** Dodano: 03-12-2012, 16:25 **
dario1550 napisał/a: | PS. A jak tam wygląda rozruch poranny Waszych TT? Mój jak narazie bez więkrzego problemu na szczęście |
http://forum.tempra.org/t...aja-vt19897.htm tutaj możemy ciągnąć dalej temat |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 16:28
|
|
|
jezeli po ładowaniu nawet cięzko kreci to bank rozrusznik, tulejki do wymiany, od razu mozna sie pokusic o wymiane szczotek, dodatkowo wyczyscic komutator papierkiem sciernym i bedzie gitara |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 19:56
|
|
|
Ale rozrusznik po trasie (dobrym naładowaniu przez alternator) kręci bardzo szybko |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:01
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Ale rozrusznik po trasie |
może tylko jak jest ciepły Jak rozrusznik ostygnie nie ma siły kręcić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:05
|
|
|
Gadałem teraz z sąsiadem bo byłem pożyczyć multimetr, mówił że ogólnie samochód stał ze 3-4 godziny, a jak już byliśmy w garażu to go odpalił, normalnie szybciutko kręcił i bez problemu.. Tylko rano problemy.. Dziwne co? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:50
|
|
|
A ja mam w swoim Tipo tak, że na zimno kręci jak dziki ale ciepły nie bardzo chce: próbuje i nic, próbuje i nic - jakby nie miał siły, jakby maluchowi podczepić cysternę na hak.. i za którymś razem bach - kręci i odpala, zupełnie jakby się maluchowi hak oderwał he he.. Co to może być? Jakby się coś od ciepła sklejało w rozruszniku.. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 00:36
|
|
|
mikee72, identycznie ja tak miałem - rozrusznik zatarty był |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2012, 09:28
|
|
|
dario1550, u mnie w 1.6 byl podobny problem i kazdy akumulator byl jakby za slaby.Okazalo sie ze byla podwieszona jedna szczotka w rozruszniku i prad dostarczaly 3 szczotki z 4-rech.Dodatkowo usunalem stary zgestnialy smar na tulejkach,bendiksie i dalem nowy.Do dzis jest wszystko dobrze:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|