Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z prądem
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2012, 16:12   Problem z prądem

Witam ponownie, jak wiecie wszyscy temperatura schodzi już poniżej kreski, więc zaczynają się problemy z rozruchem porannym, i dziś sąsiad przyszedł do mnie po poradę, w jego Tipo jest coś nie tak z prądem. Po trasie gdy przełączy na benzynę (pompa zatarta) rozrusznik kręci i kręci bardzo szybko, aku wydaje się super. Ale po nocce (w blaszaku, czyli temperatura praktycznie jak na dworze) auto ledwo kręci, ciężko ma zapalić. Łapie na 2 potem 3 i 4 gary. Najlepsze jest to, że podłączył na noc prostownik i rano było to samo. Ledwo kręcił i ledwo zapalił. Od czego zacząć?

PS. A jak tam wygląda rozruch poranny Waszych TT? Mój jak narazie bez więkrzego problemu na szczęście :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-12-2012, 16:24   

Cytat:
Ledwo kręcił i ledwo zapalił. Od czego zacząć?



pierwsze co - akumulator. Sprawdzić ile ma po nocnym postoju przed odpaleniem... Później sprawdzić jakie ma ładowanie. A jeżeli wszystko ok w sensie dobrze trzyma i ładowanie w normie to ja bym obstawiał na rozrusznik.

** Dodano: 03-12-2012, 16:25 **
dario1550 napisał/a:
PS. A jak tam wygląda rozruch poranny Waszych TT? Mój jak narazie bez więkrzego problemu na szczęście :)


http://forum.tempra.org/t...aja-vt19897.htm tutaj możemy ciągnąć dalej temat
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-12-2012, 16:28   

jezeli po ładowaniu nawet cięzko kreci to bank rozrusznik, tulejki do wymiany, od razu mozna sie pokusic o wymiane szczotek, dodatkowo wyczyscic komutator papierkiem sciernym i bedzie gitara
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2012, 19:56   

Ale rozrusznik po trasie (dobrym naładowaniu przez alternator) kręci bardzo szybko
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-12-2012, 20:01   

dario1550 napisał/a:
Ale rozrusznik po trasie



może tylko jak jest ciepły Jak rozrusznik ostygnie nie ma siły kręcić
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2012, 21:05   

Gadałem teraz z sąsiadem bo byłem pożyczyć multimetr, mówił że ogólnie samochód stał ze 3-4 godziny, a jak już byliśmy w garażu to go odpalił, normalnie szybciutko kręcił i bez problemu.. Tylko rano problemy.. Dziwne co? ;D
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-12-2012, 21:50   

A ja mam w swoim Tipo tak, że na zimno kręci jak dziki :) ale ciepły nie bardzo chce: próbuje i nic, próbuje i nic - jakby nie miał siły, jakby maluchowi podczepić cysternę na hak.. i za którymś razem bach - kręci i odpala, zupełnie jakby się maluchowi hak oderwał he he.. Co to może być? Jakby się coś od ciepła sklejało w rozruszniku..
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 00:36   

mikee72, identycznie ja tak miałem - rozrusznik zatarty był
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2012, 09:28   

dario1550, u mnie w 1.6 byl podobny problem i kazdy akumulator byl jakby za slaby.Okazalo sie ze byla podwieszona jedna szczotka w rozruszniku i prad dostarczaly 3 szczotki z 4-rech.Dodatkowo usunalem stary zgestnialy smar na tulejkach,bendiksie i dalem nowy.Do dzis jest wszystko dobrze:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load