|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Parę pytań odnośnie pompy / serwa |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 18:27 Parę pytań odnośnie pompy / serwa
|
|
|
Mam kilka pytań odnośnie układu hamulcowego, po pierwsze czy serwo montowane w układzie hamulcowym z silnikiem 1.8 jest takie mamo jak w 1.4-1.6 czy jest większe? Drugie pytanie jakie są objawy umierającej pompy hamulcowej? Mam takie wrażenie że z każdym dniem trzeba użyć więcej siły na hamulec by wyhamować auto. Na początku pedał idzie bardzo lekko w dół i auto wtedy również lekko hamuje potem robi się twardy i trzeba użyć dużej siły żeby układ właściwie zareagował. Hamulce działa ją poprawni gdyż mocno nacisnę to auto hamuje jak szalone ale martwi mnie to że trzeba mocno deptać w hamulec a tak jeszcze miesiąc temu nie było. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
jeryk3
Pomógł: 1 raz Wiek: 67 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 34 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 19:50
|
|
|
Witam, u mnie jak siedziała pompa to pedał hamulca wpadał w podłogę ponieważ jeżeli pompa siada to najczęściej jest nieszczelność między tłokiem a cylinderkiem moim zdaniem to serwo ,ma za zadanie wspomagać siłę hamowania ( miałem tak w poldku ) |
_________________ TEMPRA 1,8 ie 92' cat/159A4.000 Morski metalik |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 20:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wydaje mi się że serwo było takie samo, a przyczyn Twoich problemów doszukiwałbym się własnie w serwie, skontroluj porządnie węża kolektor-serwo może coś przepuszcza, albo samo serwo ze starości się sypie, w końcu tam jest tylko sprężyna i membrana |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:17
|
|
|
yoyo, sprawdziłem połączenie serwa z silnikiem zanim napisałem temat i jest ok, poza tym jak wyłączę silnik to pedał w ogóle chodzi ciężko czyli tak jako powinno być, zaś po włączeniu lekko wpada w dół i chodzi dużo lżej czyli tak jak powinno być, niemniej jednak do skutecznego hamowania trzeba użyć większej siły co mnie trochę denerwuje już. Dodam tylko że pedał hamulca jest lekko rozchwiany delikatnie chodzi na boki w miejscu gdzie popychacz wchodzi ściankę grodzi silnika. Zaś przy gwałtownym nadciśnieniu słychać pisk jak by obcierał metal o metal (tu nie mogę ustalić źródła dźwięku, nie wykluczam że to mogą być obcierające szczeki bębna o tarcze kotwiczną bo przy zakładaniu bębnów zauważyłem ze szczęka leży na ściance i w tym miejscu jest wytarte - foto niżej ). Poza tym gdyby serwo było nie szczelne to chyba by falowały lekko obroty, gdyż mieli byśmy lewe powietrze, czyż nie? Myślałem też o zapowietrzanym układzie ale nie dawno zmieniłem u mechanika cały płyn na nowy Boje się że pedał zrobi się zupełni twardy i kiedyś w coś się wrąbię. Jako dodatkowe informacje dodam że auto nie ściąga przy hamowaniu, hamulce dobrze hamują nic się nie blokuje, autko ładnie się stacza nawet z drobnej pochyłości, felgi się nie przegrzewają itp. Nie wiem za co się złapać.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:31
|
|
|
Po mojemu serwo się kończy... |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, hamulce mogą nie chamować jak się rozgrzeją za mocno i wtedy trzeba deptać, ale Ty zdaje się robiłeś cały przód więc nie powinny. Na serwo jest sposób, sprawdz jak chodzi na włączonym i zgaszonym silniku. Mówisz że pedał lata, sprawdź to bo coś może tam trzeć i blokować, no chyba że by się tłoczek w pompie zacierał powoli |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dodam tylko że pedał hamulca jest lekko rozchwiany delikatnie chodzi na boki w miejscu gdzie popychacz wchodzi ściankę grodzi silnika. |
moja żona twierdzi:
nadmiernie go szorujesz pod maską i starłeś metal poniżej nominału
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie wykluczam że to mogą być obcierające szczeki bębna o tarcze kotwiczną bo przy zakładaniu bębnów zauważyłem ze szczęka leży na ściance i w tym miejscu jest wytarte - foto niżej ). |
gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację)
JAM_BELFEGOR napisał/a: | gdyby serwo było nie szczelne to chyba by falowały lekko obroty, gdyż mieli byśmy lewe powietrze, czyż nie? |
to zależy w którym miejscu, na koncu węża od serwa powinine być ( chyba ! ) zaworek zwrotny, ponadto jeśli membrana jest uszkodzona to tego na obrotach nie zauważysz
w autkach fso serwo było rozbieralne i można było samą membranę i spręzynę wymienić ale obawiam się, że w T/T nie ma tak dobrze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:41
|
|
|
lazik666 napisał/a: | Na serwo jest sposób, sprawdz jak chodzi na włączonym i zgaszonym silniku. | Przeczytaj post wyżej sprawdzone lazik666 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, hamulce mogą nie hamować jak się rozgrzeją za mocno i wtedy trzeba deptać, ale Ty zdaje się robiłeś cały przód więc nie powinny. | nie ma znaczenia czy dopiero ruszam czy już jadę od dobrych kilku nastu minut, zimne czy ciepłe reagują tak samo. Poza tym teraz mam tarcze wentylowane więc nie łatwo je przegrzać. Jak wracałem z Chorzowa to testowałem hamulce z dużej prędkości i nawet felga się nie zagrzała. Tych tarcz swoim 1.4 nie zagotuje chyba że będę trzymał hamulec i gaz razem lazik666 napisał/a: | Mówisz że pedał lata, sprawdź to bo coś może tam trzeć i blokować, no chyba że by się tłoczek w pompie zacierał powoli | no i właśnie tu dylemat serwo czy pompa. Jak na razie 3 do 1 dla serwa
yoyo napisał/a: | w autkach fso serwo było rozbieralne i można było samą membranę i sprężynę wymienić ale obawiam się, że w T/T nie ma tak dobrze | serwo jest nie rozbieralne w T/T, przynajmniej na takie wygląda, (fabrycznie zgrzewane).
Cytat: | moja żona twierdzi:
nadmiernie go szorujesz pod maską i starłeś metal poniżej nominału | taaa... akurat do serwa i pompy nie mam dostępu bo mi LPG zasłania
yoyo napisał/a: | gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gdy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację) | znam twoją sytuacje ale, u mnie to zupełnie inna bajka, klocki mam nowe tarcze pełno wymiarową (jest parę mm większa za każdej strony od klocka) u mnie nic się nie spotyka, jedynie co to właśnie szczeki bębnów mogą wydawać pisk przy szybkim depnięciu, lub mogą to być zgrzyty z serwa albo pompy ciężko mi to ustalić. Tak się tylko dzieje jak energicznie i głęboko naciskam pedał hamulca |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-06-2009, 23:03
|
|
|
Jak moja pompa poszła to przy delikatnym hamowaniu pedał szedł miękko do samej podłogi. Te falowanie obrotów to przy naciskaniu hamulca przy usterce serwa? Nie jest tak, że one zawsze trochę się zmieniają przy naciskaniu pedału? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2009, 07:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | yoyo napisał/a:
gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gdy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację)
znam twoją sytuacje ale, u mnie to zupełnie inna bajka, klocki mam nowe tarcze pełno wymiarową (jest parę mm większa za każdej strony od klocka) u mnie nic się nie spotyka, jedynie co to właśnie szczeki bębnów mogą wydawać pisk przy szybkim depnięciu, lub mogą to być zgrzyty z serwa albo pompy ciężko mi to ustalić. Tak się tylko dzieje jak energicznie i głęboko naciskam pedał hamulca |
chodziło mi o to że jak coś blokuje hamulec mechanicznie to jest właśnie takie wrażenie że do pewnego momentu hamuje a później jakby opór i trzeba dużo mocniej nadepnąć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2009, 11:04
|
|
|
sochun napisał/a: | Te falowanie obrotów to przy naciskaniu hamulca przy usterce serwa? Nie jest tak, że one zawsze trochę się zmieniają przy naciskaniu pedału? | no tak przy deptaniu w pedał z chodzi trochę z obrotów na biegu jałowym, ale mnie chodziło że gdyby serwo było nie szczelne to podciśnienie wytwarzane przez silnik zasysało by lewe powietrze do kolektora co w efekcie dało by delikatne lub większe falowanie obrotów, to tylko moja teoria dlatego pytałem czy ktoś mia takie doświadczenia z uszkodzonym serwem. Dla przykładu jeśli zużyje się podstawa gaźnika to puszcza niechciane powietrze do kolektora i w tedy silnik nie pracuje równo a serwo jest podłączone nie wiele dalej.
yoyo napisał/a: | chodziło mi o to że jak coś blokuje hamulec mechanicznie to jest właśnie takie wrażenie że do pewnego momentu hamuje a później jakby opór i trzeba dużo mocniej nadepnąć | ok tył wydaje mi się że hamuje właściwie, poza tym gdyby blokowały się szczeki to wrosło by ciśnienie na przedniej osi i auto by hamowało mocno przodem, tak sobie myślę. Zresztą już tak kiedyś miałem tył mi nie hamował wcale (historia z korektorem) tylko przód i auto nurkowało nosem do przodu i hamowało normalnie pedał był do końca taki sam, żadnego takiego stanu na początku miękki potem twardy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-06-2009, 18:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR, przejedź się gdzieś na żużlową drogę i pohamuj trochę.Zobacz co i przy jakiej sile hamowania zostawia ślady.Może to tył teraz bierze bardziej niż powinien i stąd ten efekt. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2009, 19:24
|
|
|
ZielonyTBG, raczej nie, bębny dziś wymacałem po dość ostrej jeździe były zimne aż mnie to zmartwiło. Teraz jestem pewien że dźwięk pochodzi właśnie z nich. Jak zaciągnę ręczny i usiłuje hamować to nie ma tego pisku, spuszczę ręczny nagle się pojawia. Tylko co z tym zrobić dlaczego jedna szczeka dotyka ścianki tarczy kotwicznej i trze o nią i czy to ma wpływ na ten twardy pedał? Kurde teraz żałuje bo jakiś czas temu był cały zestaw na allegro oryginalny nowiutki Magnety mareli w którym były wszystkie sprężynki nowe szczeki (kpl.) samo regulatory x 2, jednym słowem wszystkie bebechy z bębna za na prawdę niezłą kasę bo około 100zł tyle kosztuje jeden samo regulator w aso szkoda ze tego nie kupiłem i nie wymieniłem hurtem gdy robiłem hamulce z przodu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|