|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ręczne ssanie |
Autor |
Wiadomość |
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2009, 14:19 Ręczne ssanie
|
|
|
Tak czytałem jakieś kilkanaście tematów o silniczku krokowym w Tipo i dochodzę do wniosku, że chyba w moim autku jest on uszkodzony. Auto, które posiadam to Tipo 1,4 z gaźnikiem, wersja S cokolwiek to znaczy Problem wygląda następująca rano wsiadam do auta wyciągam ssanie i zapala na pierwsze przekręcenie. Dopóki temperatura nie dojdzie do 60 stopni o wciśnięciu (wyłączeniu) dźwigni ssania nie ma mowy na wolnych obrotach gdyż zgaśnie, podczas jazdy gdy obroty są wyższe, a temperatura nie dojdzie do 60 stopni też jakoś super nie jest, bo czasem przy rozpędzaniu się na dwójce praca silnika nie jest równa. Pytanie mam następujące kiedy prawidłowo silnik powinien zacząc pracowac z wyłączonym ssaniem ręcznym, przy jakiej temperaturze, ew. po jakim czasie. Tematy, które czytałem na forum odnosiły się do silników z ssaniem automatycznym gdzie użytkownik pojazdu nie musi go kontrolowac. Więc jeśli możecie to powiedzcie co nieco o tym ssaniu i czy już pora wymieniac silniczek krokowy czy może coś innego. W ostatnim czasie kilkukrotnie odwiedziłem już elektryka, wymieniałem pompę paliwową, akumulator i inne i zaczynam już powoli miec dośc tego auta i żałuje, że nie zdecydowałem się na silnik 1,6 , bo różnicy w spalaniu nie widzę żadnej przynajmniej w moim przypadku. |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-04-2009, 14:25
|
|
|
mam taki sam silnik. U mnie tak do 50 stopni może na niskich obrotach trochę nierówno chodzić więc trochę ssania wyciągam. Powyżej 50 stopni już nie ma tego problemu. U mnie sprawa dotyczy LPG - nie wiem jak u Ciebie. A po rozgrzaniu jak już wyłączysz ssanie i chodzi płynnie to nie ma za niskich obrotów na jałowym ? Bo jeżeli tak to można je troszkę podwyższyć śrubką :p Aha i jeszcze jedno ... Czy silnik na gaźniku ma krokowca ? Niech mi ktoś to napisze :p Bo sam nie wiem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-04-2009, 15:24
|
|
|
capitanos napisał/a: | Auto, które posiadam to Tipo 1,4 z gaźnikiem |
Luczu napisał/a: | Czy silnik na gaźniku ma krokowca ? Niech mi ktoś to napisze :p Bo sam nie wiem |
Gaźnik nie ma tego silniczka - występuje tylko z wtryskiem
Proponuje wyczyścić i wyregulować gaźnik. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2009, 17:51
|
|
|
No to mamy plus, nie ma w tym złomie jednej z części, która mogła by się zepsuc. Musicie mi wybaczyc panowie, ale historyk-militarysta z zamiłowania, ma prawo do pewnej niewiedzy w dziedzinie motoryzacji No to w weekend autko pojedzie do majstra i zobaczymy co z tego wyjdzie. |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-04-2009, 18:02
|
|
|
capitanos napisał/a: | w tym złomie jednej z części, która mogła by się zepsuc |
będziesz mile zaskoczony jeżeli chodzi o koszt części do tego auta :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ponczek19
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Kietrz
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 04:37
|
|
|
miałem podobny problem i mechanik mi to wyregulował. A konkretnie chodzi o dawkę paliwa i obroty silnika. Teraz ssanie mogę wyłączyć już przy około 50-60 stopniach. |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 11:20
|
|
|
Wydawało by się, że sprawa załatwiona, dałem auto do mechanika, wyczyścił gaźnik ustawił powietrze itd., teraz ssanie wyłączam przy ok. 55 stopniach, ale nadal śmierdzi benzyną przy włączonym ssaniu oraz mam strasznie duże spalanie - 10 litrów nie starcza na 100 km w cyklu mieszanym... (wiem, że 1,4 na gaźniku mistrzem ekonomi nie będzie, ale o ile pamiętam to wujowy Polonez Cargo mniej palił przed założeniem LPG...), można temu jakoś zaradzic ? |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 11:25
|
|
|
capitanos napisał/a: | śmierdzi benzyną przy włączonym ssaniu |
teoretycznie ma prawo, ob wtedy jest bogata mieszanka
capitanos napisał/a: | 10 litrów nie starcza na 100 km w cyklu mieszanym |
na gaźniczku raczej niżej nie zejdziesz
pojeździj trochę i potem obejrzyj rurę wydechową czy jest bardz oczarna (cała w sadzy), wykręć świece i też przyjrzyj się jaki mają kolor białawy, brązowy czy czarny
jeśli zbiera Ci się duzo sadzy na wydechu i do tego swiece masz czarne, to możesz podjechać do mechanika zeby Ci odrobinke zubożył mieszankę, spalanie powinno troszkę spaść ale też dynamika może ucierpieć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|