Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Napięcie ładowania
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2009, 22:59   Napięcie ładowania

Siemanko, może temat był już na forum, szukam od 30 minut i nie znalazłem, więc piszę :] Jakie powinno być napięcie ładowania podawane przez alternator? (1.6 ie)
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
  
     Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2009, 23:06   

~14,4
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2009, 23:09   

no to wyglada na to że ładowanie mam ok, akumulator ma kapke ponad rok (Centra Futura) a kropka na nim jest cały czas czarna (doładuj), dodam, że mam problemy z odpalaniem :/ Chyba w takim razie coś się stało z aku... będę musiał podjechać na serwis gwarancyjny, ale znając życie coś sobie wymyślą...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 00:20   

Wiesz co z tą diodą to jest różnie. Mój dziadek kupił aku centry i ciągle miał zieloną, ale kiedyś zapomniał lampki wyłączyć i kilka dni auto stało tak bezwiednie. Aku padł, ale po całonocnym podładowaniu dioda nadal nie świeciła (centry mają jakoś 3 poziomy tego świecenia) i nie świeci, chociaż napięcie aku ma dobre i auto odpala normalnie - ostatnio przejechałem całe podwórko na rozruszniku i kawałek pod górkę, bo przez świece nie chciał odpalić i po wymianie świec odpalił normalnie, a dioda pokazuje "doładuj". Diodą się nie sugeruj, bo to bajer, który ma prawo się popsuć. Podładuj aku, zobacz czy nie masz nigdzie wycieku i zbadaj jakie napięcie ma aku przed odpaleniem. Jak masz ważną gwarancję to nie zaszkodzi zapytać co jest 5.
_________________
     Moneta
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 00:39   

no właśnie ładowałem niedawno, w tej chwili ma 12,8V... Tylko kurcze jeżdżę codziennie, po kilkanaście kilometrów, a po każdej nocy odpalał ale niebezproblemowo... ma taki moment jakby przysiadł i nagle start... czekam jeszcze teraz aż mi przyślą rozrusznik, bo szczotki mi sie przywieszaja (słychać trykanie czasem), w tygodniu go wymienie... Najgorsze jest to ze w przyszlym tyg jade w gory i obawiam sie ze pojde spac, a rano nie uruchomie auta...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 09:36   

kris_ldz, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :D Problemy z porannym uruchomieniem są spowodowane nie w pełni sprawnym rozrusznikiem. Ładowanie z altka powinno się mieścić w przedziale 14,3 - 14,6 (dla Magneti Marelli) i 14,0 - 14,3 (dla Bosch, Lucas i Mitsubishi). Napięcie na aku po nocy nie powinno być niższe od 12,5V. I nie sprawdzaj napięcia nigdy bezpośrednio po wyłączeniu silnika, bo przez kilka minut będzie pokazywał nawet powyżej 13V, a normuje się dopiero po kilku godzinach. Tak więc wynika z tego, że prądy masz w normie :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 11:47   

Proponowałbym zmierzyć napięcie podczas rozruchu a dokładnie jego spadek, nie powinno spaść poniżej 11V a na pewno juz poniżej 10V wtedy wykluczysz akumulator choć nie zawsze*. Można pokusić się o pomiar impendacji instalacji bo może być tak że gdzieś ma przebicie do masy. Ale wszystko wskazuje na łożyska w rozruszniku i wieksze opory. Wiele czynników może mieć wpływ na wynik końcowy pomiaru.

*- wieksze opory = wiekszy spadek = dobry aku
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2009, 15:22   

kurde no właśnie dzisiaj nawet na kablach nie odpalil :/ napięcie na akku przy próbie rozruchu spadało do 9 z kawałkiem, ale nawet na kablach przygasała kontrolka od akumulatora podczas próby rozruchu

** Dodano: 03-02-2009, 00:48 **
Wymienili mi dzisiaj rozrusznik, jednak po wymianie już zupełnie nie kręci... Sprawdzany był na krótko i działał... Wygląda na to że nie dostaje sygnału ze stacyjki... W czym może być problem? Sprawdzałem kostkę od stacyjki, wymieniłem ją na drugą (akurat mialem w domu), ale problem dalej jest... jak był... Gdzie szukać rozwiązania? Kuzyn sugerował coś z imobilaizerem... Chciałem złączyć na krótko w imo kable od rozrusznika ale nie mam pojęcia które są od niego...?? Wszystkie czarne :sciana:
Dodam że przed wymianą rozrusznika stary kręcił tylko się zacinał... Rozrusznik wymienili w NORAUTO i chyba coś innego spier..olili...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-02-2009, 10:35   

Sprawdź najpierw czy jest napięcie na grubym przewodzie, powinno być bo jest bezpośrednio z aku. Następnie sprawdź czy jest na sterowaniu i tu raczej na pewno go nie ma:) Może to być tak jak piszesz coś z immo ale również przerwa w obwodzie. Jak chcesz sprawdzić jak kreci to przyłóż zewnetrzne napiecie do sterowania
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load