|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:59 Napięcie ładowania
|
|
|
Siemanko, może temat był już na forum, szukam od 30 minut i nie znalazłem, więc piszę :] Jakie powinno być napięcie ładowania podawane przez alternator? (1.6 ie) |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 23:06
|
|
|
~14,4 |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-02-2009, 23:09
|
|
|
no to wyglada na to że ładowanie mam ok, akumulator ma kapke ponad rok (Centra Futura) a kropka na nim jest cały czas czarna (doładuj), dodam, że mam problemy z odpalaniem :/ Chyba w takim razie coś się stało z aku... będę musiał podjechać na serwis gwarancyjny, ale znając życie coś sobie wymyślą... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 00:20
|
|
|
Wiesz co z tą diodą to jest różnie. Mój dziadek kupił aku centry i ciągle miał zieloną, ale kiedyś zapomniał lampki wyłączyć i kilka dni auto stało tak bezwiednie. Aku padł, ale po całonocnym podładowaniu dioda nadal nie świeciła (centry mają jakoś 3 poziomy tego świecenia) i nie świeci, chociaż napięcie aku ma dobre i auto odpala normalnie - ostatnio przejechałem całe podwórko na rozruszniku i kawałek pod górkę, bo przez świece nie chciał odpalić i po wymianie świec odpalił normalnie, a dioda pokazuje "doładuj". Diodą się nie sugeruj, bo to bajer, który ma prawo się popsuć. Podładuj aku, zobacz czy nie masz nigdzie wycieku i zbadaj jakie napięcie ma aku przed odpaleniem. Jak masz ważną gwarancję to nie zaszkodzi zapytać co jest 5. |
_________________
|
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2009, 00:39
|
|
|
no właśnie ładowałem niedawno, w tej chwili ma 12,8V... Tylko kurcze jeżdżę codziennie, po kilkanaście kilometrów, a po każdej nocy odpalał ale niebezproblemowo... ma taki moment jakby przysiadł i nagle start... czekam jeszcze teraz aż mi przyślą rozrusznik, bo szczotki mi sie przywieszaja (słychać trykanie czasem), w tygodniu go wymienie... Najgorsze jest to ze w przyszlym tyg jade w gory i obawiam sie ze pojde spac, a rano nie uruchomie auta... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:36
|
|
|
kris_ldz, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie Problemy z porannym uruchomieniem są spowodowane nie w pełni sprawnym rozrusznikiem. Ładowanie z altka powinno się mieścić w przedziale 14,3 - 14,6 (dla Magneti Marelli) i 14,0 - 14,3 (dla Bosch, Lucas i Mitsubishi). Napięcie na aku po nocy nie powinno być niższe od 12,5V. I nie sprawdzaj napięcia nigdy bezpośrednio po wyłączeniu silnika, bo przez kilka minut będzie pokazywał nawet powyżej 13V, a normuje się dopiero po kilku godzinach. Tak więc wynika z tego, że prądy masz w normie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:47
|
|
|
Proponowałbym zmierzyć napięcie podczas rozruchu a dokładnie jego spadek, nie powinno spaść poniżej 11V a na pewno juz poniżej 10V wtedy wykluczysz akumulator choć nie zawsze*. Można pokusić się o pomiar impendacji instalacji bo może być tak że gdzieś ma przebicie do masy. Ale wszystko wskazuje na łożyska w rozruszniku i wieksze opory. Wiele czynników może mieć wpływ na wynik końcowy pomiaru.
*- wieksze opory = wiekszy spadek = dobry aku |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2009, 15:22
|
|
|
kurde no właśnie dzisiaj nawet na kablach nie odpalil :/ napięcie na akku przy próbie rozruchu spadało do 9 z kawałkiem, ale nawet na kablach przygasała kontrolka od akumulatora podczas próby rozruchu
** Dodano: 03-02-2009, 00:48 **
Wymienili mi dzisiaj rozrusznik, jednak po wymianie już zupełnie nie kręci... Sprawdzany był na krótko i działał... Wygląda na to że nie dostaje sygnału ze stacyjki... W czym może być problem? Sprawdzałem kostkę od stacyjki, wymieniłem ją na drugą (akurat mialem w domu), ale problem dalej jest... jak był... Gdzie szukać rozwiązania? Kuzyn sugerował coś z imobilaizerem... Chciałem złączyć na krótko w imo kable od rozrusznika ale nie mam pojęcia które są od niego...?? Wszystkie czarne
Dodam że przed wymianą rozrusznika stary kręcił tylko się zacinał... Rozrusznik wymienili w NORAUTO i chyba coś innego spier..olili... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 10:35
|
|
|
Sprawdź najpierw czy jest napięcie na grubym przewodzie, powinno być bo jest bezpośrednio z aku. Następnie sprawdź czy jest na sterowaniu i tu raczej na pewno go nie ma:) Może to być tak jak piszesz coś z immo ale również przerwa w obwodzie. Jak chcesz sprawdzić jak kreci to przyłóż zewnetrzne napiecie do sterowania |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|