już siły nie mam POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:10 już siły nie mam POMOCY
|
|
|
Ludziska ... to już nie jest zabawne :/ Kiepsko odpalał , ledwo co kręcił. Doszedłem do wniosku że to klemy bo luźno latały i były sparciałe na tyle że się sypały w rękach ( ROMANO się o tym przekonał ) Dzisiaj wymieniłem na nowe i ... Nie dość, że nadal ledwo co kręci ( aku stał noc w domu wieczorem miał 12,85 a dzisiaj w poludnie 12,58... to na dodatek nie działa przełącznik od LPG :/ nie świeca się w nim diody i nie słychać, żeby coś pstrykało przy przełączaniu PB/LPG na popych też nie odpala czyli nie podaje ani LPG ani PB.
Z ciekawostek dodam że wszystko inne co na prąd działa ... światła itp...
wczoraj nim jeździłem to czasami odpalał a czasami nie chciał kręcić ...
Co u licha jest grane ?;/
a żeby mnie dobić do reszty .. do dzisiaj mam przegląd ważny miałem wymienić klemy i jechać ... no to se pojechałem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:23
|
|
|
LUCIACIA, może ci wtyczka od przełącznika się poluzowała, zdarzyło mi się kiedyś. Dwa w instalacji LPG jest bezpiecznik... no przynajmniej ja go mam. Może warto kuknąć za czymś takim A jak tam uziemienie silnika, ogólnie masa ? posprawdzaj punkty masowe, wyczyść zaciski a na akumulatorze panierem ściernym delikatnie. Dobrze nowe klemy założone? Może koniec końców siadł akumulator? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MGSH
Wiek: 44 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:24
|
|
|
Nie odpali jak Ci padł "przełącznik" i nie świeci żadna dioda. Odcięty zapłon, chociaż mam nadzieję się mylić.
Miałem to samo - pociągnięty nowy kabelek, jeden z kilku, które szły od cewki. Pali jak złoto, ale problem był FRUSTRUJĄCY. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR, JAM_BELFEGOR napisał/a: | może ci wtyczka od przełącznika się poluzowała |
ruszałem nią we wszystkie strony i nic
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dwa w instalacji LPG jest bezpiecznik... |
szukałem ale nie mogłem znaleźć ( byłem na skraju wyczerpania fizycznego - mróz i psychicznego ... ) Gdzie on może być ?;/
JAM_BELFEGOR napisał/a: | A jak tam uziemienie silnika, ogólnie masa ? |
no do skrzyni biegów jest poprowadzony czarny kabel od aku ...
JAM_BELFEGOR napisał/a: | wyczyść zaciski a na akumulatorze panierem ściernym delikatnie. Dobrze nowe klemy założone? Może koniec końców siadł akumulator? |
aku ma 14 miechów ...
MGSH napisał/a: | Nie odpali jak Ci padł "przełącznik" i nie świeci żadna dioda. Odcięty zapłon, chociaż mam nadzieję się mylić. |
ale to mega zbieg okoliczności by musiał być ... wczoraj jeździłem i nic postawiłem go, wyciągnąłem aku dzisiaj od razu wymieniłem klemy wsadzam aku i już kicha
edit: A może być tak, że przy podłączaniu aku coś się spaliło ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:37
|
|
|
Ja mam bezpiecznik blisko akumulatora skąd idzie główne zasilanie do centralki. Mam w takim "plastiku" z przezroczystą nasadką. U ciebie to może być inaczej, bo w końcu każdy montuje jak chce. Postaraj się poszukać głównego zasilania centralki i idz po kablach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:37
|
|
|
faktycznie jeśli centralka padła to aut nie zapalisz bo zamknięty jest zarówno elektrozawór od lpg jak i od PB
piszesz żę słabo kręci a aku jest dobry, wyczyść masę do silnika lub zrób dodatkową (miedziana plecionka kosztuje 10zł), jesli to nie pomoże to zainteresuj się rozrusznikiem bo zapewne w nim jest cały problem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 17:11
|
|
|
noooooo wielkie dzięki zwłaszcza Tobie miszko, był przy aku bezpiecznik ale wcześniej się nim nie zainteresowałem bo wydawał się na dobry ... okazało się że zwalony :d wymieniłem i przełącznik świeci Ale nie udało mi się odpalić bo ledwo co kręci. Jutro będę musiał papierem ściernym klemy przeczyścić i masę przeczyścić na skrzyni. Może to coś da. Zauważyłem, że jak miałem stare klemy to on kręcił wolno a później się zacinał ... teraz z nowymi klemami kręci wolno ale się już nie zacina może to faktycznie sprawa prądu słabego a nie rozrusznika ...
chyba że rozrusznik za duże opory daje ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 17:15
|
|
|
LUCIACIA, w rozruszniku sa takie tulejki moze sie zatarly ?? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 20:58
|
|
|
albert19912, być może ... nie kręci prawie wogole... np. dzisiaj pojechałem na przegląd i nie wyjechałem o własnych siłach ... koleś musiał mnie wypchać stamtąd a dobrze że było z górki to odpaliłem ... No tak to jest z moim autem. .. jutro popatrze co z tym rozrusznikiem i najwyżej dam jakiemuś mechanikowi niech go zrobi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:04
|
|
|
LUCIACIA, przeczyść masą jak mówił JAM. pomoże na pewno |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:05
|
|
|
jedyne co moge zrobić to odkręcić ( o ile się da ) masę od skrzyni biegów wyczyścić i przykręcić spowrotem ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:15
|
|
|
LUCIACIA, poza tym masz jeszcze dwa punkty masowe, jedne pod akumulatorem na ramie i drugi po drugiej stronie również na ramie. Dobrze sobie to delikatnym panierem przetrzyj każdą z końcówek i psiknij czymś do styków, zakręć dobrze z powrotem. Może rzeczywiście coś z rozrusznikiem jak to nie pomoże. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:21
|
|
|
tak też zrobię ... dzięki za rady
** Dodano: 02-02-2009, 21:30 **
aha .... pod wieczór po postoju około 30 minut chce odpalić i za 1 razem zakręcił żwawo ... już zaczął odpalać puściłem kluczyk a on zdechł i rozrusznik zrobił takie hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr a później padaka |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:17
|
|
|
LUCIACIA, no to nie dobrze wróży dla rozrusznika ale tego nie trzeba mówić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:22
|
|
|
teraz pytanie ... regenerować czy kupić używkę ... bo na nowy to mnie nie stać a i nie ma sensu ładować najdroższych rzeczy do tego auta ... pewnie jak to zrobię to za chwile inna rzecz siądzie ale tak już jest z tymi autami ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:36
|
|
|
LUCIACIA, weź go do domu, połóż na gazetce, rozbierz na części, przeczyść wszystko, wrzuć troszkę smaru grafitowego lub miedzianego na tulejki i może pociągnie jeszcze kilka miesięcy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 00:58
|
|
|
Jak masz 130zł http://www.allegro.pl/ite...a_tipo_uno.html dużo osób kupuje jaki widać. Jak nie to zrób tak jak yoyo, pisze. Ktoś na forum chyba opisywał jak naprawić rozrusznik. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 10:46
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | teraz pytanie ... regenerować czy kupić używkę ... bo na nowy to mnie nie stać | bierz tak jak JAM_BELFEGOR ci proponuje. Ja u tego samego sprzedawcy wziąłem alternator (za 150zł po regeneracji). Sprzęt wygląda jak nówka no i to Magneti Marelli. Tanio, solidnie i 6 miechów gwarancji Ja też mogłem wymienić pewnie regulator napięcia, względnie też mostek z diodami, ale nie chciało mi się bawić, a tu naprawdę gość ma nie drogo i pojeździ jeszcze parę lat |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-02-2009, 17:09
|
|
|
teraz wyczytałem coś takiego http://www.capri.pl/forum/46953 ( chodzi mi o 3 ostatnie posty ) myślicie że u mnie może być taki problem ? O jaką śrubę od aparatu zapłonowego chodzi ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 17:54
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | O jaką śrubę od aparatu zapłonowego chodzi ? |
to by wyglądało na poluzowany aparat zapłonowy, czyli przestawiony zapłon, ale co ma do tego wolne kręcenie to nie wiem, chyba że jakieś straty pradu przez to były |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-02-2009, 10:58
|
|
|
HAHAAAAAAA !!! Ojciec odebrał rozrusznik od mechanika ... wymienil tuleje i zatarty bendiks ... najlepsze jest to, że ten cały Pan Zdzichu nie chciał powiedzieć ile za naprawę ... Także obudzę się do reszty i spadam go zakładać Słoneczko świeci ... oj się będzie jeździło |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2009, 12:06
|
|
|
i jak auto teraz zapalana ?? Pozdrawiam |
_________________ TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-02-2009, 13:50
|
|
|
jestem z siebie dumny Sam wszystko zrobiłem ( oprócz naprawy rozrusznika ) wsiadam do auta .... przekręcam kluczyk ... kręci jak szalony ale nie chce odpalić ani na LPG ani na Pb:/ no to ja już ale z nudów odkręciłem kopułkę poprawiłem i ... odpalił ... teraz wiem, że kopułka do wymiany - w środku nie wygląda dobrze czasami wyskakuje zapłon. Później jeszcze tylko zrobić gaźnik co by go na PB nie dusiło i wsio
w ogóle jestem zszokowany że to auto może tak napierniczać tym rozrusznikiem ... odkąd go mam to kręcił jak by nie mógł ... bo nie mógł jak się okazało teraz kręci że silnik chce wyskoczyć
dzięki wszystkim za odp |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|