Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny problem...
Autor Wiadomość
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 16:02   Kolejny problem...

Panowie... mam problem... nie mam wyświetlanego poziomu paliwa... pewnie powiecie że czujnik... ale zonk... czujnik kupiłem dobry, założyłem podłączyłem i dupa... po znajomości pożyczyłem inny czujnik i to samo...

nie wiem co dalej robić... dać sobie spokój i oddać auto do elektryka? czy jest jakiś sposób z którym sobie poradzę żeby to wkońcu zrobić?

Pomożecie?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-03-2008, 16:34   Re: Kolejny problem...

Witam
Sapphiron napisał/a:
Panowie... mam problem... nie mam wyświetlanego poziomu paliwa... pewnie powiecie że czujnik... ale zonk... czujnik kupiłem dobry, założyłem podłączyłem i dupa... po znajomości pożyczyłem inny czujnik i to samo...

nie wiem co dalej robić... dać sobie spokój i oddać auto do elektryka? czy jest jakiś sposób z którym sobie poradzę żeby to wkońcu zrobić?

Pomożecie?


Sam zauważam podobne historie w swojej Temperce, od czasu do czasu coś głupieje we wskaźnikach. Po pierwsze jak coś swankuje, to zauważyłem że ma to trochę wspólnego z napięciem na akumulatorze, często wystarczy by silnik po rozruchu chwilę popracował, akumulator się trochę podładował, wtedy gaszę silnik i ponowny rozruch i z reguły wskaźniki już działają. Po drugie, warto porozłączać po kolei (aby czegoś nie pomylić)kabelki od czujników, potraktować styki kontaktów wd 40 lub kontaktem w spraju, podociskać złącza konektorowe i zapiąć jeszcze raz.. jeśli to nie pomoże, problem może tkwić w polączeniach ze skrzynką bezpieczników lub deską wskaźników. Nie ma się co oszukiwać nasze auta swoje lata już mają i wymagają takiej pielegnacji od czasu do czasu.
PS u mnie takie zabiegi pomogły, przydały się doświadczenia z "pełnoletnią" Ładą :)
Warto popróbować samemu, bo jeśli to słabe styki, elektryk także może rozłożyć ręce, wizyte w warsztacie można potraktować jako ostateczność , kiedy opisane zabiegi we własnym zakresie nie przyniosły efektu.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 16:38   

ale co dokładnie zrobić? bo reszta wskaźników i czujników działa... a od poziomu paliwa nie działa :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-03-2008, 16:47   

Sapphiron napisał/a:
ale co dokładnie zrobić? bo reszta wskaźników i czujników działa... a od poziomu paliwa nie działa :sciana:


sheriffnt napisał/a:
warto porozłączać po kolei (aby czegoś nie pomylić)kabelki od czujników, potraktować styki kontaktów wd 40 lub kontaktem w spraju, podociskać złącza konektorowe i zapiąć jeszcze raz.. jeśli to nie pomoże, problem może tkwić w polączeniach ze skrzynką bezpieczników lub deską wskaźników. Nie ma się co oszukiwać nasze auta swoje lata już mają i wymagają takiej pielegnacji od czasu do czasu.


Dodatkowo sprawdź czy dobrze docisnąłeś wtyczki w desce jak składałeś.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 16:52   

wtyczki w desce dociśnięte na lux... a w skrzynce bezpieczników gdzie szukać? i czego szukać?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-03-2008, 17:12   

Witam
Na początek powyciągaj pojedyńczo bezbieczniki i przekaźniki, jeśli są zaśniedziałe, to generalnie nawet ich ruszenie potrafi poprawić kontakt, jesli jeszcze popsikasz jakimś sprajem do elektryki, to powinno pomóc na dłuższy czas.
Możesz jeszcze obejrzeć i poprawić styk wtyczek wchodzą do skrzynki bezpieczników, bardziej prawdopobny jest zły styk niż przetarty kabel.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 17:20   

bezpieczniki wszystkie wymieniałem dla świętego spokoju jak kupowałem auto... przekaźniki? hmm... tego wogóle nie ruszałem... a wtyczki idę zaraz sprawdzę...

a jeśli to nie wtyki przy skrzynce to co to może być?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:16   

Sapphiron, a zegarek Ci działa dobrze?
Rozumiem, że masz DGT?
Może spójrz na ten schemat (czujnik 107A, wskaźnik K w skrzynce 66) i posprawdzaj styki, zwłaszcza połączenia masy, bo chyba wskaźnik paliwa ma 2 przyłącza masy, jedno wspólne z zegarkiem.
To elektryka, pobaw się w szukanie zająca. ;)

_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:30   

zegarek działa...

no DGT mam oczywiście...

cały czas miga mi rezerwa (tak jak wcześniej) a kresek jak nie było tak nie ma... no masakra normalnie :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:33   

A próbowałeś ruszać tym potencjometrem w czujniku jednocześnie obserwując wskaźnik?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:35   

Wieprz, w jaki sposób?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:40   

Nie widziałem na żywo czujnika, ale z tego, co widziałem na schemacie i co pisał enters "czujnik paliwa jest zwyklym potencjometrem rezystancyjnym i jak go wypniesz wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa" w jednym temacie, to wnioskuję, że można poruszać tym pływakiem podczepionym do czujnika.
Innego pomysłu nie widzę. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:44   

Wieprz napisał/a:
wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa
no to ja tak mam cały czas... zero kresek i migająca ciągle rezerwa
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:46   

Hmm. Może masz jakąś przerwę w obwodzie, skoro tak masz, jak napisał enters?
Myślałem, że masz ze dwie kreski i miga rezerwa.
Pisałeś, że podłączyłeś nowy czujnik. Jeśli czujnik by był w porządku, to wina leży moim zdaniem gdzieś "po drodze", czyli albo styki, albo kable.
No i polecam lekturę Czujnik_guide . ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:51   

no właśnie nie wiem już... próbowałem próbówką, żarówką i językiem te kable i nic... "pusto", zero prądu...

gdzie szukać przyczyny? i jak to naprawić? prosiłbym o konkretną wypowiedź co jak i gdzie bo to już zaczyna mnie doprowadzać do szewskiej pasji :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:54   

Sapphiron napisał/a:
próbówką, żarówką i językiem te kable i nic

No to BYŁBY z Ciebie elektryk, gdybyś tak zrobił sobie z instalacją w domu w razie jakiejś przerwy. ;)
Zwłaszcza językiem. :D

Ale wracając do tematu.
Opisz może dokładnie, w jaki sposób badałeś obwody czujnika i wskaźnika?
Jeśli by dochodziło napięcie od skrzynki do czujnika, a prąd by nie szedł do wskaźnika, to możesz już sprawdzać kable i styki na drodze czujnik-wskaźnik. Ja tak robiłem w Talbocie, jak mi nie chciał cokolwiek wskazywać wskaźnik. ;P
Sprawy elektryki są łatwe, ale trzeba szukać i zawężać sobie pole działań.
Swoją drogą widziałem, że ostatnio chyba 6 marca chciałeś kupić czujnik od kogoś na forum. Od jak dawna nie działa Ci wskaźnik?
Były jakieś objawy zepsucia, czy od razu padł?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 19:57   

nie wiem dalej o co chodzi... ja jedynie badałem czy idzie prąd na kablach od wtyczki wpinanej do czujnika. nic więcej... i tam nie było prądu wogóle... a sprawdzałem na odpalonym silniku więc prąd powinien być z tego co sądzę


wskaźnik nie działał już kiedy kupiłem...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:11   

Sapphiron napisał/a:
ja jedynie badałem czy idzie prąd na kablach od wtyczki wpinanej do czujnika

Że tak się zapytam, czy badałeś oba kable, podpinając jeden wtyk pomiarowy do kabla, a drugi przykładając do nadwozia?
Jeden jest źródłowy, a drugi idzie do wskaźnika jako odbiorczy.

Jeśli masz zero kresek to tak, jakby czujnik by był odłączony, czyli by była przerwa. A jakbyś spróbował na odwrót, czyli połączyć oba te przewody, które idą do czujnika, to miałbyś zerową rezystancję i wskaźnik by to odczytał, jako pełny bak. Jeśli by jednak nadal odczytywał to jako rezerwa i brak paliwa, to musiałbyś sprawdzić kable na drodze czujnik -> skrzynka bezp. -> deska -> wskaźnik i bezwzględnie przeczyścić wszystkie styki na tej drodze.

Sprawdź też, czy są podłączone masy obydwie do wskaźnika, czy nie ma tam nic przepalonego.

To na razie chyba tyle.

No i może zobacz bebechy tego wskaźnika w desce, czy wszystko jest ok.
Może coś jest zrąbane we wskaźniku?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:15   

napisze tu żeby nie zaśmiecać shutboxa
instalacja czujnika jest prosta jak konstrukcja cepa:
MASA----------------------CZUJNIK------------------------DESKA
ewentualnie:
DESKA------------------CZUJNIK------------DESKA
--------- = kabel
czujnika jesteś pewien więc problem tkwi w desce (mało prawdopodobne acz możliwe), lub w kablach (i tu bym szukał).
teraz kwestia dorwać schemat zobaczyć jak to wygląda i najprościej zastępować kolejne kable swoim własnym przewodem, w ten sposób odkryjesz który z nich padł

P.S. i zgadzam się z przedmówcą jak zewrzesz kable to chyba powinno pokaząć pełny bak, bynajmniej tak sie dzieje z czujnikiem temperatury który też działa na opór (rezystancję)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:21   

yoyo napisał/a:
dorwać schemat

Popatrz parę postów wyżej. ;)

yoyo napisał/a:
zastępować kolejne kable swoim własnym przewodem

Moim zdaniem lepiej jest podłączyć jeden koniec przewodu badanego do nadwozia/masy, a na drugim końcu podłączyć jedną końcówkę miernika, drugą do nadwozia/masy i sprawdzić, czy jest mała rezystancja. Nie prościej, niż wkładać w auto swoje kable? ;)

Kable tak często się nie palą, zwłaszcza przy takiej instalacji 12V i czujniku paliwa. Jeśli są jakieś przerwy, to albo nie ma styku w blaszkach (ale czujnik jest nowy, więc odpada), albo w samych węzłach połączeniowych.

yoyo napisał/a:
DESKA------------------CZUJNIK------------DESKA

W Temprze raczej ten sposób podłączenia.

Więc Sapphiron ma trochę roboty.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:22   

no i teraz to ja kompletnie jestem skołowany... to za trudne wszystko dla mnie... szczególnie moment z bebchami deski DGT :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:23   

yoyo, już nie dołujmy Sapphirona, bo i tak ma długo ten problem, a sam wiem, jak bardzo jest to wkurzające. :lalala:

** Dodano: 18-03-2008, 20:24 **
Sapphiron napisał/a:
moment z bebchami deski DGT


Chodzi mi tylko o to, czy nie ma żadnych oznak przepaleń, nic więcej.
A co, boisz się zaglądać w bebechy... Tempry? Czyżby Cię onieśmielała? ;>
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:26   

Wieprz napisał/a:
Czyżby Cię onieśmielała?
wystarczy żę popatrzę na schemat całej deski a to aż mnie ciary przechodza bo nie wiem co z czym jak i dlaczego...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:28   

rozumiem jego problem bo mój wskaźnik pokazuje pierdoły, raz mam paliwo raz nie mam raz mam połowę tego co w rzeczywistości, jedynym pocieszeniem jest to że nigdy nie pokaze że mam więcej niz mam, ale często stoi na zerze :( przez taką niewiedzę w ciągu miesiąca po kupnie spaliłem pompę paliwa :( z tym że ja jeżdżę na gazie, a do baku raz w miesiącu wlewam za 50zł (to powinno starczyć aż nadto)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:29   

Jak by się bliżej przyjrzeć i to zrozumieć, to nie jest takie trudne, jak może się wydawać. ;)
Będziesz mądrzejszy i to Ci się może kiedyś przydać.

** Dodano: 18-03-2008, 20:32 **
yoyo napisał/a:
pokazuje pierdoły, raz mam paliwo raz nie mam raz mam połowę tego co w rzeczywistości

Na moje oko to są problemy z przejściem prądu. Też tak miałem.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load