Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Straszne szarpanie
Autor Wiadomość
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2008, 10:05   Straszne szarpanie

Siema

Pojawił u mnie sie problem w mojej Tempruni :P

A mianowicie jak jest zimny i ruszam to strasznie szarpie,wrzucam 2 i normalnie przyspieszam i tez tak na kazdym biegu :/ od czego to może być?tak było OK zawsze
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-03-2008, 10:33   

Być może sprzęgło Ci zaczyna padać.
Podobnie było u rodziców Tipolku i jest już po zabiegu wymiany ;)
W efekcie końcowym nie dało się już biegu wrzucić, tarcza sprzęgłowa pękła.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2008, 13:33   

dzis troche go rozgzałem przy dłuższej jeździe i tak jak już się nagrzeje to jest OK i daje kopa więc czy to sprzęgło napewno? hmm.. :P sam nie wiem już mechanik nie jestem dobry
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2008, 14:57   

Emf to wcale nie musi być sprzęgło, ja miałem podobnie i u mnie to była kwestia poduszek skrzyni i silnika oraz regeneracji gaźnika (bo przy okazji pracował nie regularnie). Oczywiście to może być sprzęgło ale nie tylko.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2008, 15:17   

No ja mam z wtryskiem a nie na gaźniku :) ale co do poduszek skrzyni i silnika ile takie pierdoły kosztuja? :D
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2008, 18:01   

Ja za poduszki dałem 130zł za komplet, czyli dwie pod silnik jedna pod skrzynię (oryginalne poduszki kosztują 130zł za jedną mniej więcej). Wymienić można samemu ale warto mieć dostęp do samochodu od spodu. Ja niestety z braku miejsca pojechałem do warsztatu, 30min na podnośniki i zrobione koszt około 90zł
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2008, 22:20   

dzięki za info,bede musiał podjechać do kumpla na warsztata i zobaczyc stan poduch moich w temperce.
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2008, 22:23   

radexon, ale chyba tak na oko nie sprawdzisz ich... musiałbyś wymontować i dopiero byś zobaczył faktyczny stan... tak mi się chociaż wydaję, jak się mylę to mnie poprawcie...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2008, 23:48   

Sapphiron ocenić stan to nie taka prosta sprawa bo poduszka może wyglądać dobrze a guma może być wyruszana i miękka że nie trzyma dobrze silnika, z kolei po zdjęciu poduszki możemy zastać obraz nędzy i rozpaczy czyli zardzewiałem mocowania i sparciała popękana guma wtedy wiadomo że kosz to dobre miejsce dla takiej poduszki. Ja wymieniłem profilaktycznie wszystkie nie zastanawiałem się czy jeszcze pociągnie rok czy nie 14 lat dla takiego elementu to wystarczający okres :) :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2008, 00:23   

JAM_BELFEGOR, czyli dobrze napisałem :D
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-03-2008, 00:55   

No OK ale rozgrzanie samochodu przy walniętych poduszkach nie ma nic do rzeczy.
Na zimnym będzie szarpać i na ciepłym również.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 10:43   

Hmm skoro tak mówisz to pytanie co dalej?jakieś propozycje co może być nie tak?
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 11:09   

Sapphiron no i tak i nie jak mu sie trafi dobrze wyglądającą a w rzeczywistości tak rozruszana że silnik skacze jak króliczek po łączce :> U mnie 14letnie poduszki wyglądały nieciekawie zresztą powymienianie pozbyłem sie problemu szarpania na stracie. Mój przebieg to 145.000 ale tu więcej wiek zrobił swoje.
Emf napisał/a:
No OK ale rozgrzanie samochodu przy walniętych poduszkach nie ma nic do rzeczy.
Na zimnym będzie szarpać i na ciepłym również.
Emf u mnie było podobnie na starcie spod bloku skakał a potem już nie. Nie wiem czy to kwestia temperatury... kolego radexon no jak nie poduszki to trza obejrzeć sprzęgło, najpewniej docisk, Szkoda że nie robią wziernika do komory sprzęgła było by prościej ;)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-03-2008, 12:38   

radexon, sprzęgła nie zdiagnozujesz ot tak hops, siup ;)
Podjedź na jakąś stację i niech Ci obejrzą auto od spodu, bo poduszki walnięte zdiagnozujesz.
Skoro JAM_BELFEGOR, miał podobnie to zobacz bo być może Twoje "jaśki" też reagują w podobny sposób.
Poduszki to tańsza inwestycja, bo sprzęgło z wymianą musisz liczyć koszt ok. 400zł
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 14:32   

sprzęgło też raczej szarpałoby przy każdej zmianie biegu a nie tylko na zimnym silniku, zresztą wtedy zawsze można spróbować je przypalić żeby się wyrównało

ja przyczyn szarpania szukałbym raczej w zasilaniu silnika, może coś nie tak z mieszanka na zimnym??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 16:42   

Cytat:
ja przyczyn szarpania szukałbym raczej w zasilaniu silnika, może coś nie tak z mieszanka na zimnym??

radexon napisał/a:
No ja mam z wtryskiem a nie na gaźniku :)

Kolega ma wtrysk więc to była by kwestia komputerka... ja obstawiam poduchy.
yoyo napisał/a:
sprzęgło też raczej szarpałoby przy każdej zmianie biegu a nie tylko na zimnym silniku, zresztą wtedy zawsze można spróbować je przypalić żeby się wyrównało
No nie koniecznie zimne sprzęgło może inaczej pracować jak rozgrzane, przypalanie nie pomoże bo to raczej kwestia docisku sprzęgła jak pisałem choć nie zawsze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 17:56   

No to zaczne od poduch dokładniejsze oględziny u kumpla a potem dalej zobaczymy co tam wyjdzie :)
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
C3biX 


Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 29-03-2008, 17:25   

Witam, a ja mam trochę inną sytuację. Mam w nim gaźnik. Kiedy tipko postoi przez noc i wychodze na drugi dzień, odpala za 1 razem. Ma takie troche podwyższone obroty, jest równa praca silnia i ładnie jeździ. Problem pojawia się, kiedy się rozgrzeje. Obroty opadają i jest nierówna praca silnika (czasem potrafi zgasnąć). Ruszanie z pierwszego biegu jest okropne, bo są straszne szarpania. Na drugim biegu jest podobnie, a już na wyższym biegu nie występują szarpania. Żeby ruszyć z miejsca muszę go gazować, żeby miał wysokie obroty. Byłem u jednego mechanika, ten mi powiedział, że coś z elektryką. Elektryk nie znalazł żadnej wady. Wiecie może co to jest? Miał ktoś może podobną sytuację, bo nie wyrabiam już... Proszę o pomoc. Dzięki.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2008, 17:30   

gaźnik do regulacji, a warto do czyszczenia i regeneracji nawet;
węże od pdciśnień też sprawdź bo tam różne pompki przyspieszenia i inne przygwizdy masz pneumatycznie z podciśnienia zasilane;
ale warto przeczyścić gaźniczek, wymienić uszczelki, membranki etc - było na forum opisywane parę razy a potem dać komuś mądremu do regulacji;

na zimnym 'pompka' od powiedzmy auto-ssania pracuje, od podwyższenia obrotów; podciśnienie z tyłu bloku silnika idzie przez termozawór do tej pompki, ta trzyma jeden przepust nieco uchylony cały czas, stąd wyższe obroty; jak się zagrzeje - termozawór odcina podciśnienie od pompki (pneumatyczna) i ta 'odpada'; wtedy powinien trzymać normalne wolne obroty a może to już nie wystarcza bez tej pompki i gaśnie bo jest rozregulowany; wstępnie możesz śrubką wolnych obrotów spróbować wyregulować, może to tylko to i będzie jeździł ładnie i spala ok, ale jak dalej będzie się mulił, zalewało go czy coś - to regeneracjia + regulacja i spokój;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
C3biX 


Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 29-03-2008, 20:34   

Śrubka kręcona była już wiele razy i nadal to samo. Chyba kupię nowy gaźnik i wymienię, bo mnie tak już denerwuje :) Dzięki bardzo :] Pozdrawiam
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-03-2008, 20:39   

C3biX, ty lepiej chłopie wyczyść i zrób renowacje tego... będzie cię to kosztować jakieś 80zł a powinno pomóc...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2008, 23:30   

'nowy' gaźnik będzie droższy, a swój po regeneracji i regulacji masz pewny; to się tak nei zużywa by nowy brać, który i tak pewno będziesz musiał regulować pod autko; lepiej swój sobie zrób dobrze naprawdę; regenerację zrobisz sam, zestawy nie są drogie, tylko na regulację podjedziesz.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2008, 23:48   

Witam!Kolego ja mam tipo1.4 gażnik i mam ten sam problem tylko mi jeszcze jak się rozkula to też jest mułowaty!byłem u mechanika i powiedział mi że mam gażnik do regeneracji bo jest luz na przepustnicy i ciągnie tam powietrze i dlatego tak chodzi!
_________________
Błażej
  
 
C3biX 


Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-03-2008, 15:40   

Dzięki wielkie za rady. A czy jest jakaś różnica, bo szarpie mi i na benzynie i na gazie? Byłem u chłopa od gazu i powiedział, że wszystko jest ok, nie ma do czego się przyczepić.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2008, 16:10   

jak masz dobrze rozregulowany gaźnik a przy tym do regeneracji bo gdzieś jakieś membranki, gdzieś dysze już nie ten ,gdzieś lewe powietrze puszcza etc. to na LPG też ma prawo szarpać, jak i na benzynie;
jeśli masz oczywiście pewność, że układ zapłonowy od pcozątku do końca jest w porządku, CPW głownie, kable i świece, kopułka, cewka... w tej kolejności;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 24 days
Network load