Straszne szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 10:05 Straszne szarpanie
|
|
|
Siema
Pojawił u mnie sie problem w mojej Tempruni
A mianowicie jak jest zimny i ruszam to strasznie szarpie,wrzucam 2 i normalnie przyspieszam i tez tak na kazdym biegu :/ od czego to może być?tak było OK zawsze |
|
|
|
 |
Emf


Pomógł: 26 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-03-2008, 10:33
|
|
|
Być może sprzęgło Ci zaczyna padać.
Podobnie było u rodziców Tipolku i jest już po zabiegu wymiany
W efekcie końcowym nie dało się już biegu wrzucić, tarcza sprzęgłowa pękła. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 13:33
|
|
|
dzis troche go rozgzałem przy dłuższej jeździe i tak jak już się nagrzeje to jest OK i daje kopa więc czy to sprzęgło napewno? hmm.. sam nie wiem już mechanik nie jestem dobry |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 14:57
|
|
|
Emf to wcale nie musi być sprzęgło, ja miałem podobnie i u mnie to była kwestia poduszek skrzyni i silnika oraz regeneracji gaźnika (bo przy okazji pracował nie regularnie). Oczywiście to może być sprzęgło ale nie tylko. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 15:17
|
|
|
No ja mam z wtryskiem a nie na gaźniku ale co do poduszek skrzyni i silnika ile takie pierdoły kosztuja? |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 18:01
|
|
|
Ja za poduszki dałem 130zł za komplet, czyli dwie pod silnik jedna pod skrzynię (oryginalne poduszki kosztują 130zł za jedną mniej więcej). Wymienić można samemu ale warto mieć dostęp do samochodu od spodu. Ja niestety z braku miejsca pojechałem do warsztatu, 30min na podnośniki i zrobione koszt około 90zł |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 22:20
|
|
|
dzięki za info,bede musiał podjechać do kumpla na warsztata i zobaczyc stan poduch moich w temperce. |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 22:23
|
|
|
radexon, ale chyba tak na oko nie sprawdzisz ich... musiałbyś wymontować i dopiero byś zobaczył faktyczny stan... tak mi się chociaż wydaję, jak się mylę to mnie poprawcie... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 23:48
|
|
|
Sapphiron ocenić stan to nie taka prosta sprawa bo poduszka może wyglądać dobrze a guma może być wyruszana i miękka że nie trzyma dobrze silnika, z kolei po zdjęciu poduszki możemy zastać obraz nędzy i rozpaczy czyli zardzewiałem mocowania i sparciała popękana guma wtedy wiadomo że kosz to dobre miejsce dla takiej poduszki. Ja wymieniłem profilaktycznie wszystkie nie zastanawiałem się czy jeszcze pociągnie rok czy nie 14 lat dla takiego elementu to wystarczający okres |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
 |
Emf


Pomógł: 26 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2008, 00:55
|
|
|
No OK ale rozgrzanie samochodu przy walniętych poduszkach nie ma nic do rzeczy.
Na zimnym będzie szarpać i na ciepłym również. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 10:43
|
|
|
Hmm skoro tak mówisz to pytanie co dalej?jakieś propozycje co może być nie tak? |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 11:09
|
|
|
Sapphiron no i tak i nie jak mu sie trafi dobrze wyglądającą a w rzeczywistości tak rozruszana że silnik skacze jak króliczek po łączce U mnie 14letnie poduszki wyglądały nieciekawie zresztą powymienianie pozbyłem sie problemu szarpania na stracie. Mój przebieg to 145.000 ale tu więcej wiek zrobił swoje.
Emf napisał/a: | No OK ale rozgrzanie samochodu przy walniętych poduszkach nie ma nic do rzeczy.
Na zimnym będzie szarpać i na ciepłym również. | Emf u mnie było podobnie na starcie spod bloku skakał a potem już nie. Nie wiem czy to kwestia temperatury... kolego radexon no jak nie poduszki to trza obejrzeć sprzęgło, najpewniej docisk, Szkoda że nie robią wziernika do komory sprzęgła było by prościej |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Emf


Pomógł: 26 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2008, 12:38
|
|
|
radexon, sprzęgła nie zdiagnozujesz ot tak hops, siup
Podjedź na jakąś stację i niech Ci obejrzą auto od spodu, bo poduszki walnięte zdiagnozujesz.
Skoro JAM_BELFEGOR, miał podobnie to zobacz bo być może Twoje "jaśki" też reagują w podobny sposób.
Poduszki to tańsza inwestycja, bo sprzęgło z wymianą musisz liczyć koszt ok. 400zł |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 14:32
|
|
|
sprzęgło też raczej szarpałoby przy każdej zmianie biegu a nie tylko na zimnym silniku, zresztą wtedy zawsze można spróbować je przypalić żeby się wyrównało
ja przyczyn szarpania szukałbym raczej w zasilaniu silnika, może coś nie tak z mieszanka na zimnym?? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 16:42
|
|
|
Cytat: | ja przyczyn szarpania szukałbym raczej w zasilaniu silnika, może coś nie tak z mieszanka na zimnym?? |
radexon napisał/a: | No ja mam z wtryskiem a nie na gaźniku |
Kolega ma wtrysk więc to była by kwestia komputerka... ja obstawiam poduchy.
yoyo napisał/a: | sprzęgło też raczej szarpałoby przy każdej zmianie biegu a nie tylko na zimnym silniku, zresztą wtedy zawsze można spróbować je przypalić żeby się wyrównało | No nie koniecznie zimne sprzęgło może inaczej pracować jak rozgrzane, przypalanie nie pomoże bo to raczej kwestia docisku sprzęgła jak pisałem choć nie zawsze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
radexon


Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:56
|
|
|
No to zaczne od poduch dokładniejsze oględziny u kumpla a potem dalej zobaczymy co tam wyjdzie |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
 |
C3biX

Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 12 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 17:25
|
|
|
Witam, a ja mam trochę inną sytuację. Mam w nim gaźnik. Kiedy tipko postoi przez noc i wychodze na drugi dzień, odpala za 1 razem. Ma takie troche podwyższone obroty, jest równa praca silnia i ładnie jeździ. Problem pojawia się, kiedy się rozgrzeje. Obroty opadają i jest nierówna praca silnika (czasem potrafi zgasnąć). Ruszanie z pierwszego biegu jest okropne, bo są straszne szarpania. Na drugim biegu jest podobnie, a już na wyższym biegu nie występują szarpania. Żeby ruszyć z miejsca muszę go gazować, żeby miał wysokie obroty. Byłem u jednego mechanika, ten mi powiedział, że coś z elektryką. Elektryk nie znalazł żadnej wady. Wiecie może co to jest? Miał ktoś może podobną sytuację, bo nie wyrabiam już... Proszę o pomoc. Dzięki. |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 17:30
|
|
|
gaźnik do regulacji, a warto do czyszczenia i regeneracji nawet;
węże od pdciśnień też sprawdź bo tam różne pompki przyspieszenia i inne przygwizdy masz pneumatycznie z podciśnienia zasilane;
ale warto przeczyścić gaźniczek, wymienić uszczelki, membranki etc - było na forum opisywane parę razy a potem dać komuś mądremu do regulacji;
na zimnym 'pompka' od powiedzmy auto-ssania pracuje, od podwyższenia obrotów; podciśnienie z tyłu bloku silnika idzie przez termozawór do tej pompki, ta trzyma jeden przepust nieco uchylony cały czas, stąd wyższe obroty; jak się zagrzeje - termozawór odcina podciśnienie od pompki (pneumatyczna) i ta 'odpada'; wtedy powinien trzymać normalne wolne obroty a może to już nie wystarcza bez tej pompki i gaśnie bo jest rozregulowany; wstępnie możesz śrubką wolnych obrotów spróbować wyregulować, może to tylko to i będzie jeździł ładnie i spala ok, ale jak dalej będzie się mulił, zalewało go czy coś - to regeneracjia + regulacja i spokój; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
C3biX

Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 12 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 20:34
|
|
|
Śrubka kręcona była już wiele razy i nadal to samo. Chyba kupię nowy gaźnik i wymienię, bo mnie tak już denerwuje Dzięki bardzo :] Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 20:39
|
|
|
C3biX, ty lepiej chłopie wyczyść i zrób renowacje tego... będzie cię to kosztować jakieś 80zł a powinno pomóc... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 23:30
|
|
|
'nowy' gaźnik będzie droższy, a swój po regeneracji i regulacji masz pewny; to się tak nei zużywa by nowy brać, który i tak pewno będziesz musiał regulować pod autko; lepiej swój sobie zrób dobrze naprawdę; regenerację zrobisz sam, zestawy nie są drogie, tylko na regulację podjedziesz. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
andy1916
witamy nowego

Wiek: 38 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 23:48
|
|
|
Witam!Kolego ja mam tipo1.4 gażnik i mam ten sam problem tylko mi jeszcze jak się rozkula to też jest mułowaty!byłem u mechanika i powiedział mi że mam gażnik do regeneracji bo jest luz na przepustnicy i ciągnie tam powietrze i dlatego tak chodzi! |
_________________ Błażej |
|
|
|
 |
C3biX

Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 12 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 15:40
|
|
|
Dzięki wielkie za rady. A czy jest jakaś różnica, bo szarpie mi i na benzynie i na gazie? Byłem u chłopa od gazu i powiedział, że wszystko jest ok, nie ma do czego się przyczepić. |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 16:10
|
|
|
jak masz dobrze rozregulowany gaźnik a przy tym do regeneracji bo gdzieś jakieś membranki, gdzieś dysze już nie ten ,gdzieś lewe powietrze puszcza etc. to na LPG też ma prawo szarpać, jak i na benzynie;
jeśli masz oczywiście pewność, że układ zapłonowy od pcozątku do końca jest w porządku, CPW głownie, kable i świece, kopułka, cewka... w tej kolejności; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
|