|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z chłodzeniem c.d. |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 19:42 Problemy z chłodzeniem c.d.
|
|
|
po pierwsze mam pytanie.
Czy w TIPO 1.4 ( 93 rok ) gdzie powinna być taka chłodnica:
, może być chłodnica od Uno, taka:
Kolejne pytanie - jeżeli korek odpowietrzający ( który znajduje się obok korka wlewowego ), który jest w chłodnicy, urwał się i nie mam możliwości odpowietrzenia na chłodnicy, to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy ?
I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ?
Ogólnie mam problemy z chłodzeniem - wentylator włącza się za późno ( czujnik jest nowy ) i ciśnienie w układzie jest chyba za duże ( wymieniłem uszczelkę pod głowicą i korek od chłodnicy na nowe. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-03-2009, 19:51
|
|
|
forest666 napisał/a: | to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy ? |
Wg mnie moze sie nie do konca odpowietrzyc, chociaz niekoniecznie....trudno to jednoznacznie stwierdzic....
forest666 napisał/a: | I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ? | powinien znajdowac sie, tylko do momentu otwarcia termostatu nie pracuje duzy obieg, czyli jest plyn, ale nie "przesuwa sie"....
forest666 napisał/a: | czujnik jest nowy |
czujnik temperatury cieczy chlodzacej? a termowylacznik sprawny? a wskazowka nie przeklamuje? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 20:57
|
|
|
Cytat: |
forest666 napisał/a:
I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ?
powinien znajdowac sie, tylko do momentu otwarcia termostatu nie pracuje duzy obieg, czyli jest plyn, ale nie "przesuwa sie"....
|
... ja nie zauważyłem płynu wogóle
Cytat: |
forest666 napisał/a:
czujnik jest nowy
czujnik temperatury cieczy chlodzacej? a termowylacznik sprawny? a wskazowka nie przeklamuje?
|
... sory, załącznik wentylatora jest nowy, wskaźnik temperatury nie wymieniony. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 21:37
|
|
|
forest666 napisał/a: | jeżeli korek odpowietrzający ( który znajduje się obok korka wlewowego ), który jest w chłodnicy, urwał się i nie mam możliwości odpowietrzenia na chłodnicy, to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy? |
Układ się odpowietrzy. W momencie gdy ciecz zaczyna przepływać przez chłodnice "porywa ze sobą" pęcheżyki powietrza które po obiegnięciu całego układu "lądują" w zbiorniku wyrównawczym, z którego uchodzą przez korek w momencie wzrostu ciśnienia.
forest666 napisał/a: | czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy? |
Płyn w przewodzie musi być.
A przy jakiej temnperaturze włącza Ci sie wentylator chłodnicy i przy jakiej wyłącza.??
Jaką temperature utzymuje w czasie jazdy?? |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 21:46
|
|
|
Układ powinien się sam odpowietrzyć z czasem
płyn w wężu zawsze będzie tylko nie będzie się poruszał przy zamkniętym termostacie
co do termowłącznika, możesz poszukac innego (z innego autka) czasami też można dostać przełączniki o innej temp. zwarcia, również termostaty różnych firm różnią się temperatura otwarcia,
jeśli ta chłodnica ma wystarczającą wydajność to najprostszym rozwiazaniem jest zrobienie własnego włącznika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2009, 00:24
|
|
|
yoyo napisał/a: | Układ powinien się sam odpowietrzyć z czasem |
wlasnie, z czasem, ale od razu ,jezeli przy zalewaniu nie odpowietrzy chlodnicy to nie wydaje mi sie, zeby dobrze dalo sie odpowietrzyc uklad...pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:25
|
|
|
maniutek napisał/a: | wlasnie, z czasem, ale od razu ,jezeli przy zalewaniu nie odpowietrzy chlodnicy to nie wydaje mi sie, zeby dobrze dalo sie odpowietrzyc uklad...pozdrawiam |
zmieniałem ostatnio termostat, i nawet nie odpowietrzałem, po zalaniu układu powinien silnik odpalić, i pozwolic mu pracować z włączonym na max ogrzewaniem (bez nawiewu oczywiście, aż włączy się wentylator, można przy tym popmpować (uciskać) grubym węzemo od chłodniy żeby wypchnąc powietrze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:29
|
|
|
yoyo, ale w ten sposób nie odpowietrzysz nagrzewnicy. A sama się też nie odpowietrzy. Przejrzyj ile postów było typu: "coś mi bulgocze w aucie". Po to są właśnie odpowietrzniki na wężu i chłodnicy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:43
|
|
|
A jak nie masz odpowietrzników na wężach (ja nie mam) to stajesz przodem auta pod górke i gazujesz aby pompa szybciej tłoczyła płyn i bez problemu sie odpowietrzy |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:51
|
|
|
tipacz napisał/a: | A jak nie masz odpowietrzników na wężach (ja nie mam) | właśnie, to jest trochę dziwna sprawa, bo często spotykam się z tym, że gazownicy przy instalowaniu podłączają się w miejscach gdzie jest odpowietrzenie układu i je demontują. I tak właśnie auta z LPG często nie mają tego odpowietrzenia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:55
|
|
|
ciechu, ja od początku nie miałem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 15:41
|
|
|
ciechu, wiele aut nie ma tych odpowietrzników na wężach, jeśłi nic nie było gmerane w instalacji zbiorniczek wyrównawczy powinien być najwyższym punktem i na zasadzie naczyń połączonych w końcu babelki powietrza powinny do niego trafić,
najgorzej gdy gazownicy założą parownik za wysoko i w nim zbiera się powietrze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:15
|
|
|
Szczęściarz:
Odnośnie temperatury włączania się wentylatora, to przy normalnym stanie wody załącza się przy 90 stopniach, wyłącza się jak spadnie do 75 stopni. Jeżeli mam mniej płynu, ale powyżej MIN, to wentylator załącza się przy 95-100 stopniach.
Dzisiaj rozłączyłem wąż ( idący od termostatu do chłodnicy) przy termostacie i nie było płynu. Dopiero kiedy końcówkę, którą rozłączyłem zniżyłem do poziomu chłodnicy, to poleciał płyn ( termostat jest wyżej niż korek wlewowy od chłodnicy ). Dolałem wody do węża i podpiąłem do termostatu, włączyłem silnik na chwilę, po wyłączeniu i odkręceniu korka od chłodnicy nadmiar wody wyleciał i ponownie w wężu termostat chłodnica miałem powietrze.
Wysnułem taka teorię: w Tipo mam wsadzoną chłodnicę od Uno i ze względu na to, że chłodnica ta jest zamontowana niżej niż montuje się się z Uno ( termostat jest wyżej jak korek wlewowy na chłodnicy - w moim przypadku) układu nie można zalać taką ilością wody jaka powinna być i dlatego pojawiają się problemy z chłodzeniem.
Jeżeli wymienię chłodnicę na taką jak zaprezentowałem wyżej, korek wlewowy będę miał wyżej, przez co układ nie będzie zapowietrzony.
KTOŚ POTWIERDZI MOJĄ TEORIĘ ???!!! |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 21:55
|
|
|
najwyższym punktem układu chłodzenia musi być wiejsce w którym następuje odpowietrzenie - czyli zbiorniczek wyrównawczy i jeśli masz wlew na chłodnicy to włąśnie ten wlew, termostat nie może być wyżej, bo właśnie tam ucieknie powietrze,
możesz spróbować podniść chłodnicę wyżej, zalać płynem, włączyć i zagrzać silnik jeśli płyn zejdzie to dolać i tak do momentu aż układ będzie pełny i odpowitrzony
niestety nikt ci nie zagwarantuje, że jak obniżysz chłodnicę z powrotem to układ za czasem nie zapowietrzy się ponownie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 00:35
|
|
|
yoyo, no to dlaczego WKŁ nadaje, że odpowietrznik na nagrzewnice jest rzekomo w standardzie? A więc ponoć być powinien w każdym aucie... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 11:44
|
|
|
ciechu napisał/a: | yoyo, no to dlaczego WKŁ nadaje, że odpowietrznik na nagrzewnice jest rzekomo w standardzie? A więc ponoć być powinien w każdym aucie... |
może dla ułatwienia i szybszego odpowietrzenia, ale wiele innych marek aut nie ma takich odpowietrzników, najważnieszym odpowietrznikiem jest korek na zbiorniczku wyrówanawczym który ma dziurkę żeby powietrze mogło swobodnie przechodzić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|