Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z chłodzeniem c.d.
Autor Wiadomość
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2009, 19:42   Problemy z chłodzeniem c.d.

po pierwsze mam pytanie.
Czy w TIPO 1.4 ( 93 rok ) gdzie powinna być taka chłodnica:



, może być chłodnica od Uno, taka:



Kolejne pytanie - jeżeli korek odpowietrzający ( który znajduje się obok korka wlewowego ), który jest w chłodnicy, urwał się i nie mam możliwości odpowietrzenia na chłodnicy, to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy ?

I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ?

Ogólnie mam problemy z chłodzeniem - wentylator włącza się za późno ( czujnik jest nowy ) i ciśnienie w układzie jest chyba za duże ( wymieniłem uszczelkę pod głowicą i korek od chłodnicy na nowe.
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2009, 19:51   

forest666 napisał/a:
to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy ?

Wg mnie moze sie nie do konca odpowietrzyc, chociaz niekoniecznie....trudno to jednoznacznie stwierdzic....

forest666 napisał/a:
I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ?
powinien znajdowac sie, tylko do momentu otwarcia termostatu nie pracuje duzy obieg, czyli jest plyn, ale nie "przesuwa sie"....
forest666 napisał/a:
czujnik jest nowy

czujnik temperatury cieczy chlodzacej? a termowylacznik sprawny? a wskazowka nie przeklamuje?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2009, 20:57   

Cytat:

forest666 napisał/a:
I ostatnie pytanie - czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy ?
powinien znajdowac sie, tylko do momentu otwarcia termostatu nie pracuje duzy obieg, czyli jest plyn, ale nie "przesuwa sie"....


... ja nie zauważyłem płynu wogóle


Cytat:


forest666 napisał/a:
czujnik jest nowy

czujnik temperatury cieczy chlodzacej? a termowylacznik sprawny? a wskazowka nie przeklamuje?


... sory, załącznik wentylatora jest nowy, wskaźnik temperatury nie wymieniony.
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2009, 21:37   

forest666 napisał/a:
jeżeli korek odpowietrzający ( który znajduje się obok korka wlewowego ), który jest w chłodnicy, urwał się i nie mam możliwości odpowietrzenia na chłodnicy, to czy układ ma szanse odpowietrzenia podczas pracy silnika, czy mogą wyniknąć z tego problemy?


Układ się odpowietrzy. W momencie gdy ciecz zaczyna przepływać przez chłodnice "porywa ze sobą" pęcheżyki powietrza które po obiegnięciu całego układu "lądują" w zbiorniku wyrównawczym, z którego uchodzą przez korek w momencie wzrostu ciśnienia.

forest666 napisał/a:
czy na zimnym silniku, przy zamkniętym termostacie powinien znajdować się płyn chłodniczy w przewodzie idącym z termostatu do chłodnicy?


Płyn w przewodzie musi być.

A przy jakiej temnperaturze włącza Ci sie wentylator chłodnicy i przy jakiej wyłącza.??
Jaką temperature utzymuje w czasie jazdy??
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2009, 21:46   

Układ powinien się sam odpowietrzyć z czasem

płyn w wężu zawsze będzie tylko nie będzie się poruszał przy zamkniętym termostacie

co do termowłącznika, możesz poszukac innego (z innego autka) czasami też można dostać przełączniki o innej temp. zwarcia, również termostaty różnych firm różnią się temperatura otwarcia,

jeśli ta chłodnica ma wystarczającą wydajność to najprostszym rozwiazaniem jest zrobienie własnego włącznika
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2009, 00:24   

yoyo napisał/a:
Układ powinien się sam odpowietrzyć z czasem

wlasnie, z czasem, ale od razu ,jezeli przy zalewaniu nie odpowietrzy chlodnicy to nie wydaje mi sie, zeby dobrze dalo sie odpowietrzyc uklad...pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 09:25   

maniutek napisał/a:
wlasnie, z czasem, ale od razu ,jezeli przy zalewaniu nie odpowietrzy chlodnicy to nie wydaje mi sie, zeby dobrze dalo sie odpowietrzyc uklad...pozdrawiam


zmieniałem ostatnio termostat, i nawet nie odpowietrzałem, po zalaniu układu powinien silnik odpalić, i pozwolic mu pracować z włączonym na max ogrzewaniem (bez nawiewu oczywiście, aż włączy się wentylator, można przy tym popmpować (uciskać) grubym węzemo od chłodniy żeby wypchnąc powietrze
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 09:29   

yoyo, ale w ten sposób nie odpowietrzysz nagrzewnicy. A sama się też nie odpowietrzy. Przejrzyj ile postów było typu: "coś mi bulgocze w aucie". Po to są właśnie odpowietrzniki na wężu i chłodnicy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-03-2009, 09:43   

A jak nie masz odpowietrzników na wężach (ja nie mam) to stajesz przodem auta pod górke i gazujesz aby pompa szybciej tłoczyła płyn i bez problemu sie odpowietrzy ;)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 09:51   

tipacz napisał/a:
A jak nie masz odpowietrzników na wężach (ja nie mam)
właśnie, to jest trochę dziwna sprawa, bo często spotykam się z tym, że gazownicy przy instalowaniu podłączają się w miejscach gdzie jest odpowietrzenie układu i je demontują. I tak właśnie auta z LPG często nie mają tego odpowietrzenia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-03-2009, 09:55   

ciechu, ja od początku nie miałem ;)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 15:41   

ciechu, wiele aut nie ma tych odpowietrzników na wężach, jeśłi nic nie było gmerane w instalacji zbiorniczek wyrównawczy powinien być najwyższym punktem i na zasadzie naczyń połączonych w końcu babelki powietrza powinny do niego trafić,
najgorzej gdy gazownicy założą parownik za wysoko i w nim zbiera się powietrze
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-03-2009, 20:15   

Szczęściarz:
Odnośnie temperatury włączania się wentylatora, to przy normalnym stanie wody załącza się przy 90 stopniach, wyłącza się jak spadnie do 75 stopni. Jeżeli mam mniej płynu, ale powyżej MIN, to wentylator załącza się przy 95-100 stopniach.

Dzisiaj rozłączyłem wąż ( idący od termostatu do chłodnicy) przy termostacie i nie było płynu. Dopiero kiedy końcówkę, którą rozłączyłem zniżyłem do poziomu chłodnicy, to poleciał płyn ( termostat jest wyżej niż korek wlewowy od chłodnicy ). Dolałem wody do węża i podpiąłem do termostatu, włączyłem silnik na chwilę, po wyłączeniu i odkręceniu korka od chłodnicy nadmiar wody wyleciał i ponownie w wężu termostat chłodnica miałem powietrze.

Wysnułem taka teorię: w Tipo mam wsadzoną chłodnicę od Uno i ze względu na to, że chłodnica ta jest zamontowana niżej niż montuje się się z Uno ( termostat jest wyżej jak korek wlewowy na chłodnicy - w moim przypadku) układu nie można zalać taką ilością wody jaka powinna być i dlatego pojawiają się problemy z chłodzeniem.
Jeżeli wymienię chłodnicę na taką jak zaprezentowałem wyżej, korek wlewowy będę miał wyżej, przez co układ nie będzie zapowietrzony.

KTOŚ POTWIERDZI MOJĄ TEORIĘ ???!!!
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 21:55   

najwyższym punktem układu chłodzenia musi być wiejsce w którym następuje odpowietrzenie - czyli zbiorniczek wyrównawczy i jeśli masz wlew na chłodnicy to włąśnie ten wlew, termostat nie może być wyżej, bo właśnie tam ucieknie powietrze,
możesz spróbować podniść chłodnicę wyżej, zalać płynem, włączyć i zagrzać silnik jeśli płyn zejdzie to dolać i tak do momentu aż układ będzie pełny i odpowitrzony
niestety nikt ci nie zagwarantuje, że jak obniżysz chłodnicę z powrotem to układ za czasem nie zapowietrzy się ponownie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 00:35   

yoyo, no to dlaczego WKŁ nadaje, że odpowietrznik na nagrzewnice jest rzekomo w standardzie? A więc ponoć być powinien w każdym aucie...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 11:44   

ciechu napisał/a:
yoyo, no to dlaczego WKŁ nadaje, że odpowietrznik na nagrzewnice jest rzekomo w standardzie? A więc ponoć być powinien w każdym aucie...

może dla ułatwienia i szybszego odpowietrzenia, ale wiele innych marek aut nie ma takich odpowietrzników, najważnieszym odpowietrznikiem jest korek na zbiorniczku wyrówanawczym który ma dziurkę żeby powietrze mogło swobodnie przechodzić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load